Підліткове фентезі, світ очима тварин і кульгава Кейт Вінслет: три нові серіали для домашнього перегляду

4 травня 2021, 11:11

У нашій новій добірці — три нових серіали для домашнього перегляду: фентезі Тінь і кістка, трьохсерійний мінісеріал Життя в кольорі з Девідом Аттенборо і детектив Мейр з Істтауна з Кейт Вінслет у головній ролі.

Приємного перегляду!

Тінь і кістка. Ерік Хайссерер.

Колись Netflix випустили серіал Академія Амбрелла, а потім Відьмак, а потім Доля: Сага Вінкс. Всіх трьох супроводжував успіх і, як наслідок, керівництво сервісу вирішило й надалі утримувати і розвивати нішу підліткового і не тільки фентезі. Поставлений по книгам американки ізраїльського походження Лі Бардуго серіал Тінь і кістка — продовження лінії партії і в умовах теплого прийому — початок трилогії (услід за романами письменниці).

Відео дня

НВ
Фото: НВ

Дія серіалу відбувається у вигаданому королівстві Равка. За традицією королівство це роздирається військовими конфліктами: як внутрішніми, так і зовнішніми. Не в останню чергу через Каньйон Темряви, що знаходиться прямо по його центру, — територію, занурену в морок. Населяють Каньйон істоти, які намагаються вбити всіх, хто спробує потрапити з однієї частини країни в іншу.

Створив Каньйон багато століть назад хтось на ім'я Темний Єретик — представник особливої групи людей, які називають себе «гриші». Останні вміють підпорядковувати матерію: повітря, вогонь, воду, рідше темряву і світло. З моменту своєї появи Каньйон став сенсоутворювальним явищем в світі Равка. Навколо нього сформувалася релігія, через нього ведуться територіальні суперечки і так далі. Покласти край пітьмі, згідно з пророцтвом, повинен гриша з рідкісною здатністю — умінням заклинати світло. Навколо нього точніше неї) і буде будуватися вся дія першого сезону.

Взагалі ж ось цю хвіртку до фентезійних світів для наших екранів відкрив спочатку Пітер Джексон з Володарем кілець, а потім Девід Беніофф і Деніел Бретт Уайсс з Грою престолів. Серіал Еріка Хайссерера ближче до останніх: тут теж малюється похмурий світ, де всі норовлять одне одного зрадити, вбити, згвалтувати, але загострення пристрастей в Тіні і кістці, звісно, трохи менше. Все-таки якщо Гра була як то кажуть високим фентезі з відсиланням до реального світу і серйозною драмою, то Тінь — фентезі хоч і високе, але підліткове та з відповідними героями по центру.

Що в жодному разі не звужує аудиторію шоу. Швидше його проблематику. Серіал Тінь і кістка про пошук себе і своїх, про відданість, про можливості, від яких не варто відмовлятися, і про ті з них, які визначають твою долю. Боротьба світла і темряви тут фон.

Що вигідно відрізняє серіал Хайссерера (сценарист фільму Прибуття) від інших подібних, що вийшли в цьому році: збудований з нуля світ, який нам одразу дають окинути поглядом і в який одразу починаєш вірити і персонажі - теж живі (не в останню чергу завдяки точному кастингу) і як наслідок зачіпають.

Елементи жанру тут знайомі, але знайомі не означає робочі. Так ось у серіалі Тінь і кістка вони працюють: сонце в ньому світить і гріє, темрява приховує небезпеку, герої біжать на перегонки із смертю і за них протягом усіх восьми серій щиро переживаєш.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Життя в кольорі з Девідом Аттенборо.

Другий проект на Netflix, створений за участю Девіда Аттенборо, — людини-легенди, національного скарбу Великобританії, 94-річного натураліста і одного з творців телебачення про природу. Першим був минулорічний фільм Життя на нашій планеті, в якому розповідалося про проблеми екології і який наніс на культурну карту мілленіалів і бумерів наших широт самого Аттенборо.

У трисерійному мінісеріалі Життя в кольорі автори і ведучий не торкаються знищення планети людиною, а повертаються до оспівування її краси й унікальності, кожної істоти. Для цього була створена спеціальна апаратура, що дозволяє побачити світ очима тварин: тигра, краба, метелика і так далі.

Починається все тут як звичайне, високобюджетне шоу про дику природу, але от коли хлопці включають камери з особливими фільтрами, а Аттенборо починає пояснювати поведінку тварин, базуючись не стільки на спостереженнях, скільки на погляді зсередини кожного, стає страшно цікаво.

Але це тільки перше враження. Якщо копнути глибше, то ось це розуміння мотивів і вчинків, дотик до складності механізмів і еволюції за ними, що йде на мільйони років в минуле, працює в серіалі Життя в кольорі не гірше фільмів і шоу, які стосуються знищення природи. Адже розуміння виводить сприйняття на зовсім інший, вже не відсторонений рівень. Берегти те, що навколо, як наслідок, хочеться більше.

Мейр з Істтауна. Бред Інгелсбі.

Мейр з Істтауна — перша за десять років поява Кейт Вінслет на телебаченні (після Мілдред Пірс 2011-го). А головна героїня, поклавши руку на серце, — перша за кілька років кар'єри актриси варта її таланту роль.

Дія серіалу відбувається в невеликому пенсільванському містечку (північ США) Істтаун. Вінслет грає місцевого детектива на ім'я, власне, Мейр Шиан, чиє життя розсипається у нас на очах. Колишній чоловік переїхав з новою дружиною в будинок по сусідству. Старший син наклав на себе руки, залишивши маленького онука. Дочка проходить через підлітковий період і про спільну мову з і без того не дуже веселою матір'ю не може бути й мови.

З Мейр живе її мама, яка намагається якщо не втримати життя дочки від розпаду, то хоча б м’яко ловити її уламки. Плюс — в анамнезі детектива є справа про зникнення місцевої дівчини річної давності, яке вона так і не змогла розкрити.

Але це не все: в Істтауні повно й інших сімей зі своїми проблемами. Одна з них — сім'я школярки на ім'я Ерін МакМенамін. Остання живе з однорічним сином, якого вона народила від колишнього бойфренда і з батьком — вічно втомленим, незадоволеним, огрядним чоловіком.

Левова частина першої серії присвячена розстановці фігур, посвяченню в їхній побут. Детектив включається під кінець, коли в місцевій річці знаходять труп.

Але до моменту появи трупа стає ясно, що автора серіалу Бреда Інгелсбі (недавній Поза грою з Беном Аффлеком) побут цікавить не менше, а може і більше, власне, детектива. Справа в тому, що Інгелсбі виріс ось в такому пенсільванському містечку на кшталт Істтауна і для нього було важливо передати відчуття місця. Передати, як це — жити в ньому.

Тому серіал Мейр з Істтауна — погляд назад провінціала, який вирвався у великий світ. Погляд сумний, співчуваючий, цікавий і головне — знаючий. Принаймні, таке складається враження. Ще є відчуття, що детектив тут використовується виключно для каркаса, для якогось закладеного в жанрі руху вперед. Він обов’язковий і необов’язковий одночасно.

Набагато цікавіше тут спостерігати за самою Мейр (спасибі Вінслет з її грубуватою харизмою і приголомшливому почуттю свого персонажа), за її численним сімейством, за другорядними персонажами. Цілком можливо детектив ще візьме своє: серіал тільки почався, але поки його перегляд нагадує читання захоплюючої книги (яку могла б написати Джоан Роулінг, наприклад) зимовим вечором біля каміна. Давно забуте почуття щодо серіалів.

Показати ще новини
Радіо НВ
X