Від Мунка до Ешера. Художні відсилання в популярному серіалі Netflix Гра в кальмара

25 жовтня 2021, 17:51

Корейська драма Гра в кальмара, яка вийшла на Netflix в середині вересня і встигла за цей час стати найуспішнішим запуском стрімінгової компанії, — не просто метафора жорстокого світу мистецтва, пише The Art Newspaper.

Хтось може сказати, зазначає автор, що існує багато паралелей між жорстокою драмою про виживання, в якій конкуренти повинні знищити один одного, щоб отримати великий грошовий приз, й арт-ринком, але його художні відсилання йдуть набагато глибше.

Відео дня

Творці шоу, яке набрало 111 млн переглядів за перші 28 днів, додали натяки на деякі з найбільш відомих творів мистецтва всіх часів.

Одне з перших відсилань - шедевр Едварда Мунка Крик (1893), який відтворюється в першому епізоді, коли гравець 250 застрелений під час гри Червоне світло, зелене світло. Його кров бризкає на обличчя іншого гравця, яка видає скам'янілий крик, піднявши руки до переляканого обличчя.

Одна з перших відсилань - шедевр Едварда Мунка (Фото: Netflix)
Одна з перших відсилань - шедевр Едварда Мунка / Фото: Netflix

У сьомому епізоді, присвяченому заможним VIP-спонсорам смертоносної гри, можна відзначити схожість між золотими масками, які носять VIPи, і костюмами гостей Балу сюрреалістів 1972 року в замку Феррьер, розробленими Сальвадором Далі. Одного з гостей показують з яблуком перед обличчям, що є відсиланням до Сина людського (1964) Рене Магрітта.

У фінальній сцені вечері в корейській драмі троє  конкурсантів, що залишилися, сидять за трикутним столом - це відсилання до художньої композиції Звана вечеря (1974-1979) арт-феміністки Джуді Чикаго. Робота, що представляє собою банкетний стіл на 39 персон, була задумана з метою покласти край приниженню ролі жінок в історії людства. Кожне місце за столом було призначене одній з найвидатніших жінок в історії, а на тарілках - зображення, що символізують вагіну. У цьому контексті цікаво, що після сцени вечері єдина жінка-учасниця Гри в кальмара вибуває на користь двох чоловіків, що залишилися.

Звана вечеря. Джуді Чикаго (Фото: Donald Woodman)
Звана вечеря. Джуді Чикаго / Фото: Donald Woodman

Одне з найбільш очевидних запозичень - його визнав режисер Хван Дон Хек - це тромплей Мауріца Ешера Відносність (1953), який ліг в основу серії сходів, якими учасники проходять між іграми.

Художні відсилання можна помітити і в інших моментах. У другому епізоді, коли детектив Хван Чжун Хо шукає докази в спальні свого зниклого брата, на столі лежить кілька художніх монографій про художників, включаючи Пікассо, Моне, Ван Гога і Магрітта.

В основу сходів, по яких ходять гравці, лягли картини Ешера (Фото: Netflix)
В основу сходів, по яких ходять гравці, лягли картини Ешера / Фото: Netflix
Редактор: Марія Кабацій
Показати ще новини
Радіо NV
X