Іноземні викладачі та інтерактиви. Українські діти розповіли, як їм вдається вивчати англійську мову під час війни

24 червня 2023, 19:43

Минув один із найскладніших в історії України навчальний рік для всіх учасників освітнього процесу. Проте і діти, і вчителі цьогоріч мали чимало варіантів позашкільної освіти, зокрема, особливої популярності набуло вдосконалення англійської мови.

Українські діти від 2 до 18 років можуть безоплатно відвідувати англомовні онлайн-заняття від ГО Смарт освіта. Проєкт Онлайн-заняття англійською з іноземними викладачами об'єднав 145 викладачів-волонтерів з усієї планети. Тепер він передбачає заняття на щодень, крім вихідних. Зустрічі проходять на платформі Zoom. Це десятки уроків на різноманітні теми — від розмовних клубів до малювання та куховаріння.

Реклама

Та з квітня 2023 року в межах проєкту з’явилися нові можливості для шкіл: реєстрація на серію уроків розмової англійської з викладачами з різних країн. Так, до курсів долучилися школи з Харківщини, Запорізької, Кіровоградської, Одеської, Вінницької та ін. областей. Про те, як школи з вразливих територій України пережили навчальний рік, вчителі та діти боролися за гарний вай-фай, аби не пропустити жодного уроку, займалися під звуки вибухів та попри все прагнули нових знань, — читайте в матеріалі.

Олена Жупанова, менеджерка проєкту: «Уроки з іноземними вчителями-волонтерами тривають майже від початку повномасштабного вторгнення. Учителі з усього світу готові підтримувати українських дітей тим, що уміють найкраще — навчати і дарувати посмішки. Спочатку до зустрічей доєднувалися діти самостійно зі своїх домівок. Згодом, ми вирішили, що можна розширити проєкт і запросити до нього цілі шкільні класи. Так ми зможемо охопити ще більше дітей. І це спрацювало!».

У квітні до вивчення розмовної англійської з Ельзою Канаріо (Португалія) долучилося 40 учнів 5−7 класів із Запорізької області.

Олена Фесенко

Директорка школи, про досвід викладання під час повномасштабної війни та школу:

«Ми активні та працюємо не зважаючи ні на що. Намагаємося зробити так, щоб для наших дітей слово „війна“ відходила на далекий план. У нас у колективі десь 70% - молодий викладацький склад, я їх націлюю, щоб вони вишукували всілякі освітні можливості, аби урізноманітнити свою роботу. Цього року випускаємо 79 дев’ятикласників (11 з них отримують атестати з відзнакою) та 29 одинадцятикласників (5 медалістів). У нас англійську діти вивчають поглиблено і мають змогу обрати другу мову: іспанську, німецьку чи французьку на вибір».

Вікторія Грачова

Вчителька англійської мови, про досвід викладання під час повномасштабної війни:

«У нас майже завжди повітряна тривога, вночі може бути 5−6 разів. Тому те, що ми вранці маємо працювати це вже як подвиг. Намагаємося триматися, бо на нас чекають діти. І мотивувати їх. У нас неодноразово вилітали вікна в школі. Ми живемо під звуки вибухів. Наші діти вже чітко відрізняють: чи це летить дрон, чи це запуск ракети. Часто бували загрози із вимкненням світла. Важко так працювати. Але ми поділили навчання на дві зміни: до обіду та опісля. Готували завдання, які б діти виконували швидко, які компетентнісно зорієнтовані, аби ми могли сказати, що воно справді пригодиться потім у житті. Але моральний стан ми стараємося підтримувати. І діти, і колеги облаштували в своїх приватних будинках укриття. Буває таке, що вночі майже не спимо. Але ми всі на місці, працюємо, незважаючи на обстріли».

Вікторія Грачова про серію уроків Розмовна англійська мова з Ельзою Канаріо:

«Ми постійно моніторимо різні курси, літні табори для дітей. Розмовна англійська з Ельзою стала для нас знахідкою. Діти одразу полюбили ці уроки. Годинку позаймалися, а вони вже запитують про те, коли наступний урок. Я кажу, що через тиждень, а вони мені: «Чому так довго чекати?». Ми перейняли багато позитиву від Ельзи: вона передавала дітям вітання, вони готували домашні завдання, багато розповідали про себе. І навіть години нам не вистачало на те, щоб наспілкуватися, настільки діти були змотивовані навчатися з іноземним волонтером.

Є діти, які трохи соромляться спілкуватися, а є ті, які вільно розмовляли на заняттях, але це не про рівень знань, а про страх і подолання мовного бар'єру. Попри це Ельза змогла розговорити кожну дитину. Так багато дала нам позитиву, можливо якого нам не вистачало іноді. Ельза для нас стала ковтком свіжого повітря, яка змотивувала дітей ще більше працювати над своєю англійською. Хоча це був кінець навчального року і здавалося б, мотивація могла вже й падати, всі хочуть на літні канікули.

На заняттях завжди були підняті руки. Навіть намагалися зайняти більше Ельзиного часу. Діти увійшли в смак розмовної англійської. А головне, виросла мотивація дітей, які трохи слабше знають англійську: вчитися, щоб на наступний рік можна було теж працювати з волонтером. Аудіоматеріали — це ж не те, ти можеш запис поставити на паузу, а тут живе спілкування, все як в реальному житті. Та й Ельза старалася створити атмосферу дружелюбну. Очі в дітей горіли, попри те, що зустрічі з Ельзою відбувалися після шкільних уроків. Вони могли в цей час відповичавати, але ж ні, хотіли долучатися до розмовної англійської. Ми казали навіть, що от би діти так домашні завдання в нас робили, як готувалися до уроків з Ельзою".

ГО Смарт освіта
Фото: ГО Смарт освіта

Єлизавета Рабешко, учениця 7 класу:

«Мені найбільш запам’яталося те, що Ельзі ставили питання і вона не казала, що не може відповісти, а відповідала на всі наші питання і ставила нам також свої. Вона завжди намагалася звертатися до нас по імені, хоч нас багато і всіх складно запам’ятати. Багато розповідала про себе: казала, що теж хоче з нами спілкуватися, як і ми з нею. Була рада, що так багато дітей приєдналося, діти знаходили з нею спільну мову. Ми ділилися своїми вподобаннями в їжі, в фільмах, у музиці. Вона розповідала про інших дітей, з якими працювала, коли волонтерила, підтримувала нас».

ГО Смарт освіта
Фото: ГО Смарт освіта

Софія Великодна, учениця 6 класу:

«Мені сподобалися всі уроки з Ельзою, хотілося розмовляти ще і ще. Було цікаво виконувати завдання: малюнки, тексти писати про себе, розповідати про себе, своїх домашніх тваринок та вподобання».

Юлія Москаленко, учениця 7 класу:

«Мені була цінною змога поспілкуватися „вживу“, кожен розповідав про себе, наприклад, який у кого улюблений колір. Напевно такий досвід допомагає відкритися людям».

У квітні також до курсу Англійська мова з Франческою Діас (Австралія) долучилося 30 дітей 5−6 класів із Харківщини.

Юлія Зіночкіна

Вчителька англійської мови, про досвід викладання під час повномасштабної війни та про свою школу:

«Цей навчальний рік був для нас складний. У нас повітряні тривоги нескінченні, це життя під постійні звуки вибухів. Також додавалося відключення світла. Бувало таке: що в тебе світла немає, а в будинку навпроти є. Тому нашим учням доводилося навіть ходити один до одного в гості. Батьки так і писали: „Приходьте до нас навчатися, у нас зараз є світло“. Було таке, що в мене без попередження вимикали світло, я бігла до школи, аби мати змогу викладати звідти. Іноді було страшно. Адже бували ситуації, коли від вибухової хвилі в нас страждали будинки. Спочатку я думала, що працювати повністю онлайн протягом року — це щось неможливе. Але все вийшло, мабуть тому, що ми — сильна нація. Не здавалися і працювали постійно».

Юлія Зіночкіна про участь у курсі Англійська мова з Франческою Діас:

«Я така вчителька, яка не сидить на місці. Постійно шукаю якісь нові можливості для свого розвитку, своїх дітей та учнів. Я взагалі з Луганської області родом, із селища Біловодськ, зараз воно окуповане. Після окупації Луганська там неможливо було жити, наприклад, отримувати якісний рівень медицини. Для майбутнього наших дітей потрібно було переїхати. На Харківщині я проживаю п’ятий рік, тут мені дуже подобається. До речі, тут зараз багато вчителів працює із Донецької області, хтось переїхав сюди ще в 2014 році.

Вважаю, що дітям інколи треба додаткова мотивація: показати навіщо вони вчать англійську мову. Тому такі проєкти з іноземними волонтерами потрібні. Сподобалося те, що уроки були наповнені інтерактивами. Навіть учні 5 класу охоче писали твори про себе англійською, потім розповідали. Всі багато розмовляли, і те, що їх розуміє іноземна вчителька-волонтерка, стало підтримуючим фактором, як додатковою мотивацією.

Франческа багато розповідала про культуру своєї країни і, знаєте, у нас вже в кінці семестру також була тема Австралії в школі, ми дивилися відео, діти відповідали на питання, захопливо додаючи: «А це нам Франческа розповідала!». Тобто вони взяли чимало з цих уроків. Я би хотіла якомога більше таких проєктів".

ГО Смарт освіта
Фото: ГО Смарт освіта

Дмитро Демідов, учень 5 класу:

«Мені дуже сподобалися уроки з Франческою, ми проходили багато цікавих завдань. Франческа навіть співала нам пісню під гітару на одному з уроків. І, найголовніше, я отримав досвід спілкування з носієм англійської мови. Дослухався до вимови Франчески. Вона розповідала нам, що має собаку, як подорожувала до Лондона, було цікаво дізнатися про її життя».

ГО Смарт освіта
Фото: ГО Смарт освіта

Ульяна Хільченко, учениця 5 класу:

«За 4 заняття ми дізналися багато нового, грали в різні ігри, створювали свої зображення на одному сайті та підписували, розмовляли. Мені було цікаво оцінити свій рівень англійської. Це цікавіше розмовляти з людиною, яка взагалі не знає моєї рідної мови. Франческа — дуже відкрита, гарно навчала, в іграх на уроках я виходила на перші місця, також змогла вивчити назви всіх тварин, зокрема морських жителів. Я би хотіла ще на такий курс».

Посилання на заняття та актуальний розклад ви знайдете в Telegram-каналі проєкту. У межах проєкту також проходять заняття для всіх охочих дітей на платформі Zoom, щомісяця передбачені й зустрічі із зірковими гостями, як-от з астронавтом Крісом Хетфілдом, фокусником Крісом Пілсвортом, режисером Сергіо Наварретою, канадським телеведучим та автором Бобом Макдоналдом та ін. А для шкіл можливе навчання з осені за попередньою реєстрацією.

Показати ще новини