Як надолужити прогаяне молодшим учням. Експерти — про освітні втрати українських школярів
Тестування на сайті ВШО має допомогти визначати рівень освітніх прогалин в учнів в Україні, а репетиторство чи індивідуальні заняття — допомогти їх подолати.
Освітні втрати в українських дітей фіксувалися ще задовго до початку великої війни. Навчальні показники значно погіршила пандемія Covid-19, яка змусила перевести школярів на дистанційне навчання. Але саме повномасштабне вторгнення створило кризову ситуацію у сфері шкільної освіти в Україні. Нагальне питання сьогодні — виміряти навчальні прогалини та знайти способи їх подолати. Про це NV пише в статті «Наслідки війни і пандемії. Як можна оцінити прогалини в освіті українських учнів, а головне — їх подолати».
Андрій Сташків, заступник міністра освіти та науки України з питань шкільної освіти, для вимірювання освітніх втрат рекомендує використовувати тестування на сайті Всеукраїнської школи онлайн [ВШО].
«Що це означає? Що щось недовчили, пропустили, недоопрацювали тощо, — говорить посадовець в коментарі NV. — Тож вчитель зможе зосередити увагу саме на цих моментах при організації освітнього процесу».
За його словами, нещодавно затверджені нові шкільні програми дозволять вчителю реагувати на конкретні проблеми в кожному класі.
Найкращий спосіб надолужити освітні втрати — це репетиторство або робота з дітьми в малих групах, своєю чергою говорить співзасновниця громадської організації Смарт освіта Іванна Коберник, посилаючись на дослідження Світового банку та Організацію економічного співробітництва та розвитку [ОЕСР].
«Коли у вчителя в класі навчаються діти з абсолютно різними рівнями підготовки, то надолуження освітніх втрат [в рамках стандартного навчального процесу] неможливо, — зауважує Коберник. — І чим менші за віком учні, тим краще для них підходить саме індивідуальна робота».
Однак за такі додаткові години вчителі також мають отримувати фінансове винагородження, а не проводити їх виключно на власному ентузіазмі, резюмує освітня експертка.