Знаємо, вміємо, але не робимо. Чому?

16 липня 2019, 09:25

Перед тим, як починати щось вивчати, поставте собі запитання: яких змін ви очікуєте, коли отримаєте ці знання

Ті, хто отримував права, знають, що одних лише знань правил дорожнього руху ніяк недостатньо для того, щоб сісти в авто, завести його і поїхати. Більш того, ті самі автомобілісти знають, що проїхати один раз так само не допоможе в тому, щоб стати першокласним водієм.

Відео дня

В цій справі (насправді в більшості справ) нам критично важливо практикувати. Згадайте, як з кожним наступним разом, сідаючи в авто, ми ставали впевненішими, могли поступово поєднувати керування із диханням, а згодом — і з безліччу інших справ. Іноді аж занадто багато речей ми робимо, керуючи авто. Але сьогодні не про це.

Сьогодні про те, що між знати і вміти є величезна прірва, яка називається практикувати. Саме в цій прірві гинуть тонни корисних і важливих знань про менеджерство, управління, знання про емоційні і практичні навички і вміння. Там, в прірві, ціле кладовище нереалізованих нами змін і нездійснених вже ніколи мрій.

Розберемося?

Навчання саме по собі не має жодної користі

Під час будь-якого навчання ми найчастіше працюємо із новими знаннями та тренуємо певні навички. Незалежно від того скільки саме часу триває навчання: годину, день, семестр, половина інформаціі забувається одразу після його завершення. Така особливість мозку — він буквально не здатен усвідомити одночасно великий обсяг нового, бо все нове для мозку — загроза. Ми, як правило, запам’ятовуємо те, що

— нас дуже сильно (в хорошому контексті) зачепило емоційно;

— ми одразу змогли приміряти на власні дії і уявити новий результат;

— ми чули чи читали самі раніше і під час навчання ще раз переконалися в «справжності» наших думок.

Отже від 100% почутої нової інформаціі ми моментально забуваємо половину. Це нормально. Далі ми губимо ще частину інформаціі за наступні 76 годин. Це тому, що після навчання ми повертаємось в звичний режим і переключаємось в старий, добре знайомий для мозку режим автопілоту.

З кривої Еббінгауза (кривої забування) видно, що через перші 20 хвилин вивчення нового в пам’яті залишається до 60% того, що було заучено. Через годину — тільки 45%, а після одного дня тільки 34%. Через 6 днів після заучування в памяті залишається до 23% інформаціі, і лише 15% міцно зберігається надовго. І оскільки під час навчання ми працюємо в основному із знаннями та навичками, то саме їх і маємо в результаті аж 15%.

Що ж робити, щоб допомагати мозку перетворювати знання на вміння, вміння — на звички, звички — на нове життя?

Відповідь проста і від того дуже складна — потрібно змінюватись.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Зміну ставлення рідко розглядають як ключове завдання навчання, коли насправді в результаті того, що ми змінюємо ставлення до певного порядку речей, ми отримуємо мотивацію і до власних трансформацій і починаємо діяти. Саме дії — їх систематичність, повторюваність і рефлексія провокують справжні зміни.

Нас змінюють не знання. Нас змінюють дії.

Takeaways

Перед тим, як починати навчання:

1. Перед тим, як починати щось вивчати, поставте собі запитання: для чого мені ці знання? Яких змін я очікую, коли отримаю ці знання?

2. Що станеться, якщо не розвиватиму цю компетенцію і змін не буде?

3. Як саме зміни після навчання вплинуть на моє життя (чи то професійне, чи то особисте)?

Після кожного блоку навчання запишіть собі чотири плани:

1. Тепер, коли я маю ці знання, що з того, що я не робив раніше, я почну робити?

2. Тепер, коли я маю ці знання, що з того, що я робив раніше, я почну робити по-іншому?

3. Що з того, що я робив раніше, я продовжу робити?

4. Тепер, коли я маю ці знання, що з того, що я робив раніше, я припиню робити?

Навчання саме по собі не має жодної користі. Мозок і так навчається кожної секунди, коли отримує новий досвід. Інша справа — як він (мозок) розпоряджається цими знаннями. На чию користь?

Усвідомлене навчання і намір змін — це те, як ми можемо допомогти мозку фокусуватись на тих змінах, які потребуємо ми, розвиватись в тому напрямку, який визначаємо ми, і отримувати свої результати від життя.

Варто тільки захотіти, дізнатись як і діяти.

Текст публікується з дозволу авторки

Оригінал

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо NV
X