Шість типів босів і їх принципи управління

7 березня 2018, 09:03

Керівниками часто стають без належної підготовки. Тому з'являються несподівані проблеми

У своїй практиці я багато працював з менеджерами – деякі з них займали дуже серйозні позиції. Я виявив, що дуже часто люди отримують підвищення і займають керівні посади, не маючи достатньої підготовки. Менеджмент передбачає розуміння того, як домогтися від людей виконання роботи, не деморалізуючи їх і при цьому не вигораючи. Якими б кваліфікованими і мотивованими не були співробітники, керівники потрібні для належної організації процесу і для досягнення командою поставлених цілей.

Відео дня

Коли ви керуєте людьми, то повинні постійно пам'ятати – яким би справедливим і делікатним ви не були, комусь все одно не буде подобатися те, що ви говорите. Такі співробітники просто чекають, що будуть робити свою роботу і їх ніхто не буде турбувати. Але так не буває. Якщо ви менеджер або працюєте на нього, подивіться на наведений нижче список і подумайте, яка ситуація вам найбільш близька. А потім запитайте, чи існує краща альтернатива.

Шість типів керівників

1. Суддя.

Він відсторонюється і судить людей зверхньо. Такий керівник часто скаржиться на результати підлеглих лише для того, щоб відвертати і деморалізувати їх. Суддя вважає, що справи повинні йти добре, а його роль полягає тільки в тому, щоб висловлювати свої судження. Суддя часто думає:

  • Люди повинні без мене знати, що їм робити;
  • Я нікого не повинен вчити;
  • Якщо вони роблять щось неправильно, значить, вони ліниві і некомпетентні;
  • Їх можна мотивувати погрозами і покаранням.

2. Приятель.

Він намагається бути з усіма в дружніх стосунках і відчуває незручність, коли говорить людям те, що вони не хочуть чути. Приятель може думати, що він справедливий і сприймає всіх на рівних, але підлеглі можуть не розуміти, чого очікувати, тож незабаром все ризикує перетворитися на хаос.

Приятель хоче бути другом кожному, тому такий керівник думає:

  • Хочу всім подобатися;
  • Ми краще порозуміємося, якщо я зроблю кожного щасливим;
  • Було б несправедливо і неправильно говорити людям, що вони неправильно виконують роботу;
  • Мені ніколи не варто говорити те, що іншим неприємно чути.

3. Мікроменеджер.

Він хоче знати все про всіх і завжди. Йому складно делегувати повноваження. Він схильний боятися, що все розвалиться, якщо він не буде контролювати кожну деталь. Таким чином, він пригнічує відчуття самоповаги і будь-яку ініціативу з боку співробітників. Мікроменеджером рухає тривога і злість, тому що він вірить в таке:

  • Люди некомпетентні і не зроблять все правильно, якщо я не будуть все контролювати;
  • Я повинен бути в курсі всього, інакше все швидко розвалиться;
  • Те, чого я не знаю, нам зашкодить;
  • Я повинен турбуватися, щоб бути напоготові і підхопити справи;
  • Вони повинні турбуватися через мене.

4. Відсутній менеджер.

Такий керівник закриває двері кабінету і не хоче, щоб його турбували. Він не любить керувати і вважає за краще уникати конфліктів. Не маючи прямого зворотного зв'язку, співробітники не знають, що їм робити, і в результаті заходять в глухий кут, з якого буває вже надто складно вибратися. Такий менеджер вірить, що:

  • Мені краще не втручатися в повсякденну роботу в офісі;
  • Люди самі все зроблять, а моє завдання – лише оцінити результат;
  • Конфлікт і зворотний зв'язок неприємні, а мені не слід робити те, що неприємно;
  • Можливо, проблеми вирішаться самі собою.

Задумайтесь, на якого менеджера ви б хотіли працювати і чому?

5. Вболівальник.

Він підбадьорює співробітників, коли вони роблять все правильно, але може зазнавати труднощів з висловлюванням негативних зауважень. Такому керівнику важко дається влада. Він може бути також приятелем і переборщити з позитивним заохоченням, тому що вірить:

  • Я повинен бути позитивним весь час, щоб люди добре почувалися в контексті роботи;
  • Потрібно постійно підтримувати позитивний настрій, інакше люди будуть деморалізовані;
  • Я відчуваю себе добре, коли підбадьорюю підлеглих, а відчувати себе на роботі добре – це головне.

6. Вихователь.

Він розуміє, що менеджмент передбачає управління. Вихователь вважає, що кожен співробітник потребує коректувального зворотного зв'язку, який не принижує, але допомагає показувати кращі результати. Вихователь сприймає управління як поведінковий тренінг, який включає чітку постановку завдань щодо того, що повинно бути зроблено, які результати очікуються і як можна робити роботу краще (включно з конкретними порадами і планом дій).

Вихователь знає, що люди будуть помилятися, але також знає, що вони можуть навчитися. Відносно навичок співробітників він дотримується підходу "зростання". Вірить, що люди працюють краще, коли знають, чого очікувати, що помилки можуть бути виправлені і що лідер за те, щоб покращувати ефективність.

Ось у що вірить Вихователь:

  • Робити помилки на роботі – нормально;
  • Коригувальний фідбек не повинен бути принизливим критиканством;
  • Я можу зосередитися на управлінні поведінкою, а не оцінці людини;
  • Якщо люди добре справляються, то буде мудро їх похвалити.
  • Коли вони роблять помилки, то важливо прийняти, що це нормальна частина роботи, проблеми вирішуються спільно. Потрібно дати інструкції для необхідного поліпшення;
  • Краще сфокусуватися на прогресі, а не на ідеалі;
  • Кожен здатний вчитися.

Тепер, знаючи про основні типи менеджерів, задайте собі запитання: "На якого менеджера ви б хотіли працювати і чому?"

Переклад НВ

Публікується з дозволу автора. Републікування повної версії тексту заборонене

Оригінал

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X