Пряма дорога до хороших відносин. Шість правил комунікації з колегами

29 листопада 2021, 23:10

Якісне партнерство — це про взаємну повагу, спільні зусилля та вміння слухати і чути іншого

Здорові конфлікти — невід'ємна складова здорових стосунків. Відсутність конфліктів — один із найбільших пороків команд.

Не уникати конфліктів, а виявляти і вирішувати. Не додумувати за іншу людину, а проговорювати. Не дофантазовувати і домислювати, а задавати запитання і перевіряти, чи правильно розумієте.

Відео дня

Коли нам здається, що ми розуміємо так само, або краще, або правда тільки за нами — нам лише здається.

Розуміти себе та намагатись зрозуміти іншого — пряма дорога до хороших відносин.

Шість правил комунікації з колегами

1. Беріть на себе відповідальність. Обирайте бути відповідальним. Якщо у конфліктах чи суперечках ви не помічаєте своєї ролі, ви перекладаєте відповідальність на колег. Пам’ятаємо, що в будь-якій взаємодії є завжди дві сторони. Дивіться на те, що з вашої сторони вплинуло на ситуацію. Навчіться працювати над рішенням проблем разом. Звинувачення, ігнорування чи мовчання не посприяють виходу з конфлікту.

Проговорюйте одразу і прямо, що вам не подобається

2. Розділяйте конструктивну та деструктивну критику. Припиніть критикувати характер чи особисті риси людини. Критикуйте, але тільки для того, щоб допомогти. Оцінюйте дії, а не людину. Будьте конкретними і наводьте факти. Пам’ятайте, що конструктивна критика — це, скоріше, зворотний зв’язок, спрямований на розвиток іншого, а деструктивна критика — це претензія. Претензії не любить ніхто. Навіть, якщо вони справедливі.

3. Більше розмовляйте один з одним, щоб вам було легше знаходити спільну мову та довіряти. Щоб якісно взаємодіяти, потрібно більше спілкуватися та ділитися своїми думками та баченням один з одним. Вчіться дослухатися один до одного. Не засуджуйте. Намагайтесь дивитися на ситуацію очима вашого колеги. Не оцінюйте, натомість спостерігайте.

4. Вчіться домовлятись. Якісне партнерство — це про взаємну повагу, спільні зусилля, вміння слухати і чути іншого, бути готовим змінити думку чи поступитися. Поступитися — це не про слабкість, а про готовність бути партнерами, які прагнуть досягнути спільного результату.

5. Усвідомте, що ви не зможете завжди знаходити спільну мову в усьому з усіма. Це нормально. Це не потрібно. Всі мають різні погляди, смаки і бачення ситуації. Вам не потрібно переконувати інших, потрібно прийняти їхню інакшість.

6. Не уникайте конфліктів. Але пояснюючи свою позицію, не використовуйте «ти», говоріть «я». Говоріть «я не розумію», «я відчуваю» замість «ти не правий», «ти завжди так робиш». Проговорюйте одразу і прямо, що вам не подобається, замість того, щоб накопичувати образи та негатив, сподіваючись, що і так ясно. Пам’ятайте, що конфлікт — це також частина комунікації, і потрібно вміти вчасно його вирішувати та проговорювати.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Текст публікується з дозволу авторки

Оригінал

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения НВ

Більше блогів тут

Показати ще новини
Радіо NV
X