Які розваги популярні серед українців: концерти, кіно, театр

22 червня 2017, 16:37
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Чому в Україні зростає популярність театру, яким артистам віддає перевагу наш глядач, українським чи зарубіжним, і чому кіно залишається поза конкуренцією?

Дістати увагу споживача на ринку розваг мріє більшість - промоутери, продюсерські центри, власники концертних та театральних залів, відкритих майданчиків, галерей, кінотеатрів. У когось це виходить краще, інші - тільки мріють вирватися в лідери.

Відео дня

Дослідження ринку, засновані на даних компанії karabas.com, дозволяють говорити про те, що в 2017 році найбільш затребуваними в індустрії розваг є чотири категорії: концерти, кіно, театри і фестивалі. Частка цих категорій розподілилася так: лідер індустрії - концертна сфера (49%), далі йде кіно (23%), театри (17%), фестивалі (8%) і незначна частка припадає на інші активності (3%).

Концертне літо - іноземні артисти повертаються

З одного боку, обсяг концертного ринку в нинішньому році залишився на рівні 2016 го, з іншого - індустрія як і раніше відновлюється. У 2017 році концертні промоутери знову почавши інвестувати в «дорогі привози». Результат - помітне збільшення якісних концертів, таких як LP, Alt-J, Foals і ін.

Ці концерти стали можливі, в тому числі, завдяки тому, що люди поступово взяли той факт, що разом з курсом долара виросла і ціна квитка в гривневому еквіваленті. Попит на хороші заходи високий і споживачі готові за них платити. Це стимулює організаторів планувати і реалізовувати нові проекти.

Кіно - один з найпопулярніших видів дозвілля

Відразу ж варто відзначити, що кіно в цьому рейтингу - найсильніший конкурент музиці. Пояснити це можна двома факторами: доступною ціною квитка і регулярністю сеансів. Таку частоту не може забезпечити жоден інший напрямок, відповідно, кіно було і залишається одним з найпопулярніших розваг українців. Обсяг ринку кіно поступається концертному тільки за рахунок ціни на квиток.

Театральний бум

Третім за популярністю захопленням українців є театр. Ось уже не перший рік на багато постановок квитки розходяться за місяць до прем'єри. Цьому є пояснення. По-перше, це розвага є однією із найдоступніших після кінематографу. По-друге, велику роль в зростанні інтересу глядачів до театру сьогодні грає інтернет. Більшість із них активно обговорюються в соцмережах, часто викликають полеміку і тим самим привертають додатковий інтерес. Але є ще кілька факторів, які також вчинили свій вплив на настільки помітне зростання.

Один з головних - залучення аудиторії за допомогою хорошого акторського складу і музикантів, що часто використовує класичний театр. Так, наприклад, при постановці вистави «Лісова пісня», візитної картки Театру ім. Леся Курбаса, використовуються оригінальні аранжування пісень Полісся і Гуцульщини, які спеціально для спектаклю створила композитор і фольклорист Мар'яна Садовська. У постановці їх виконують відомі фолк-групи України «Древо» та «Божичі».

Білети на багато театральних постановок розходяться за місяць до прем'єри

Ще один фактор, що впливає на зростання інтересу українців до театру - поява альтернативної театральної сцени. У 2016 році Україна пережила бум незалежних театрів. Приватні колективи з актуальними постановками з'явилися майже в кожному місті. Найгучніші з них - Театр переселенців німецького режисера Георга Жено і українського драматурга Наталії Ворожбит, PostPlay і «Дикий театр». Останній, менш ніж за рік випустив понад п'ять вистав, які об'єднані гострими дискусійними темами. Ролі в них виконують кращі українські актори з Молодого театру, Театру ім. Франко, Театру на Лівому березі і львівського Театру Курбаса. Приваблює глядачів і вибір нестандартних майданчиків для презентації постановок, які часто використовують незалежні театри. Наприклад, прем'єра постановки «Афродизіак» відбувалася не на стандартній театральній сцені, а в Національному цирку.

Крім того, продовжують користуватися успіхом у публіки і театралізовані хореографічні постановки, такі як Театр Раду Поклітару «Київ Модерн-Балет» і The Great Gatsby. Все перераховане в сумі дає нам картинку, яку ми бачимо в динаміці.

У 2017 році категорія «театр» зросла вдвічі, що ми пояснюємо, в тому числі, і доступною ціновою політикою. Стабільність театру забезпечується низькою залежністю від валютних стрибків, на відміну від концертного бізнесу.

Великі фестивалі тривають

Фестивальний бум, що сколихнув Україну в 2016, продовжується і в 2017-му. Молоді українські фестивалі не тільки пережили минулий сезон, але і значно розширили лайнап в цьому році.

Розвитку «фестивальної» категорії сприяють зростання конкуренції серед учасників ринку. Щоб зібрати на своєму заході відвідувачів, організатори фестивалів змушені відвойовувати цільову аудиторію у конкурентів. Дедалі більшого організаторів роблять ставку на унікальний музичний лайнап: The Prodigi і Kasabian на Atlas Weekend, Guano Apes і Poets of the fall на «Файному місті», Editors на Західфест, Asian Dub Foundation на Koktebel Jazz Festival та інші.

Що далі?

Прогнозувати динаміку, по якій продовжить розвиватися ринок розважальної індустрії, досить складно, але є деякі тенденції, про які можна говорити з упевненістю. Зокрема, в 2017-2018-му продовжиться низка гастролей нішевих західних артистів. Досвід останніх півтора років показує зростання інтересу публіки до модної в певних колах музики. Саме це дозволяє забезпечувати збори на концертах таких артистів як Alt-j, IAMX, Foals, Бенджамін Клементайн та інших представників інді-сцени.

Успішним прикладом є і концерт LP - це затребуваний саме зараз артист. Точне попадання в інтереси і очікування цільової аудиторії, як наслідок - солдаут за три тижні до виступу співачки. Якщо організатори продовжать детально аналізувати ринок і грамотно підходити до вибору артистів, успішні збори будуть забезпечені.

Що стосується концертів українських артистів, то підвищений інтерес до них, що виник після революції гідності, поступово починає згасати. За 2015-2016 українці відвідали величезну кількість концертів українських музикантів і прослухали всі їхні альбоми. По-перше, має пройти якийсь час, щоб артисти змогли створити і запропонувати слухачам щось нове, а по-друге, українці встигли скучити за концертами саме іноземних артистів, що знову ж таки має трохи знизити збори вітчизняних музикантів і зіграти на руку промоутерам, які планують гастролі світових зірок.

Нашим артистам потрібно дуже уважно поставитися до якості нового матеріалу і грамотно планувати свою гастрольну діяльність по всій Україні, не забуваючи про маленькі міста.

Що ж стосується фестивальної динаміки, то це, мабуть, найбільш витратна і найбільш вразлива сфера ринку: високі фінансові витрати на проведення і неможливість, при низькій купівельній спроможності населення, покрити їх зборами з квитків. Крім того, сильно скоротилися спонсорські можливості комерційних брендів. Також ускладнює ситуацію висока конкуренція на даному ринку: фестивалів багато, а попит досить обмежений. Найчастіше глядач обирає для себе тільки один фестиваль, який він може відвідати в сезоні. Відповідно, таким масштабним активностям необхідна глобальна підтримка. В даному випадку, швидше за все, її потрібно шукати у держави. Відмінний приклад реалізації довгострокового (25 років) і взаємовигідного співробітництва - фестиваль Sziget, підтримуваний урядом Угорщини. Але поки наша держава не ставить у пріоритет культуру, масштабні фестивалі так і будуть з'являтися і тут же зникати.

Тому, як мені здається, виживуть однозначно заходи з історією, нішеві фестивалі з дуже точним позиціонуванням цільової аудиторії, а також ті, кому вдасться залучити фінансову допомогу на довгостроковій основі.

Решта категорії (кіно, цирк, театр, інші розваги) будуть розвиватися стабільно, з приростом в 10-20%.

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X