Як підготуватися до публічного виступу: чотири кроки
Щоб добре виступити, потрібно знати свою аудиторію, бути чесним, а напередодні – виспатися
Тремтіння в голосі, хвилювання, мільйони думок в голові. Знайомо? Ви не одні. Більшість людей, так чи інакше, відчувають хвилювання перед виступом. І зовсім не важливо, скільки в залі людей – двоє або сто. Дієвий спосіб позбавлення від стресу – підготовка. Ділюся з вами чек-листом, як заспокоїтися і налаштуватися на потрібну "хвилю" перед виступом на публіці.

Мета
Починати потрібно з мети виступу. Що ви хочете отримати в результаті? Оплески? Заявки на обслуговування? Або для вас виступ – це спосіб розповісти про свій шлях?
Ваша мета повинна бути конкретною – це можуть бути дії або цифри, до яких має спонукати ваш виступ. Наприклад, ви виступаєте від імені благодійного фонду, і вам потрібно підтримати ініціативу та зібрати певну суму грошей.
Багато хто взагалі використовує публічні виступи, щоб надихнути інших. Для них це якась підзарядка і приємний статус "ментора".
Також мета допоможе зрозуміти, досягли ви бажаного результату за допомогою виступу чи ні. Можливо, мета буде виражена в цифрах. Наприклад, 30 людей запишуться до вас на тренінг. Можливо, для вас мета – гучні оплески, приємні пости в соціальних мережах або посмішки на обличчях слухачів. Просто визначтесь для себе.
Також буде краще сформулювати свою мету в одному короткому реченні. Вона повинна бути "червоною лінією" всього виступу.
Структура
Ми визначилися з метою, підготували унікальний контент (наповнення для виступу), а що далі?
Далі варто зрозуміти, як саме ви будете подавати інформації. Це можна назвати маркетинговим терміном "скрипт", а краще – структура. Все залежить від аудиторії, формату і часу виступу. Давайте розглянемо найбільш ефективні структури:
1. "Вступ – Проблема – Рішення – Висновок"
Почнемо виступ з незвичайного факту, питання або історії. Далі позначимо проблему або питання. Пропонуємо рішення останнього своїм виступом. А в фіналі підводимо підсумок або робимо заклик, наприклад, "підписуйтесь на мою сторінку в Instagram".
2. "Вступ – Контент – Резюме"
По-перше, увійдіть і розкажіть, чому саме Ви виступаєте на сцені, конференції або корпоративному тренінгу. У чому ваша користь? Наступною "стравою" буде потужний і корисний контент. А на "десерт" резюмуємо основні тези і посили виступу.
Налаштування
Перед виступом важливо налаштуватися – зрозумійте, що вас заспокоює і налаштовує на потрібну хвилю. Комусь допомагає бадьора музика, а комусь потрібно п'ять хвилин посидіти в тиші.
Враховуйте, що будь-який публічний виступ – це про чесність. Ідеальні, відточені рухи і фрази – прекрасні, але втомлюють. Не будуйте весь виступ на своєму "успішному успіху" – будьте ближче до своєї аудиторії і її проблем. Навіть якщо ви визнаєте, що це ваш перший виступ і ви дуже хвилюєтеся. Не бійтеся! В більшості своїй люди вас підтримають. А далі виступів піде, як треба.
І не забудьте вивчити свою аудиторію – хто вони, чим займаються і що у них "болить", про що переживають. Як ваш виступ може допомогти слухачам. Розробіть свій унікальний "голос" і подачу саме для цієї аудиторії.
Будь-який публічний виступ – це про чесність
Виспіться і не хвилюйтеся
Якщо не спати ніч, то в організмі виробляється гормон стресу. Гормон стресу призводить до поганого виступу. Тому краще лягти до півночі – а ще краще о 10-11 годині вечора.
Якщо вас запросили виступати, значить, ви розбираєтеся в темі, можете поділитися корисним досвідом або інформацією. Не хвилюйтеся.
Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени
Більше блогів тут
Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.