На байку за тортом. Щоденник українки про подорож на мотоциклі Європою

8 червня 2019, 12:23
Спецпроект

Спільний проект НВ і майстерні HardRide — це подорож в стилі роуд-муві: українські мотоциклісти, які перетинають всю Європу.

Протягом 12 днів в режимі реального часу НВ публікує замітки з полів: про зйомки фільму в дорозі і про саму подорож. Журналіст Тетяна Кисельчук документує для НВ всі пригоди.

Відео дня

До нас приїхала знімальна група. Тепер оператор Ілля не один, до нього приєдналися Алекс і Юрасов. З операторами приїхав Варич, шостий мотоцикліст.

У Варича був день народження, тому ми з Вовою поїхали на байку в магазин за тортом.

Вночі у Румунії починається фурний фестиваль: попереду фури, позаду фури, назустріч мчать фури. Небо було ребристим, як мокрий пісок на березі моря. Я хотіла подивитися на місяць, але не могла обернутися, через швидкість шолом зносило вітром.

Ми випили трохи рому, викурили пару самокруток, подивилися фільм «Реальні упирі» про вампірів в Новій Зеландії і пішли спати.

Хрипкий ранок зустрів нас росою, конденсатом в наметах і сміхом Вови. Вова завжди прокидається раніше за всіх.

Прийшов час повнометражної зйомки. Ми зібрали техніку: три камери, вісім об'єктивів, чотири екшн-камери, електронний стабілізатор з трьома осями і квадрокоптер.

Фото: Надано учасниками подорожі

Я працюю продюсером на телебаченні, тому відчуваю нестерпну легкість буття, коли не треба проводити тендери, підписувати сотні документів, брати на зйомку інженерів, освітлювачів, гримерів, затверджувати кожен крок, а можна просто взяти і в три камери знімати кіно.

Сьогодні ми їдемо на Трасальпіну, одну з найвищих доріг в румунських Карпатах.

І тепер нас десятеро. Мотоциклісти Саша, Оля, Вова, Калюх, Антон і Варич сіли на свої байки. Оператори Юрасов, Алекс, Ілля і я поїхали на пікапі.

Юрасову - 24 роки, Алексу - 23. Є люди, на яких природа відпочивала, на цих навпаки - працювала не покладаючи рук. На рідкість органічні хлопці: талановиті, цілеспрямовані, з гострим почуттям стилю. Множимо на молодість і отримуємо комбо. Алекс - м'який, Юрасов - жорсткий, але схожі як дві краплі води. Однакове внутрішнє світіння. Зазвичай, зустрічаючи молодих активних людей, я весь час хочу їм якось допомогти: дати роботу або контакти, але цим допомагати не треба. Вони давно самі собі допомогли.

У Юрасова і Алекса - креативне агентство The Trouble Tribe, але Юрасов не котирує визначення «агентство». Засновник, має право. Він називає це «незалежна креативна команда» або «сім'я». Їхнє портфоліо тонке за кількістю, але важке за якістю. В арсеналі реклама для Puma, BMW, Моршинської, кліпи для репера Birch і інді-рок групи INDT.

Фото: Надано учасниками подорожі

— Ви розробляєте ідеї і знімаєте рекламу і кліпи. Тепер за кіно взялися. Так чому ви не агентство і не продакшен? — питала я.

— Агентства і продакшени не роблять вечірки, через які на Бессарабці о 04:00 поліція перекриває вулицю, і у них «в штаті» немає реперів і діджеїв. Ми не проводимо співбесід, дивно проводити співбесіду в сім'ю. І ми нікого не звільняємо: як можна звільнити з сім'ї? - відповів мені Юрасов.

Юний Дон Корлеоне, не інакше. Замість стовбурів у них камери, замість Сицилії - Київ, замість омерти - кодекс розвитку. Їхня філософія проста і ґрунтується на повазі до себе. Роби те, що качає. Поділися знаннями, учись у інших. Зосередься на стилі, розвивай смак. «Не ремесло, а життя, сім'я, емоції» - так вони відчувають свою справу.

Оператори прикріпили екшн-камери на мотоциклістів.

Ілля керував коптером. У горах це важка робота, тому що треба стежити за височинами і оперативно його опускати і піднімати, якщо хочеш отримати на монтажі не точки на асфальті, а живих людей. І бажано не впилитися коптером ні в кого з цих живих людей.

Алекс їхав в багажнику пікапа і знімав. Однією рукою чіплявся за багажник, другою тримав стабілізатор. Через різкі повороти його круто кидало, але він наполегливо знімав. Два роки працюю продюсером і перший раз бачу такого посидючого оператора.

— Ще один дубль! Ще! Ще один! - кричав Юрасов, і мотоциклісти відправлялися на вихідні позиції. - Знято, поїхали.

Фото: Надано учасниками подорожі

Так ми курсували від точки до точки, піднімаючись все вище в гори.

В дорозі Калюх втратив бахіли з агроволокна, вони випали з кофра (валізки, яка кріпиться збоку на мотоцикл). Але ми повернулися за бахілами з агроволокна, - як ми могли не врятувати бахіли?

Саша, автор ідеї, планував цю поїздку рік.

І тепер, в перший день зйомки, він радів, як дитина. Ставав догори ногами на шолом, грав в сніжки, їздив жваво і небезпечно і один раз навіть упав з мотоцикла. Обтрусився - і давай веселитися назад.

Ми проїхали сніг і виїхали на вершину. Сонце освітило гори. Серце дзвеніло, як скло під час легкого землетрусу.

Я не часто так кажу, але день видався на славу.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.