Зберігайте спокій. Як обрати школу

21 лютого 2019, 20:43

Лише розібравшись зі страхами і очікуваннями, переходьте до аналізу наявних варіантів

Останнім часом потоком йдуть питання про вибір школи – частіше альтернативної. І це турбує. Освіта зараз у глибокій кризі, але аналіз інформаційного поля і спілкування з батьками переконують мене, що справа не тільки в цьому.

Відео дня

У питанні освіти батьки опинилися між двох вогнів, кожен з яких обпікає все сильніше. Перший з них – жах, що активно нагнітається навколо системи освіти. Незадовільна якість процесу і результатів навчання, невідповідність завданням майбутнього, корупція, буллінг, неадекватна поведінка вчителів, дітей і батьків – скандалам, страхам і невдоволенню немає кінця.

Надивившись новин або начитавшись соцмереж, ми викривляємо своє сприйняття: перебільшуємо існуючі недоліки, занадто швидко інтерпретуємо неочевидні ситуації і бачимо проблеми, про які чули або читали, навіть там, де їх немає. І це природно: ми біологічно влаштовані так, що негативні емоції й інформація сприймаються гостріше, мають пріоритетне значення для мозку. А коли йдеться про безпеку наших дітей, суб'єктивна значимість навіть незначних фактів зростає в рази.

Ми починаємо шукати що завгодно, аби тільки не класичну школу

Піддавшись емоціям, ми не здатні міркувати тверезо, аналізувати ситуацію, будувати довгострокові плани. У нас вмикається режим «рятуйся хто може», і ми починаємо шукати що завгодно, аби тільки не класичну школу. Не найкращий стан для прийняття важливих і довгострокових рішень, чи не так?

Те саме відбувається і в разі, якщо у батьків є особисті травми, пов'язані зі шкільним життям. Ми схильні переносити на дітей власні страхи, неприязнь, образи: провалюючись у травматичні спогади, ми сприймаємо ситуацію некритично і опиняємося не в змозі побачити, що насправді дитина нечутлива до такого роду проблем, або їх більше не існує в реальному житті. І тоді примари з нашого минулого керують вибором майбутнього для наших дітей.

Друге полум'я старанно роздмухують маркетологи: освіта – вигідний бізнес, навколо якого розгортаються справжні маркетингові війни. А ми не завжди про це пам'ятаємо, а значить не здатні це побачити і скоригувати своє сприйняття.

Маркетологи теж успішно апелюють до наших емоціяй. Лякати потенційних клієнтів історіями про державні школи або про конкурентів? Чому б ні. Але цього мало ˜– в хід йдуть і пряники. Стрічка соцмереж, реклама, відвідування приватної школи – і ось ми вже в захваті. Від престижу, краси, посмішок і щасливих облич, драйву або ексклюзивності... Точок тяжіння багато, і вони різні.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Сучасні приміщення й емоційні відгуки хороші, але чи можуть вони стати єдиним фактором вибору школи? Якщо, звичайно, емоційна складова не є для вас домінантною цінністю.

Мені дуже імпонують школи, в яких окреслені ті цінності та принципи, на яких будується взаємодія з дітьми та батьками. Такі навчальні заклади здатні чітко артикулювати, з якими знаннями, вміннями і навичками моя дитина вийде звідти, вони апелюють до розуму, а не тільки до емоцій.

І саме виходячи з поєднання розуму й емоцій, я рекомендую обирати школу. Тому зберігайте спокій і:

Проаналізуйте свої негативні очікування від освітньої системи. З чим вони пов'язані? Чи мають вони реальні і конкретні обриси, або радше навіяні інформаційним полем або травматичним досвідом – вашим власним або знайомих? Розкладіть страхи за категоріями і враховуйте тільки на ті, які пов'язані з вашою поточною ситуацією і з вашою дитиною.

Якомога чіткіше сформулюйте очікування від школи. Чого ви хочете для своєї дитини? Знань? Емпатії? Навичок XXI століття? Драйву? Оточення? Вентильованих приміщень? Складіть свій список і ранжуйте його за ступенем значущості окремих пунктів.

І лише розібравшись зі страхами й очікуваннями, переходьте до аналізу наявних варіантів.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

більше блогів   тут

Показати ще новини
Радіо NV
X