Турецький потік. Який вигляд має Новий аеропорт Стамбула

8 січня 2019, 21:20

Коли будівництво Нового аеропорту Стамбула буде завершено, він стане найбільшим у світі

Новий аеропорт Стамбула — це авіаційний центр Європи майбутнього. Його відкриття — головне авіаційна подія останніх місяців. Мега-хаб, який розширює можливості вже сьогодні і закладає міцний фундамент для зростання авіаперевезень на найближчі десятиліття. Він вражає своїми масштабами ще до відкриття, але ж поки відкривається лише перша черга проекту.

Відео дня

Turkish Airlines — національний перевізник Туреччини, одна з найкращих авіакомпаній Європи і світу, є базовим перевізником у новому аеропорту. Вона пропонує стикування в найбільшу кількість країн світу, перевищуючи кількість напрямків у будь-якої іншої авіакомпанії. Розумію, наскільки тісним нам всім здається аеропорт Ататюрка, а необхідність нового аеропорту назрівала вже дуже давно. Новий аеропорт Стамбула побудований "з чистого аркуша" за 40 км від міста, практично на березі Чорного моря.

Аеропорт офіційно відкрився 29 жовтня 2018 року і почав роботу в тестовому режимі з кількома внутрішніми рейсами (Анкара, Анталія, Ізмір), а також одним міжнародним рейсом (Баку). Повноцінний запуск першої черги аеропорту відбудеться в березні 2019 року, коли всі рейси буде переведено з аеропорту Ататюрка, і ця операція також стане однією з наймасштабніших в історії цивільної авіації. Максимальні потужності в момент відкриття першої черги становитимуть 90 млн пасажирів на рік, а до 2025 року вони зростуть до 200 млн пасажирів.

Я можу продовжувати розкидатися епітетами і цифрами, але все це меркне порівняно з побаченим у реальному житті. Я протестував новий аеропорт, проїхав до нього з аеропорту ім. Ататюрка і повернувся в центр Стамбула, про що хочу розповісти докладно.

НОВИЙ АЕРОПОРТ СТАМБУЛА В ЦИФРАХ:
- це найбільший аеропорт у світі під одним дахом
- його площа 1 300 000 кв. м
- 52 тис кв. м магазинів duty free
- 22 тис кв. м площа бізнес-залів
- 500 стійок реєстрації в одному величезному залі
- 228 кабінок паспортного контролю
- 143 телетрапи
- 80% рейсів будуть обслуговувати через телетрапи
- 500 паркувальних місць для літаків
- 90 млн пасажирів на рік — потужність 1-ї черги
- 200 млн пасажирів на рік — сумарна потужність
- 3 паралельні злітно-посадкові смуги до моменту відкриття
- 6 злітно-посадкових смуг до 2025 року

ТЕРМІНАЛ

Масштаби вражають уяву вже на під'їзді до аеропорту. І хоча навколо ще киплять будівельні роботи, це не може не вражати. Поруч завершується будівництво багаторівневого паркінгу на 40 тис. місць.

Величезний нескінченний зал реєстрації, в якому не видно протилежної стіни. Арки-куполи стелі, які чимось нагадують стелю мечеті. А в зоні реєстрації є величезна "воронка", в яку видно пасажирів, що прилітають, у зоні отримання багажу.

Я вилітав внутрішнім рейсом до Анкари і побачив тільки зону вильоту внутрішніх рейсів: дуже приємні кольори, багато природного світла, трава і дерева. Покриття підлоги шумопоглинальне, а в зонах виходу на посадку — ковролін. Уже відкрито деякі кафе і магазини.

Єдиний момент, який мені незрозумілий — це громіздкі елементи кондиціонування і обігріву. Я раніше не звертав уваги, як здійснюється контроль клімату в гігантських приміщеннях, але мені здавалося, що повітря подають звідкись зверху. Тут же безліч сріблястих бочок-циліндрів стоїть по всьому залу.

Будьте готовими до того, що до виходу на посадку вам потрібно буде пройти від входу 400-800 м і більше. Звісно ж, у якийсь момент ви зможете скористатися травелатором, але відстані великі. Зате жодних тунелів, межтермінальних поїздів тощо. Судячи з проекту, в наступних фазах будівництва можливий додатковий термінал, що стоїть окремо. Але зона реєстрації для всього аеропорту буде єдиною.

Масштаби вражають уяву

У зонах очікування внутрішніх рейсів біля виходів на посадку встановлено жорсткі крісла без підлокітників, у кожному блоці з трьох крісел — дві розетки і два USB порти. Також біля будь-яких столиків або крісел інших типів є розетки. Сучасний аеропорт має бути таким — дружнім як для пасажира, так і для його гаджетів.

Також у терміналі відкриється транзитний готель і, я впевнений, що зона вильотів міжнародних рейсів, видова тераса і бізнес-зали здивують нас з вами. Адже зона вильотів внутрішніх рейсів, про яку я розповідаю зараз — лише мала частина аеропорту.

ЯК ДІСТАТИСЯ

Наразі відкрито п'ять автобусних маршрутів у центральні райони міста (Taksim і Beşiktaş, Yenikapı, Bakırköy, Yenibosna, від станції метро Kozyatağı і Bahçeşehir, у дорозі 1-1,5 години і більше), а також курсує прямий автобус в аеропорт Ататюрка (у дорозі 1 годину). До моменту повноцінного відкриття кількість автобусних маршрутів зросте до 16, також будуть доступні експрес-маршрути. А ось лінія метро з'єднає Таксим з аеропортом лише в 2020 році.

Так, новий аеропорт розташований відчутно далі від міста, і добиратися до нього менш зручно, але це не привід не скористатися довгим стикуванням між рейсами і не з'їздити в місто. З власного досвіду можу сказати, що краще вийти з автобуса на якій-небудь станції метро, ніж в'їжджати в центр і їхати до Таксиму. Або ж доїхати до найближчого порома через Босфор і переплисти в азіатську частину міста, якщо вам потрібно на інший берег.

Нагадую, що у Turkish Airlines є безкоштовні автобусні екскурсії містом для транзитних пасажирів, а також безкоштовна опція Stopover in Istanbul, коли ви можете вибрати варіант з розміщенням у готелі.

МАЙБУТНЄ АЕРОПОРТУ АТАТЮРКА

Зараз новий аеропорт має офіційну назву Новий аеропорт Стамбула і код ISL, але після переведення всіх рейсів йому буде присвоєно код IST. При цьому аеропорт Ататюрка буде якийсь час працювати в режимі вантажного аеропорту, а також приймати літерні рейси і бізнес-авіацію. Частину території буде переобладнано в парк, а термінали — в авіаційну академію.

Оригінал

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X