Геній і його жінки. 5 найкращих фільмів Люка Бессона, за які йому можна пробачити будь-які дурниці

20 липня 2019, 20:21
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

У прокат виходить Анна Люка Бессона. Черговий треш від колись великого режисера, який на старості літ не соромиться бути самим собою.

Бессон мені завжди шалено подобався.

Він знімав щиро і просто. Не особливо вигадливо, максимально наближаючи історію до глядача. Навіть коли йшлося про комедійну фантастику (П'ятий елемент) або псевдоісторичну драму (Жанна д'Арк).

Відео дня

Я подивився перші фільми Бессона ще підлітком. Пам'ятаю, як мене зачарували Підземка і Нікіта. Як мене зачепив Леон. І як я тиждень ходив під враженням від Блакитної безодні (це досі один з найулюбленіших моїх фільмів).

Пізніше Бессон знімав і продюсував набагато менш вдале кіно, хоча і тут були яскраві спалахи (той же П'ятий елемент, Таксі, Дансер, Поцілунок дракона, Вихід, Перевізник, Денні  ланцюговий пес, Заручниця).

Кількість провальних, ну або просто «ніяких» проектів Бессона просто зашкалює. Здається, що людина просто не здатна більше народити щось пронизливе, гостре, що бере за душу. Або він просто вже висловив все, що хотів, і тепер просто радіє життю.

У будь-якому разі, для мене Бессон вже обезсмертив своє ім'я в кіно.

Хоча б тієї сценою з Леона, де дівчинка проходить повз відчинені двері своєї квартири, в якій орудують вбивці її сім'ї, і дзвонить у двері сусіда, сподіваючись, що він її впустить.

Або сценою прощання з Блакитної безодні, в якій пронизливо видно різницю між чоловіком і жінкою. Для нього щастя полягає в тому, щоб мати мрію, а у неї є мрія  бути щасливою.

Жіночі персонажі у Бессона завжди були ключовими. Образ тендітної жінки, яку обставини протиставляють світу агресивних чоловіків, завжди був для нього центральним. Він обожнював жінок і дозволяв їм грати головні ролі в своїх фільмах, навіть за повної відсутності акторського таланту.

Анна, яка зараз виходить у прокат, фільм воістину безглуздий і відверто прохідний, являє собою гімн красі російської моделі Саші Лусс.

І в минулі роки Бессон так робив. Брав і будував цілий фільм навколо жіночого образу, який у той момент вважав найпривабливішим. Не завжди це були його дружини або коханки, часом йшлося просто про актрису, яка йому сподобалася.

Іноді виходило вдало. Найчастіше  ні. Але спостерігати за черговою пасією Бессона завжди цікаво.

Ось найкращі фільми Бессона з найяскравішими жіночими образами. І так, Мілли Йовович тут не буде. Несподівано, але мені здається, у Бессона є вдаліші образи.

Блакитна безодня

1988 рік

Дивовижний фільм про природу мрії як таку. І про те, що навколо мрії може бути побудовано вся життя. І воно все одно може бути повноцінним, навіть якщо ця одержимість потребує жертв, часом колосальних.

Історію про суперництво двох професійних нирців розігрують Жан-Марк Барр і Жан Рено, але найбільше емоцій викликає зворушливий жіночий образ американської актриси Розанни Аркетт.

Вона не те, щоб красуня, але дуже харизматична панночка. І передає таку особливу тендітну жіночність, яку більше, либонь, ніде не знайти. Сцену, в якій героїня, закохана в водолаза, слухає запис його серцебиття, мені не забути ніколи.

Нікіта

1990 рік

Цей персонаж більшості глядачів все-таки знайомий завдяки американському римейку, а потім і американському ж серіалу, який у нас активно крутили в 1990-х і 2000-х.

Але оригінал у рази сильніший. Головну героїню, наркоманку, яку спецслужби перетворюють на кілершу, зіграла актриса-красуня Анн Парійо. У ті роки вона була дружиною Бессона, і він не соромлячись не може намилуватися нею в кадрі.

Нікіта  це складний образ. Бессону подобаються сильні і рішучі жінки, які в критичні моменти поводяться зібрано, по-чоловічому, але загалом і в цілому все одно залишаються жінками, уразливими і здатними до емпатії.

Бессон у Нікіті вперше пробує на дотик свій основний мотив  тендітна жінка виживає в світі безжальних чоловіків. Пізніше він активно розвиватиме цю тему, але, мабуть, ніколи не підніметься до висот, яких досяг у Нікіті.

Леон

1994 рік

13-річна Наталі Портман спалахнула яскравою зірочкою саме після цього фільму, який став першою роботою Бессона в Америці.

Він привіз із собою з Франції свого улюбленого актора Жана Рено і талановитого оператора Тьєрі Арбогаста, допоміг англійцю Гарі Олдману зіграти одну з найкращих його ролей (психопата-поліцейського). Але Портман стала головною знахідкою.

Дівчинка-підліток, що залишилася сиротою, подружилася з мовчазним кілером і просить його навчити вбивати людей. Щоб помститися за свого молодшого брата, якого вбили продажні поліцейські. Вона доросла як на свій вік. І навіть наражає себе і свого друга на небезпеку, жартома сказавши портьє в готелі, що вони з Леоном  коханці.

Образ цієї дівчинки  один з найбільших творчих успіхів Бессона.

Дансер

2000 рік

Дивовижна дівчина Міа Фрай знялася всього в кількох фільмах, а головна роль у неї і зовсім була одна.

Дансер — фільм, спродюсований Бессоном за власним сценарієм і поставлений маловідомим режисером Фредеріком Гарсоном, сьогодні мало хто пам'ятає.

А дарма.

Це зворушлива історія німої від народження дівчини, яка живе однією пристрастю  танцями.

Все, що вона хоче сказати світові, вона говорить за допомогою жестів і танців.

Ангел-А

2005 рік

Хтось скаже, що цей фільм вторинний, і лише переспівує мотиви з легендарного Неба над Берліном Віма Вендерса. Я скажу, що особливого значення це не має.

Однорукий дрібний шахрай винен грошей половині Парижа. Допомоги чекати нізвідки і він у буквальному сенсі готується до того, що його незабаром загорнуть в асфальт.

У розпачі він звертається до Бога з гнівним зверненням у дусі «чому ти мене покинув». І той у відповідь посилає йому справжнє Диво.

Яке, в розумінні Люка Бессона, геніального режисера й істинного шанувальника прекрасної статі, може з'явитися тільки у вигляді блондинки модельної зовнішності з двометровими ногами.

А ангели, на думку Бессона, являються людям не для того, щоб наставляти їх на правдивий шлях. А для того, щоб розв'язувати всі їхні проблеми (часом навіть у кримінальний спосіб) і допомогти навчитися знову любити самих себе.

Ангела зіграла данська фотомодель Рі Рассмуссен, напрочуд гарна і талановита дівчина. Вона згодом сама сяде в режисерське крісло і зніме дуже сильну драму Людський звіринець.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X