Як відновити довіру: три етапи

6 червня 2018, 20:13
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Низький ступінь довіри у відносинах – ще те випробування

Щойно згадується слово довіра, емоції починають закипати, вмикаються захисні реакції, і люди починають тривожитися, куди заведе ця розмова.

Довіра – не та тема, яку більшість людей обговорюють вільно. Мало хто здатен вести об'єктивно довірливу розмову, продуктивну й шанобливу, що зміцнює відносини, а не розриває їх.

Відео дня

Ключем до усунення браку довіри є концентрація уваги на поведінці, що її підриває. В цілому я рекомендую уникати використання слова "довіра". Зосередивши увагу на поведінці, ви і ваш співрозмовник зможете націлитися на те, що можете контролювати: на те, як ви ставитеся один до одного. Як це зробити? Існує три основних етапи.

  1. Діагностуйте, яка складова довіри низька. Перш за все, діагностують, яка складова довіри руйнується. Дослідження показують, що довіра складається з чотирьох елементів: компетентності, чесності, турботи і надійності. Залежно від змісту і характеру відносин деякі елементи можуть мати більшу вагу, ніж інші. Але всі вони важливі й необхідні. Наприклад, компетентність, чесність і надійність можуть бути більш доречними у відносинах з автомеханіком, в той час як вияв турботи буде виражатися меншою мірою. Ви хочете бути впевнені, що механік добре розбирається в тому, як відремонтувати автомобіль, стягує чесну плату і завершує роботу вчасно. У цьому контексті турбота менш важлива, але якщо механік грубий і ставиться до вас нешанобливо, ви можете задатися запитанням: а чи дійсно він/вона піклується про ваші інтереси? Отже, це підриває вашу довіру до такого фахівця.
  2. Визначте конкретну поведінку, що викликає низький ступінь довіри. Рідко бувають ситуації, коли ви не довіряєте людині в цілому. У більшості випадків це один або два ключових типи поведінки, які призводять до руйнування довіри. Як тільки ви визначили, яка складова довіри низька, можете звести поведінку до того, що ж викликає розрив довіри. Наприклад, давайте подивимося на надійність. Люди надійні, якщо показують свою відповідальність. Це дотримання термінів, виконання зобов'язань, постійна готовність або своєчасний зворотний зв'язок, а також відповідальність за результати своїх зобов'язань. Якщо ви відчуваєте низький ступінь довіри до колеги, тому що він/вона не є надійним, ви швидше і легше закриєте розрив у довірі, чітко визначивши тип поведінки і розуміючи, як можете його виправити.
  3. Покажіть відповідну реакцію на поведінку. Дати реакцію у відповідь комусь – це момент довіри у відносинах. Це можливість або побудувати довіру, або зруйнувати її, тому важливо, щоб ви підійшли до ситуації з чіткою метою та планом в голові. Визначивши, який з чотирьох елементів довіри піддається руйнуванню і яка поведінка до цього призводить, покажіть відповідну реакцію і розробіть план з виправлення. Зосередьтеся на розмові про поведінку, яку людина може контролювати і змінити, а не на загальних рисах особистості або характеристиках. Опирайтеся прагненню до узагальнення і не пом'якшуйте реакцію у відповідь. Наочно показуйте, конкретизуйте і описуйте негативний вплив такої поведінки, але також припускайте кращі наміри з боку іншої людини.

Нарешті, сфокусуйте розмову на проблемі вирішення труднощів у поведінці й конструктивному русі вперед. Відповідна реакція може звучати приблизно так: "Нам потрібно обговорити щотижневі звіти про статус проекту. Ось уже три тижні ви пропускаєте п'ятничний дедлайн, в результаті, виконавча команда отримує неповну картину статусу проекту під час зустрічі в понеділок. Я стурбований, адже це на вас не схоже. Чи можемо ми поговорити про те, що відбувається, і з'ясувати, що можна зробити, щоб це виправити?" У цьому прикладі, не використовуючи слово "довіра", ви звернулися до поведінки, що викликає низький ступінь довіри до співробітника, і почали реалізовувати план з відновленню довіри надалі.

І пам'ятайте, що ніхто не схильний вважати себе ненадійним. Тому, якщо прямо сказати комусь "я вам не довіряю", це призведе до руйнування відносин, і відновити довіру буде ще складніше, якщо взагалі можливо. Але після діагностування підірваних елементів довіри, визначивши конкретну поведінку в корені проблеми і обговорюючи способи вирішення, ви можете відновити баланс, зберегти і розвинути відносини.

Приєднуйтесь до нашого телеграм-каналу Мнения Нового Времени

Більше блогів тут

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X