Два нові фантастичні фільми, які не варто пропускати
Хорошої фантастики в сучасному кіно, як і раніше вкрай мало. Приємно, коли з’являються гідні представники жанру.
Сьогодні стало модним лаяти Netflix та інші «нетрадиційні» джерела походження повноформатного кіно. Мовляв, вони лізуть, куди їм не слід (читай — за межі світу серіалів) і плодять другосортну жуйку замість гарного кіно.
Однак, я часто бачу зворотне. Саме зусиллями стримінгових платформ ми часом отримуємо фільми, які інакше могли б просто не бути створені.
Деякі фільми стають просто ковтком свіжого повітря в затхлому потоці нескінченних франшиз, кросоверів, спін-офів та іншого ширвжитку, що продає нам одних і тих же героїв, злегка приправлених різними соусами.
Наприклад, один з фільмів, про які йтиметься нижче — Кисень, навряд чи з'явився б на Netflix. І за це йому велике людське спасибі :)
Кисень
Франція — США
2021 рік
Режисер — Александр Ажа
Молода жінка приходить до тями в кріогенній камері і розуміє, що не може згадати ні хто вона така, ні як тут опинилася. Єдине, що може їй допомогти — віртуальний помічник з чоловічим голосом, але він відмовляється відкривати капсулу без пароля.
Рівень кисню тим часом невблаганно падає, а телефонні дзвінки, які дівчина здійснює за допомогою віртуального помічника, тільки ще більше ставлять її в глухий кут... Більше нічого сказати не можу, бо тут маса приголомшливих поворотів сюжету, і будь-яке слово з мого боку може стати спойлером.
Скажу лише, що Кисень примудряється не тільки тримати в напруженні всі 100 хвилин екранного часу, але й ефектно порушити кілька серйозних філософських питань про те, хто ми, як відчуваємо себе, і яку роль у свідомості людини відіграють спогади.
Чудовий фантастичний трилер, велика частина якого розгортається навіть не в одному приміщенні, а просто в капсулі, де ми дивимося на обличчя актриси великим планом. Окрема подяка режисерові за зовсім не нудну постановку дії в таких умовах. Операторська робота і монтаж — на висоті. Окремих похвальних слів заслуговує актриса Мелані Лоран, на обличчя якої ми дивимося 98% екранного часу.