Холостий постріл. Рецензія на фільм Ескобар

2 червня 2018, 14:47

В український прокат виходить біографічна кримінальна стрічка Ескобар.

Частково заснована на книзі колись відомої журналістки і телеведучої Вірджинії Вальєхо під назвою Любити Пабло, ненавидіти Ескобара, вона балансує між двома цими почуттями, стаючи то мелодрамою про любов красуні та чудовиська, то кримінальним трилером про спроби приборкати наймогутнішого наркобарона в історії.

Відео дня

Книга Вальєхо здається захопливим чтивом, що зачіпає безліч тем. Фільм же залишає після себе відчуття розгубленості.

Сюжет

Початок 90-х. Чартерний рейс з Колумбії до США. На борту декілька людей, включно з Вірджинією Вальєхо і агентом з боротьби з наркотрафіком, американцем. Колишня телезірка біжить зі своєї рідної країни через побоювання за своє життя: її ненавидить колишній коханець Пабло Ескобар, але основна загроза виходить від його ворогів, які вбивають усіх колись причетних до оточення бунтівного колумбійця. Американський агент організовує втечу в обмін на інформацію.

З розповіді Вальєхо ми дізнаємося про її перше знайомство зі знаменитим наркобароном. Про стрімкий роман, що послідував за ним, зліт Пабло, його політичні амбіції, які і стали причиною падіння Ескобара на саме дно: від всенародного улюбленця і легенди для бідняків до парії, відлюдника, який переховується в джунглях, кривавого тирана, якого зневажають.

Сценарій і драматургія

Проблема картини іспанця Фернандо Леона де Араноа в тому, що балансує вона хоч і між коханням і ненавистю, але не над прірвою, в якій можна розгледіти людські пороки і страхи, а над трав'яною галявиною на висоті одного метра. Тобто фільму просто не вистачає сміливості, нерва, рішення вийти за рамки стандартної історії про кримінального авторитета та його коханку.

Режисер, і за сумісництвом сценарист, де Араноа, до слова, зірка іспанського кінематографа, що зняв у себе на батьківщині декілька непоганих соціальних драм, іноді намагається знайти нестандартний ракурс в погляді на історію Ескобара, але все закінчується бензопилою. Що вже говорити, якщо найпопулярніший режисерський прийом - кожні п'ятнадцять хвилин показувати голе пузо Ескобара, яке стає все більшим по мірі прискореного падіння наркобарона.

І справа тут не в тому, що історія Пабло Ескобара давно стала загальним місцем. Не без допомоги популярного і набагато більш докладного серіалу на Netflix. Зрештою, навіть на найбільш побиту тему можна зняти відмінне кіно. Справа в тому, що режисер подумав, що акценту на новому персонажі буде досить. Плюс - найпопулярніші іспанські актор та актриса у світі.

Але найголовніше, що досвічений у неспішних драмах, де Араноа абсолютно розгублено почувається в жанрі кримінального трилера. Він йому не дається. В результаті фільм не спрацьовує ні як мелодрама під дулом пістолета, ні як кримінальна історія, замішана на кокаїні та крові.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Картинка та актори

При цьому картина не опускається нижче сірого, середньостатистичного кіно, але дякувати за це треба акторам і технічній групі, яка відповідала за художнє оформлення фільму.

Хав'єр Бардем вже знімався у де Араноа і причому успішно: актор отримав премію Гойя за найкращу чоловічу роль. Тут він теж показує високий клас, але створюється враження, що Бардем старається даремно: наповнює своїм талантом занадто маленьку, позбавлену гідного сценарного обрамлення, посудину. Його Ескобар бачиться слоном у посудній лавці.

Приблизно те саме стосується і Пенелопи Крус. Її Вальєхо явно цікава жінка, але і прописати її можна було б набагато цікавіше. Судячи з деяких моментів, під час зустрічей з американським агентом, наприклад, персонаж вона багатогранний.

Агента грає Пітер Сарсгаард і робить він це у звичайній для себе, іронічній та проникливій ​​манері. Трохи схоже на його останню роль в серіалі Примарна вежа, але без такої деталізації, звичайно.

В іншому перед нами стандартний набір: прольоти над джунглями, прогулянка нетрями, акуратно зістарена Флорида, красиво стилізовані інтер'єри. Видно, що гроші витрачені не даремно.

Ескобар - вердикт НВ

5/10

В оригіналі фільм носить назву Loving Pablo. Взявши тільки половину назви зі свого першоджерела, картина Фернандо Леона де Араноа бачиться неповноцінною, урізаною частиною великої людської трагедії.

Фільм Ескобар немов миготлива лампочка, вихоплює фрагменти інтер'єру химерно обставленої кімнати, в якій відбувається щось важливе, але недоступне. А потім світло і зовсім гасне.

Ескобар

Loving Pablo

Кримінальна драма

2018 рік

США

Режисер - Фернандо Леон де Араноа

У головних ролях: Хав'єр Бардем, Пенелопа Крус, Пітер Сарсгаард, Девід Охальво, Джульєт Рестрепо, Девід Валенсія та інші.

Народження легенди. Рецензія на фільм: Хан Соло. Зоряні війни: Історії

Слідкуйте за найцікавішими новинами з розділу НВ STYLE в Facebook і Instagram

Показати ще новини
Радіо NV
X