Зрушення до реалізму. Як моделі плюс-сайз підкорюють fashion-індустрію

23 вересня 2017, 15:30
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке
Товстунки світу тепер несуть своє тіло з гордо піднятою головою: fashion-індустрія, що десятиліттями культивувала граничну худобу, зацікавилася красою здорового тіла, пише журнал Новое Время

Тіло майбутнього

Показ першої власної колекції від головного спортивної журналу США і Канади Sports Illustrated в липні 2017-го, коли на помості одна за одною стали з'являтися пишнотілі манекенниці, викликав не менший резонанс в світі моди, ніж його пляжний випуск півторарічної давності.

Відео дня

Тоді видання, яке ось уже півстоліття присвячує дівчатам в купальниках окремий номер, вперше розмістило на обкладинці одну з найвідоміших моделей плюс-сайз – 29-річну американку Ешлі Грем.

При зрості 175 см ця приваблива брюнетка з пишними формами має вагу 90 кг, а на бирках її нарядів стоїть цифра 14. Цей американський розмір відповідає українському 52-му і міжнародному XXХL. До слова, такий або навіть більший розмір, за даними дослідження американської компанії Plunkett Research, носять дві третини жительок США.

Фото: Ashley Graham via Facebook
Фото: Ashley Graham via Facebook Фото:

Грем яскраво виділяється на тлі моделей, яких звикли бачити на подіумі відвідувачі світових дефіле. Середня вага таких дівчат становить близько 55 кг, зріст – не менше 170 см, а розмір одягу – 40 (XS) або 42 (S). Тоді як плюс-сайз моделями вважаються жінки з розміром від 48-го (L) і більше.

Останніх все частіше залучають до показів і фотосесій відомі кутюр'є й імениті fashion-видання. Тепер дівчат з формами можна побачити в рекламі модних брендів Calvin Klein і H&M, на показах колекцій Ralph Lauren, Michael Kors і Dolce & Gabbana, на сторінках і обкладинках глянцевих видань ELLE, Vogue і Cosmopolitan.

Одночасно світ моди поступово відмовляється від суперхудих моделей. Так, на початку вересня французькі fashion-гіганти LVMH і Kering – власники модних брендів Christian Dior, Givenchy, Louis Vuitton і Gucci – оголосили про припинення співпраці з моделями, що носять американський нульовий розмір. Він відповідає українському 38-му (XXS) і передбачає обхват талії як у семирічної дитини.

Тепер еталон став більше на два розміри і зробив крок до реальності, говорить про мінливі стандарти Мауріціо Аскеро, fashion-менеджер і власник компанії з управління і розвитку міжнародного ритейлу Matelex Ltd.

"Тіло майбутнього буде щасливим тілом; трохи більшим, але набагато щасливішим ", - вірить експерт.

Як активістка руху Health at Every Size Грем читає лекції про прийняття свого тіла в американських школах, а також бере участь в популярних американських телешоу, навчаючи секретам професії юних манекенниць нестандартної комплекції.

Внесок пишнотілої моделі в реформування стандартів краси вже заслужив суспільне визнання: у 2017-му авторитетний журнал Time вніс її до списку 100 найвпливовіших людей світу. А роком раніше американський журнал про моду Vogue назвав її супермоделлю-проривом року.

Після Паризького тижня моди, який пройшов у французькій столиці на початку весни 2017-го, світові fashion-аналітики визнали: зрушення до реалізму на подіумі стає все більш помітним. Разом з Ешлі Грем, яка дефілювала в шатах Michael Kors, американські та європейські дизайнери задіяли в показах інших відомих моделей плюс-сайз, серед яких Алессандра Гарсія-Лорідо, Кендіс Гаффін і Маркіта Прінг.

Раціональні мотиви індустрії краси

До перегляду модельних стандартів учасників індустрії штовхають цілком раціональні мотиви. Так, на думку Мауріціо Аскеро, LVMH і Kering відмовляються від моделей з нульовим розміром зовсім не з гуманних міркувань. "Вони побачили, що аудиторія змінює своє ставлення до скелетоподобних моделей, і вирішили стати першими, хто вкаже шлях і отримає від цього іміджеві дивіденди", - вважає експерт.

Глянцеві журнали стверджують, що публікація знімків плюс-сайз моделей забезпечує їм приплив рекламодавців – адже такі фото викликають підвищений інтерес читачок. За даними недавнього дослідження вчених Флоридського державного університету, жінки звертають більше уваги на знімки дівчат звичайних і великих пропорцій, а не худеньких.

Тоді як модні бренди за рахунок співпраці з моделями плюс-сайз нарощують власні популярність і продажі. Так, бренд Lane Bryant після своєї першої кампанії #ImNoAngel в 2015 році заявив про 16 млрд реакцій – коментарів, перепостів і лайків у соцмережах, які набрав відеоролик з моделями плюс-сайз. А за підсумками двох кампаній – #ImNoAngel і #PlusIsEqual – американський виробник констатував 6-відсоткове зростання продажів. Бренд відстоює різноманітність в моді і критично натякає на вибірковість свого конкурента Victoria's Secret з його ідеальними моделями-ангелами.

Експерти ринку констатують: справа тут не в тому, що повних людей стає більше, а в тому, що тепер їм подобається частіше змінювати вбрання. Так, з 2013 до 2016 рокупродажі жіночого одягу в категорії плюс-сайз у США виросли на 14%, тоді як ринок одягу в цілому додав всього 7%.

Тепер дизайнери і ритейлери почали розширювати модельний ряд для розмірів з префіксом X. В результаті виручка за жіночі вбрання більше 50-го розміру (XXL) в 2016 році досягла $21,3 млрд при загальному обсязі американського ринку одягу $200 млрд.

Боротьба з культом худорлявості

Ініціатором моди на екстремальну худобу вважається британська манекенниця Кейт Мосс. Після того як на початку 90-х худа від природи дівчина з'явилася на промознімках американського модного бренду Calvin Klein, на зміну ідеалу жіночних Сінді Кроуфорд і Клаудії Шиффер прийшов еталон жінки-підлітка. Провідні бренди стали все частіше наймати ультрахудих моделей, а юні покорительки подіумів почали виснажувати себе дієтами, щоб відповідати запитам ринку.

Для деяких проходження культу худорлявості обернулося харчовими розладами: від них сьогодні страждають мільйони жінок у всьому світі, зокрема 10% американок і 4% австралійок. Особливо вразливими залишаються моделі, готові заплатити будь-яку ціну за успішну кар'єру, і недовірливі підлітки.

У боротьбу з поширенням анорексії і булімії в різних країнах вступають численні громадські організації та активісти, яким часом вдається достукатися і до національних урядів. Наприклад, в Ізраїлі тель-авівський фотограф і модельний агент Аді Баркан очолив рух супротивників культу худорлявості і лобіював прийняття так званих законів про Photoshop.

Кейт Мосс (зліва) в 1990-і ввела в моду екстремальну худобу, на фото з британським дизайнером Вів'єн Вествуд
Кейт Мосс (зліва) в 1990-і ввела в моду екстремальну худобу, на фото з британським дизайнером Вів'єн Вествуд Фото:

У підсумку ось вже чотири роки місцеві видавці зобов'язані присвячувати не менше 7% площі ретушованих знімків позначці про їх Photoshop-обробку. Вже з жовтня 2017-го подібна норма набуде чинності й у Франції.

Все більше країн демонструють прогрес в турботі про здоров'я моделей. Так, у Франції з травня цього року діє закон, який забороняє наймати на роботу хворобливо худих дівчат і зобов'язує їх надавати роботодавцю довідку від лікаря із зазначенням індексу маси тіла. За порушення цього закону модним будинкам загрожує штраф до € 75 тис., А їх керівникам – позбавлення волі на строк до шести місяців.

Раніше схожі заходи вже впровадили Італія та Іспанія. Після того як в серпні 2006-го прямо під час показу від наслідків анорексії померла 22-річна уругвайська модель Луїсель Рамос, асоціація іспанських дизайнерів заборонила моделям нульового розміру брати участь в показах Тижня моди в Мадриді. У підсумку на подіуми не вийшли близько третини манекенниць.

У листопаді того ж року світ вразила нова смерть: жертвою харчового розладу стала 20-річна бразильська модель Анна Кароліна Рестон. Тоді наприклад іспанців наслідували й в Італії: на показах в Мілані відмовилися від манекенниць з індексом маси тіла до 18 (при рекомендованому експертами охорони здоров'я ООН від 18,5 до 25). Співпрацю з надмірно худими моделями припинили й провідні модні бренди з італійською пропискою: Prada, Versace і Armani.

Читайте повний текст матеріалу в свіжому номері журналу Новое Время - №34 від 22 вересня 2017 года

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X