Нові герої. У кого з українців за три тижні війни популярність у соцмережах росла найшвидше

18 березня, 16:08
Ексклюзив НВ
Радник голови Офісу президента Олексій Арестович, президент Володимир Зеленський та голова Миколаївської ОДА Віталій Кім — нові зірки соцмереж (Фото:Колаж НВ)

Радник голови Офісу президента Олексій Арестович, президент Володимир Зеленський та голова Миколаївської ОДА Віталій Кім — нові зірки соцмереж (Фото:Колаж НВ)

Поки тревел- та б’юті-блогери переорієнтуються на новий контент, у топ зірок соцмереж виходять діючі політики, військові експерти та зірки шоубізнесу з активною громадянською позицією.

Нещодавно інтернет облетіла несподівана звістка: президент Володимир Зеленський обігнав по популярності в Instagram відомого репера та зірку соцмереж Каньє Веста. Тепер за життям і виступами українського лідера, який ще восени мав близько 9 млн підписників, стежать 16 млн. І це на 300 тис. підписників більше, ніж у американського репера.

Відео дня

За три тижні протистояння російському вторгненню Україна отримала нових лідерів думок — інфлуенсерів військового часу, чиї короткі відео про перебіг подій тепер, затамувавши подих, очікує вся країна. Один з них — радник очільника Офісу президента Олексій Арестович, який прославився серед української аудиторії заспокійливими коментарями щодо поточної ситуації на фронті.

За останній місяць його аудиторія у Facebook зросла втричі: якщо восени йшлося про 200 тис. прихильників, то зараз їхня кількість наближається до 600 тис. Ще більшої популярності Арестович набув в Instagram, де тепер його свіжі знімки збирають по 150 тис. вподобань на противагу лише 400 лайкам місяць тому.

Ще одна зірка, яка піднялась на олімп соцмереж — голова Миколаївської ОДА Віталій Кім. Через від'їзд прессекретаря на початку війни він був вимушений сам звітувати перед співгромадянами за допомогою коротких відео в мессенджері Telegram. Сьогодні особистий Telegram-канал Кіма має більше 750 тис. підписників, а у соцмережі TikTok, якою здебільшого користується молодіжна аудиторія, його оптимістичні промови набирають по 50 млн згадувань.

А от в Instagram Кіму поки хизуватись нічим: миколаївський очільник наростив там аудиторію лише у 70 тис. користувачів.

«Хоча всі ці персоналії наразі в абсолютній кількості підписників Instagram не є лідерами, вони мають найбільший темп їх приросту», — підкреслює Віра Сливінська, керівниця з міжнародного розвитку бізнесу AIR Media-Tech. Так за даними її компанії, тільки Арестович за останній час збільшив аудиторію на 85%, Кім — на 62%, голова Мінцифри Михайло Федоров — на 53%, а Володимир Зеленський — на 41%.

Окрім суто політичних акаунтів, каже Сливінська, відчутно зростають в соцмережах і суспільні діячі з активною громадянською позицією. Гарний приклад — лідер гурту Бумбокс Андрій Хливнюк, який з першого дня війни вступив до територіальної оборони Києва й тепер розповідає про свої військові будні в Instagram.

Як і в Хливнюка, на 17% на цій платформі зросла аудиторія тревел-блогера Антона Птушкіна та на 42% - у київського ресторатора Міші Кацуріна. Так Птушкін записав кілька емоційних відео на підтримку України, які стали вірусними в мережі. А Кацурін бореться із російською пропагандою, дає багато інтерв'ю іноземним ЗМІ, розповідаючи про те, як його його рідний батько в РФ не вірить, що його дітей бомблять. Кацурін навіть створив проєкт Папа, поверь, щоб допомогати людям правильно пояснювати реальні події, які відбуваються в Україні, своїм родичам з Росії.

«Сьогодні ті інстаграмери, які активно і коректно висвітлюють ситуацію, діляться резонуючими переживаннями, надають конкретні поради (як діяти під час повітряної тривоги або перетину кордону), матимуть можливість отримати великі аудиторії з високим рівнем довіри, — пояснює Сливінська. — Вже потім вони зможуть конвертувати їх в бізнес і дохід».

Також експерти очікують зниження уваги українських користувачів до сторінок російських зірок і ще більшу переорієнтацію ринку на україномовний контент.

«Відбудеться еволюційний процес блогерів, — пояснює тренди соцмереж Максим Саваневський, керуючий партнер української комунікаційної агенції PlusOne. — Сьогодні усі фешн-, тревел-, лайфстайл-, б’юті- та фуд-блогери змінюють кваліфікацію та роблять більш актуальний у військові часи контент».

Але він впевнений: все це — тимчасове явище. Така сама ситуація була й під час Революції гідності у 2014 році, коли весь ТОП-10 найпопулярніших користувачів в українському сегменті Facebook був пов’язаний із суспільно-політичною тематикою.

«Зараз знову є запит на таку інформацію, з’являться нові зірки, але далі ці люди найчастіше залишаться в політиці, — підводить підсумки Саваневський. — А от блогери, які зараз проявлять яскраву патріотичну позицію — точно за підсумками всього отримають сильнішу аудиторію завдяки емоційній прив’язці».

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X