«Стадо собак: кажеш фас, і вони лають». Режисер Олег Боднарчук висловився на захист Оксани Білозір і розкритикував Олю Полякову
Український режисер та кліпмейкер Олег Боднарчук прокоментував скандал, який розгорівся після звинувачення Оксани Білозір на адресу Олі Полякової, Тоні Матвієнко та Ольги Полежаки у порушенні її авторських прав.
Війна Росії проти України — головні події 3 червня
Олег Боднарчук встав на бік української співачки та колишньої нардепки Оксани Білозір, яка пригрозила судом Олі Поляковій, Тоні Матвієнко та Ользі Полежаці за порушення її авторських прав.
«Сьогодні такий прикрий скандал розгорівся у фейсбуці пов’язаний з постом Оксани Білозір відносно того, що частково пісні з її репертуару були виконані іншими співачками», — написав він.
Він висловив розчарування тим, що ніхто не став розбиратися, кому насправді належать права на музику Мирослава Скорика та в правомірності використання його «твору у некомерційних цілях».
«Питання прав вирішується дуже швидко. Свого часу я працював над проєктом, де потрібно було з некомерційною метою використати пісню Івасюка. Ми звернулися до родини композитора й отримали письмовий дозвіл на виконання пісні. Чому менеджмент цього не зробив — не зрозуміло. Був час на нові вірші, був час на виготовлення аранжування, на запис, на зведення. Тільки не вистачило часу на дзвінок родині Скорика», — зауважив Боднарчук.
Він зазначив, що з боку менеджмента Олі Полякової поки немає юридично-обґрунтованої відповіді, лише емоції і спроба «заговорити проблему».
«Під відео співачки, де вона харизматично (як завжди) пояснює логіку своєї поведінки сотні образливих коментарів в бік Оксани Білозір: підорша, жаба, стара коза… Це такі правила новітнього піару — „заговорити проблему“, щоб відійти від її суті. Не найняти юриста, який би пояснив нам усім, опираючись на закон про авторські права, на чиєму боці правда, а знову застосувати стадний рефлекс, у якому навіжені фанати жбурляють в бік легендарної людини образи», — написав він.
При цьому він зазначив, що до особистості Оксани Білозір ставлення в суспільстві неоднозначне. Це пояснюється депутатством, міністерським портфелем і рядом сумнівних справ. При цьому він нагадав про те, що співачка ще з 80-х років минулого сторіччя у своїй творчості стоїть на відверто патріотичній громадянській позиції. І пригадав, як у його дитинстві вона з концертом приїхала до його міста.
«В часи суцільної русифікації Оксана Білозір залишалась берегинею української пісні, української культури, не підлаштовувалась під радянську кон’юнктуру — берегла для нас Україну. І сьогодні я б закликав розглядати цю особистість у розрізі кількох десятиліть, а не виключно з точки зору сьогоднішнього дня. Натомість історія пам’ятає, як Оля почала свою кар'єру з Рашн Стайл і, можливо, тільки нещодавно нам усім стало явно зрозуміло як саме потрібно берегти свою державу. Багато хто з тих, кого ми подумки закреслили в контексті нашої сучасної культури, усвідомлювали небезпеку з боку нашого північного сусіда ще раніше, бо були більш свідомими», — написав він.

Свій пост Олег Боднарчук завершив думкою про те, що після війни українці мають змінитися.
«Я не впевнений, що ми до кінця розуміємо, якими ми маємо стати зараз і після війни. На моє переконання, в першу чергу навчитися поважати закон, не на словах, а на ділі. Навчитися поважати старше покоління, цінувати його заслуги. Бачити реальну небезпеку у гарячих поцілунках з королями ворожого шоу-бізнесу і в інтерв'ю людям, які шукають у цих же інтерв'ю раціональне зерно в рашизмі і запікують у твоїх вустах слово „війна“. Нам усім ще вчитись та вчитись, але не на основі засирання людей, які у свій час на своїх плечах тримали те, за що ми зараз кричимо голосно та емоційно, а на ґрунті взаємоповаги й любові одне до одного».
Нагадаємо, дебютним кліпом Олега Боднарчука стало відео А я пливу Ірини Білик.