Мода не може без притоку свіжої крові. Ірина Данилевська про Ukrainian Fashion Week і молодих дизайнерів

31 серпня 2018, 14:41

Сьогодні починає свою роботу Український тиждень моди. Голова оргкомітету Ukrainian Fashion Week Ірина Данилевська побувала в студії Радіо НВ і розповіла, чого нам чекати від найгучнішої модної події року.

Про 21-й Ukrainian Fashion Week

У нас у цьому сезоні 72 дизайнери. Так, це велика кількість, але Ukrainian Fashion Week пропонує завжди різні формати. У когось це традиційне шоу, яке ми бачимо з вами в інтернеті або на екранах телебачення, коли моделі йдуть по подіуму, у когось це буде презентація, у когось буде інсталяція - це такий простір, в якому будуть якісь витвори мистецтва, наприклад, і дизайнерський одяг прекрасно з ними інтегрується також. Ми завжди робимо шоу-рум, особливо це важливо для дизайнерів аксесуарів, тому що, ми вважаємо, що цей напрямок в Україні зараз дуже стрімко розвивається, і їм важливо трошки допомогти. Наші дизайнери одягу всесвітньо відомі і успішні. Але зараз набирають силу дизайнери, які роблять сумки, взуття, капелюшки тощо. Тому всі ці проекти, різні формати дають нам змогу презентувати дуже велику кількість дизайнерів. Самих шоу безпосередньо, до яких ми з вами звикли, їх буде 50. Це теж дуже багато.

Відео дня

Фото: Пресс-служба UWF

Про sustainable fashion

Найважливішим на Ukrainian Fashion Week в цьому сезоні буде те, що ми говоритимемо про важливі для моди речі, про те, що треба споживати одяг дуже свідомо. І ми вважаємо, дизайнерській одяг є альтернативою так званому fast fashion, коли ти купуєш дуже дешеву футболочку, і через п'ять днів її викидаєш, тому що вона або втратила свої якості, або вже тобі не цікава і вона коштувала стільки, що ти можеш дозволити її викинути і т.д.

Ми багатьма проектами і засобами будемо говорити на цьому тижні моди про sustainable fashion і про свідоме споживання.

Фото: facebook.com/iryna.danylevska

Про команду Ukrainian Fashion Week

У нас команда не дуже велика, нас повний рік працює 15 людей. Але під час самого Тижня моди ми зростаємо в десятки разів, тому що до нас приєднуються волонтери, наші партнери, технічні партнери і т.д. І навіть за лаштунками Ukrainian Fashion Week тільки кожен день, наприклад, візажистів, перукарів, моделей, режисерів працює від 300 до 400 людей.

Тому це величезний проект. І мені дуже приємно, що він є саме таким, що ми маємо таку підтверджену репутацію не тільки найстаршого в східній і центральній Європі, але і найбільш авторитетного тижня моди в цьому регіоні. І будь-який статус треба підтверджувати і підтверджувати. І ми в цьому році, влітку зробили ще один такий крок для того, щоб затвердити Україну лідером східної і центральної Європи в галузі Fashion: ми провели Міжнародний конкурс молодих дизайнерів - International Young Designers Contest, він так і називався, в якому взяли участь представники дев'яти європейських країн. До нас приїхали переможці національних конкурсів. і вони мали право представляти свою країну на міжнародному конкурсі.

Команда UWF. Фото: facebook.com/iryna.danylevska

Про молодих дизайнерів

Сьогодні зробити колекцію, насправді, нескладно. Спочатку треба купити просто білий папір і кольорові олівці. У нас є національний конкурс, який існує 18 років. Це конкурс молодих дизайнерів “Погляд у майбутнє”. І спочатку треба просто намалювати ескізи, купити марку, це є ще один видаток, і відправити нам ці ескізи. І дуже багато дизайнерів, які тепер славні і відомі на всю Україну, на всю Європу, на весь світ, вони починали з цього конкурсу. Олена Буреніна, Іван Фролов, Маша Рева - володарі гран-прі цього конкурсу. Це дає дуже хороший поштовх. Коли ти береш участь в конкурсі, ти не тільки перевіряєш себе і свій талант, ти даєш знак оточуючим, як тебе оцінили фахівці, бо члени журі - це дуже фахова команда, яка може об'єктивно без всяких хабарів сказати чесно, чого ти вартий. І тоді можна сприймати участь у конкурсі, як сигнал потенційним інвесторам. Не треба лякатися!

Жюрі конкурсу "Погляд у майбутнє". Фото: Фото: facebook.com/iryna.danylevska

Про відбір дизайнерів для участі в Ukrainian Fashion Week

Для нас правда дуже важливо, щоб бренди брали участь у Ukrainian Fashion Week якомога довше, тому пріоритетними з'являються в нашій програмі ті, хто вже багато сезонів працюють. Для молодих дизайнерів в нас є дві платформи. Одна називається “Нові імена”, інша - Fresh Fashion. там умови участі більш помірковані, це не дуже дорого коштує, але це якраз такий з боку Ukrainian Fashion Week вже інвестиційний проект, тому що ми хочемо, щоб розвивалася українська мода. Мода не може без притоку свіжої крові ніяк. До нас звертаються дизайнери, наприклад, які раніше не брали участь в Ukrainian Fashion Week. Перше, що я роблю, довго-довго їх відмовляю від цього. Мені дуже хочеться, щоб дійсно для дизайнера, для його маркетингової такої стратегії було важливо взяти участь в тижні моди. Насправді люди інколи помиляються, думаючи, що вийшли моделі, а потім вийшов я, а мама в першому ряду, поплескали всі і це і є вершина моєї кар'єри. Насправді ні, це велика відповідальність. І відповідальність в тому числі за результат, який ти можеш отримати. Ти можеш вкластися, зробити колекцію, зробити прекрасне шоу, запросити чудових гостей, і про тебе нічого не напишуть, бо ти не сказав нічого нового.

Ірина Данилевська і Соня Забуга. Фото: facebook.com/iryna.danylevska

Про моду і комерцію

Головне для дизайнера - привернути увагу. Але важливий нюанс, про який ми маємо сказати: Український тиждень моди, на відміну від деяких інших, дизайнерський. Тобто ми майже ніколи не показуємо комерційних брендів, ми не показуємо комерційні колекції. І коли я відписуюсь дизайнерам, я завжди пишу, що "у вас прекрасний одяг, але наш тиждень не про хороший одяг, а про моду".

Мода, в тому розумінні, яке я вкладаю в це, це те, що попереду, що тебе може здивувати, може тобі не сподобатися, може тебе дратувати, може закохати в себе, але точно не залишить байдужим. Це не просто суконька, яка гарно сидить, це завжди якась ідея, це завжди якась історія.

Фото: facebook.com/iryna.danylevska

Про просування за кордоном

Наших дизайнерів уже дуже добре знають за кордоном. Це й Ukrainian Fashion Week, як платформа, на якій українське стає світовим завдяки тому, що ми запрошуємо міжнародних журналістів і робота самих дизайнерів над тим, щоб вони були знаними й авторитетними за кордоном. Зрозуміло, чому. Тому що ринок дизайнерського одягу достатньо складний, і Україна не виняток. Країна не може, як ринок, забезпечити повністю купівлю всіх дизайнерських колекцій у тій кількості, у якій дизайнери хочуть. Зрозуміло, що щось купують в Україні, щось купують у Великобританії, у Франції, в Італії, когось дуже любить Близький Схід, від когось у захваті Японія, від когось у захваті США. Що для мене дуже важливо? Це те, щоб ми з вами розуміли, це навіть не просто експорт, від якого відсоток іде державі, це не просто робочі місця, хоча це круті і хороші, красиві, чисті робочі місця, особливо для жінок, а для жінок важливо мати хорошу, цікаву, естетичну і приємну роботу. Важливо те, що людина купує в будь-якій частині світу річ, де буде написано made in Ukraine. І в неї вже є враження про нашу країну, вона вже розуміє, що "о, це гарно, це якісно, це цікаво, я це купив, бо мені це пасує". Людина вже вибрала Україну.

Читайте також:

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X