«Ми завжди мріяли амбітно». Ірина Горова — про співпрацю з DOROFEEVA, POSITIFF, MICHELLE ANDRADE і новий формат лейблу MOЗGI Entertainment

20 липня, 14:14
Інтерв'ю з Іриною Горовою (Фото:MOЗGI Entertainment/коллаж НВ)

Інтерв'ю з Іриною Горовою (Фото:MOЗGI Entertainment/коллаж НВ)

Українська продюсерка, співзасновниця продюсерського центру Mozgi Entertainment, CEO та генеральна продюсерка групи компаній MOZGI GROUP, колишня дружина репера Потапа — все це Ірина Горова. В інтерв'ю НВ бізнесвумен розповіла про новий формат роботи свого лейблу та ініціативи, якими наразі займається.

  • Іро, спочатку — про зміни особисті… Де ви зараз живете? Ваші донька та син з вами?

Як і багато українців зараз, я живу десь у Європі. Десь — тому що місце мого проживання постійно змінюється. Звісно, я дуже хочу повернутися додому! До речі, я вже була в Україні, потім знову виїхала, пізніше знову повернусь. Донька живе зі своїм нареченим за кордоном, а Андрій 50% часу проводить зі мною, 50% — з батьком.

Відео дня

  • Чи часто зараз спілкуєтесь з Олексієм Потапенком?

Так, ми часто спілкуємося як батьки Андрія та як люди, об'єднані спільним бізнесом.

  • Тепер передісторія. 12 років MOЗGI Entertainment був продюсерським центром. З-під вашого з Олексієм «крила» вийшли такі артисти як DOROFEEVA, POSITIFF, MO3GI, MICHELLE ANDRADE. Кому прийшла ідея створити продюсерський центр?

Це сталося у 2008 році. Історія створення MOЗGI Entertainment — це історія поєднання двох особистостей, двох стихій: фінансової та бізнесової - з креативною та творчою. Ідея прийшла до нас із Потапом спільно — позаду в нас були досить різні шляхи, різний досвід. Я до цього працювала в банку, Потап розвивався як творча особистість, співпрацював з проєктами UGO, Вхід у змінному взутті, був у продюсерському центрі Music Motors, тоді вже створився дует Потап и Настя. І, коли так склалося, що їхні шляхи з Music Motors почали розходилися, ми вирішили об'єднатися, посилити один одного та зробити власний продюсерський центр. Ми завжди мріяли амбітно, про великі цілі: стати найбільшими в Україні, працювати на розвиток музичної індустрії, продюсувати артистів, пісні яких лунатимуть по всьому світу. І нам це вдалося!

  • Зараз MOЗGI Entertainment лейбл відкритого типу, який співпрацює з незалежними артистами. Тобто, ви вже не вкладаєте фінанси компанії в гурти, виконавців? Поясніть, як працює механізм роботи компанії з артистами.

Спочатку MOЗGI Entertainment займався виключно власними артистами та інвестував лише в них — це був наш шлях, наш дуже цікавий досвід. Але навколо все трансформується, змінюються контексти й відповідно — цілі та можливості. Ми зрозуміли: щоби надавати цінність компанії, нашим артистам, ринку та розвиватися навіть в такі часи, нам потрібно змінюватись. Тому, як і багато українських бізнесів, визначили, що для нас головне, що зараз можливо, цікаво та «по кишені» — сфокусувалися на тих проєктах, які можуть приносити дохід та найшвидше розвиватися в нових реаліях. Ми зберегли всі експертизи, що надбали протягом років, і зрозуміли, що хочемо допомогти виконавцям, які прагнуть прискорити свій розвиток, монетизувати свою творчість, покращити роботу у соцмережах та збільшити присутність у європейських країнах. Основна для мене думка — це те, що продюсерський центр, лейбл, паблішинг і люди, які працюють з творцями, повинні робити саме те, що необхідно артисту: для когось — це інвестиції, для когось — партнерство/піар-комунікація/ стратегія/діджитал-дистрибуція, а для когось — все це разом. Завдання компанії - відчути те, що саме необхідно для творчої особистості.

  • Однак, ви працюєте з Надею, займаєтесь її просуванням на міжнародній арені. І співпрацюєте з міжнародним лейблом. Надя [DOROFEEVA] ваша клієнтка чи артистка?

У своєму сольному проєкті Надя вже є партнеркою: вона сама пише треки, вкладає свої ресурси, ми — свої, тому ця співпраця взаємовигідна й спрямована на дуже потужний результат. Війна відкрила в нас якісь неймовірні сили та розуміння того, що треба рухатися швидше, більше творити, працювати, шукати нові шляхи. Зараз ми закінчуємо її другий сольний альбом українською мовою, працюємо над англомовним матеріалом, багато подорожуємо з благодійними концертами та візитами, переймаємо досвід європейської музичної індустрії…Ми стали ширшими та відкритішими до світу і намагаємось створювати матеріал, який приноситиме користь нам і країні. Проєкт DOROFEEVA зараз втілює у собі потужну силу творчості та розвитку.

Я дуже щаслива, що ми багато років працювали разом! Я дуже пишаюся ними! Але розумію, що іноді потрібно відпустити, щоб стосунки стали ще кращими і міцнішими. Олексій весь час залишався в Україні, допомагав країні та українцям, створював музику, заснував разом з друзями проєкт з підтримки дітей-переселенців Діти-дітям… Я побачила, що це саме той артист, який краще буде розвиватися самостійно, але, звісно, з нашою допомогою та підтримкою. Мішель теж долучилася до багатьох благодійних подій, в неї відкрилися чакри, вона почала багато писати іспанською мовою, відкрила свою латинську натуру. Ми залишили у наших відносинах діджитал-дистрибуцію, допомогу, підтримку, домовилися щільно працювати з розповсюдження матеріалу. Ми залишимось рідними, але тепер творчість і музика — це цілком їхня відповідальність. Я дуже вірю в обох і хочу, щоб ми й надалі співпрацювали і були друзями, хай вже в іншому форматі.

  • Що входить у співпрацю у форматі діджитал-дистрибуції?

Розгляньмо, з чого формується діяльність артиста: спочатку — це його особистість, потім — музичний матеріал, далі - грамотне донесення матеріалу до аудиторії. Це перший етап створення музичного продукту. Саме компанії-паблішинги спеціалізуються на розповсюдженні контенту по всіх відомих цифрових майданчиках, знають всі умови, мають необхідні зв’язки. Так, ми доставляємо та просуваємо аудіо- та відеоконтент у понад 200 світових онлайн-магазинів та платформ: YouTube, Apple Music, Spotify, Deezer та ін. Меседжем про те, що стаємо лейблом відкритого типу, ми хочемо донести: якщо ти крутий амбітний артист, в тебе вже є матеріал, ти прагнеш розвитку, то ми готові допомогти з дистрибуцією! Потім, якщо в нас відбудеться метч, можуть виникнути підстави для наступних кроків — ми можемо запропонувати інші послуги. Також зараз ми багато часу проводимо на європейських лейблах, спілкуючись та переймаючи їхній досвід. Це буде наступна ланка популяризації творчості українських артистів.

  • Чи будуть для своїх експідопічних спеціальні умови?

Звичайно. В нас є якась комерційна складова, але дуже багато в нашій співпраці від чистого серця, адже вони теж чимало в нас вклали й допомогли розвинутись. Тому це буде окрема історія.

  • Чи є гурт MOЗGI клієнтом MOЗGI Entertainment? Які умови співпраці, враховуючи що Потап — співзасновник лейблу?

Зараз гурт вимушено на паузі, тому що всі члени команди в різних місцях, містах, країнах. Думаю, настане час, коли вони зберуться разом і напишуть щось круте. А на яких умовах, як, з ким і в якому вигляді — покажуть зірки в майбутньому.

  • Як вплинула повномасштабна війна на відхід від продюсерського центру до лейблу відкритого типу? Як взагалі працювалось, креативилось в перші місяці війни і як зараз?

Повномасштабна війна дуже сильно вплинула на всю креативну індустрію — наша діяльність в перші місяці впала майже на 80%. Це був жах: ми не розуміли, що робити, переїжджали з країни в країну, перевозили родини у безпечні місця, передивлялися всі процеси, продукти, хапалися за будь-яку роботу… Головне, що ми відразу зрозуміли — потрібно зберегти команду! Завдяки цьому через півтора-два місяці ми змогли зібратися та переробити стратегію компанії. Ми сфокусувалися на розвитку, пошуку нових можливостей, допомозі країні, благодійних проєктах…Я доєдналася до робочої групи з відновлення креативної індустрії, ми зробили проєкт Be brave and sing for Ukraine і донатимо частину коштів від переглядів кліпів та монетизації на YouTube на гуманітарну допомогу, наші співробітники започаткували фонд Київська полуниця та створювали контент для благодійних фестивалів. Тобто ми зрозуміли, що потрібно відчувати, дивитися навколо, працювати, намагатися допомагати та зберігати спокій.

  • Які проєкти зараз ведуться? Над чим працює компанія МG?

Ми сконцентровані на декількох напрямках. Працюємо над створенням україномовного актуального контенту і переймаємо досвід глобальних світових музичних лейблів, щоб згодом перенести його в українські реалії. Шукаємо цікаві соціальні проєкти, які приноситимуть користь суспільству. Ми вже співпрацюємо з благодійним фондом Soborna Ukraine, що було створено найпотужнішим клубом українських підприємців CEO Club Ukraine, до якого я багато років належу. Також беру активну участь у державних групах розвитку креативної індустрії. Глобально — не зупиняємось та дивимось вперед!

  • Яких виконавців ви відкрили для себе по-новому після 24 лютого?

Зараз, коли ми змінюємося й трансформуємося, почали шукати нові шляхи для розвитку, стали відкритішими та більше дивимося навколо себе. Наприклад, над україномовним EP Наді ми працювали разом з Іваном Кліменко (музичний лейбл Enko) — і це було дуже захопливо!

У музичному просторі з’являється багато нових виконавців, дехто також трансформується та змінює свій стиль. Jerry Heil відкрилася для мене зовсім з іншої сторони — вона стала глибшою та ліричнішою. Її нова пісня Мрія мене дуже сильно зачепила! Під час війни по-новому зазвучала У мене немає дому гурту Один в каное. Мені подобається те, що робить випускниця Голосу Kola, співачка Roxolana, цікавий проєкт Santorin із треком Маю крила

Взагалі, я відкрила для себе сучасну та прогресивну українську музику. Пишаюся тим, що світ нарешті познайомився з нашими неймовірно талановитими артистами, почув нашу співучу мову, пройнявся нашою культурою. Вдячна нашим виконавцям, які транслюють події в Україні на весь світ та щодня заряджають людей. В майбутньому це позитивно вплине на розвиток української культури, мови, музики, творчості, індустрії в цілому.

  • Яка ваша особиста мрія в рамках вашого лейблу?

Моя глобальна особиста мрія, щоб Україна стала державою, якою ми всі пишаємося, яка розвивається, дає можливість всім, хто прагне щось створювати, яка використовує накопичену енергію на відновлення та зміцнення, яка є могутньою та рівною для всіх!

А моя мета в цьому контексті, щоб MOЗGI Entertainment був великим лейблом, а я — тією людиною, яка допомогла українським виконавцям бути почутими та стати відомими на весь світ. Я мрію бути однією з тих, хто об'єднає креативні індустрії та посприяє розвитку культури нашої держави.

  • Три пісні які б ви порадили українцям додати в плейлист.

Артем Пивоваров X DOROFEEVA — Думи

Santorin — Маю крила

To Eternity — Несмачний мед

Редактор: Кіра Гіржева
Показати ще новини
Радіо НВ
X