Вивчаємо авіа-терміни: все, що ви хотіли знати про авіаподорож, але боялися запитати

26 квітня 2016, 12:00
Спецпроект
© michaeljung/depositphotos.com

© michaeljung/depositphotos.com

Напередодні тревел-сезону в рамках спецпроекту продовжуємо планувати подорож і розбиратися в авіа-термінології – для підвищення якості організації поїздки

Отже, до уваги читачів друга частина міні-словника найважливіших термінів для авіатуристів.

1. Boarding pass

Посадковий талон – ваша «перепустка» на борт літака. Якщо ви реєструєтесь онлайн, посадковий талон можна роздрукувати або отримати його по е-мейл. В аеропорту посадковий талон видається на стійках реєстрації або в автоматах для самостійної реєстрації, які встановлені в багатьох аеропортах світу. Зазвичай на бланку посадкового талона вказується номер квитка, номер рейсу, номер гейта (виходу на посадку) та час початку посадки, а також клас обслуговування (економ або бізнес) та номер місця в салоні. Сьогодні при реєстрації онлайн все частіше використовується і мобільний посадковий талон, який пасажир отримує на мобільний телефон і може показати співробітникам аеропорту (Борисполя в тому числі) прямо на екрані (на ньому обов'язково повинен бути QR-код).

Відео дня

2. Checked baggage

Зареєстрований багаж – багаж, який ви здаєте на стійці реєстрації або в спеціальному автоматі і якому належить летіти окремо від господаря в багажному відсіку. Тут є кілька «точок контролю», про які не варто забувати. Перш за все, переконайтеся, що вага і габарити багажу відповідають вимогам перевізника.

Детальна інформація про правила перевезення багажу є на сайті авіакомпанії. І не варто розраховувати, що на реєстрації вашій валізі пробачать «зайві» пару кілограм – вимоги перевізників в цьому питанні все більше посилюються. Переконайтеся, що не поклали в багаж нічого, забороненого до ввезення в країні, в яку ви прямуєте. Шматок сала – це, звичайно, чудовий подарунок, але європейські митники можуть цю ідею не оцінити.

© FamVeldman/depositphotos.com

© FamVeldman/depositphotos.com Фото:

3.

Luggage label

Багажна бірка або багажна квитанція – ідентифікатор, який зберігає інформацію про кожне місце зареєстрованого багажу та його власника. Видається пасажиру при здачі багажу і часто кріпиться до посадкового талону або паспорту. Це дуже цінний «клаптик паперу», намагайтеся його не втратити. Якщо раптом ваша валіза «заблукає» і полетить в іншому напрямку, багажна бірка буде ключовим документом при зверненні в службу пошуку багажу Lost&Found.

4. Hand baggage

Ручна поклажа – незареєстрований багаж, який дозволяється взяти з собою в салон літака. Вага і габарити багажу встановлюються перевізником. Наприклад, у МАУ габарити складають 55х40х20 см, а вага – 7 кг в економ і 12 кг в бізнес класі. Якщо ж ви є членом програми лояльності Panorama Club, то ваша норма безкоштовного перевезення ручної поклажі буде збільшена.

Важливо: цінні і крихкі предмети слід перевозити в ручній поклажі під вашим особистим контролем та наглядом. А гроші і документи взагалі краще тримати при собі – авіакомпанії не несуть відповідальності за ручну поклажу пасажирів. Врахуйте також, що є цілий список предметів, заборонених до перевезення в салоні літака. Щоб уникнути неприємних сюрпризів краще заздалегідь ознайомитися з цим списком на сайті авіакомпанії, інакше ви можете залишитися без улюбленої пилочки для нігтів або манікюрних ножиць.

© lucidwaters/depositphotos.com
© lucidwaters/depositphotos.com Фото:

5.

Onboard meals

Харчування на борту або бортхарчування – безумовно, не основна, але й важлива складова повітряної подорожі. Ще кілька років тому всі авіакомпанії, крім лоукостів, годували пасажирів безкоштовно (інше питання, наскільки смачно!) Останнім часом на коротких перельотах безкоштовну їжу можна отримати все рідше – звичайно, якщо ви летите економ, а не бізнес класом. Проблемою це навряд чи можна назвати: у пасажира залишається маса опцій. Взяти «сніданок» з дому, перекусити в аеропорту або купити сендвіч прямо на борту.

Також існує опція Pre-ordered meal (попереднє замовлення харчування) – замовлення харчування заздалегідь, ще на етапі купівлі квитка. З меню можна ознайомитися заздалегідь на сайті перевізника, вибрати вподобане блюдо і оформити замовлення в касі або через контакт-центр. Рекомендується користуватися цією можливістю, завдяки якій ви точно отримаєте замовлені страви. Інакше, якщо ваші місця виявляться в останніх рядах, а пасажири, що сидять попереду будуть володіти вовчим апетитом, запасів бутербродів і снеків на борту вам може не вистачити. Врахуйте також, що деякі перевізники, наприклад, МАУ, крім звичайних страв, надають ще мусульманське, вегетаріанське, кошерне харчування та меню для дітей.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Показати ще новини
Радіо NV
X