Громадянське суспільство в обличчях. Співзасновники об'єднання Батьки SOS — про те, чому деякі батьки бояться захищати своїх дітей у школах

9 жовтня 2021, 11:15
NV Преміум

На п’ять запитань НВ відповіли Альона Парфьонова, Роман Бондаренко, Олена Бондаренко — співзасновники громадського об'єднання БАТЬКИ SOS, яке займається висвітленням проблем сучасної освіти.

1. Коротко розкажіть, чим ви займаєтеся?

Олена Бондаренко (О. Б.): Робимо освіту і освітнє середовище кращими. Сім років тому ми створили групу у Facebook, щоб ділитися тим, як відстоюємо права власних дітей у школах. Згодом наш дієвий досвід вирішення проблем став у пригоді іншим, наші консультації щодо норм законодавства зацікавили велику кількість батьків, зразки заяв і скарг допомогли багатьом у вирішенні проблем у закладах освіти.

Відео дня

Роман Бондаренко (Р. Б.): Пізніше ми зареєстрували громадське об'єднання, щоб представляти інтереси батьків. Зараз БАТЬКИ SOS у Facebook — найбільша і найвагоміша із груп, які переймаються питаннями освіти.

2. Навіщо вам це треба?

Альона Парфьонова (А. П.): У кожного в житті є пріоритети. Після народження дітей, як у багатьох інших батьків, нашим пріоритетом стали інтереси дітей. Кожна дитина має відчувати радість від пізнання світу, від отримання знань. Кожна дитина має право на індивідуальність, на повагу її гідності від народження. Ми намагаємося зробити все, щоб ці права дітей були забезпечені. Хоч як пафосно це звучить, ми робимо те, що робимо, заради дітей. Тому що ці 20 % населення — 100 % нашого майбутнього.

3. Ваше найбільше досягнення у цій сфері?

Р. Б.: Створення більш ніж 200тисячної спільноти небайдужих людей. Дедалі більше батьків перестають боятися запитувати, описуючи порушення, вказують місто і номер закладу освіти. Більше батьків хочуть дізнатися, як діяти в різних складних ситуаціях у школах чи садочках і як це врегульовано нормативними актами.

О. Б.: Вважаємо своїм досягненням власний приклад того, що можна казати людям правду і при цьому досягти успіху. Можна робити непопулярні речі й мати авторитет. Можна не йти на компроміси й домогтися дотримання прав і виконання законів. Пишаємося тим, що стали прикладом для активних батьків у регіонах, де створюються громадські організації, які долають незнання законів та звичаєве право, що десятки років панувало в освітньому середовищі.

4. Ваша найбільша поразка в цій сфері?

О. Б.: Коли ми починали, то тиску і зневаги було стільки, що, якби ми боялися поразок, відразу припинили б цим займатися. Нам від самого початку дали зрозуміти, що легко не буде. Тому ми діємо за принципом: не вдався план А, переходимо до пла­ну Б. І так далі, за абеткою.

А. П.: Ми не говоримо про поразки, бо боротьба триває. Трап­ляються розчарування, здивування. Наприклад, частина батьків боїться захищати власних дітей. Частина батьків хоче, щоб діти у школі пройшли через ті ж страждання й приниження, що й вони, і заплющують очі на порушення прав їхніх дітей. Консерватизм учительського середовища, коли освітні реформи зустрічають опір, саботаж та філігранну імітацію. Яскравий приклад — червона і зелена паста чи домашні завдання, яких не має бути в першому та другому класах. Обурює страх визнати проблему, бажання її приховати — не виносити сміття з хати. Для здолання цих проблем потрібен, на жаль, тривалий час.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

5. Пригадайте випадок із вашої діяльності, що найбільше запам’ятався.

Р. Б.: Щодня ми отримуємо десятки запитань із такими випадками, які не те що забути важко, вони інколи навіть у голові не вкладаються. І кожного разу є люди, які кажуть, що вирішити проблему неможливо. Неможливо звільнити директора школи за порушення законів, неможливо звільнити вчительку за приниження дитячої гідності. Виявляється — можливо, і суди відмовили їм у поновленні на роботі. Неможливо скасувати указ президента про обов’язкову шкільну форму. Виявляється — можливо. Ще б скасувати його в головах освітян та батьків. Будь-яку проблему в освіті, навіть найскладнішу, можна вирішити. Бо не буває неможливого. На неможливо просто потрібно більше часу.

CV: Альона Парфьонова, Роман Бондаренко, Олена Бондаренко

Приватний підприємець Альона Парфьонова має дві вищі освіти — КНЕУ ім. В. Гетьмана та КНУ ім. Т. Шевченка, а також є випускницею Української школи політичних студій. У адвоката Романа Бондаренка за плечима диплом КНУ ім. Т. Шевченка та участь у двох міжнародних програмах: Стандарти прав людини в практиці адвокатів та суддів Української Гельсінської спілки та International Visitor Leadership Program Державного департаменту США. Журналістка Олена Бондаренко — випускниця КНУ ім. Т. Шевченка.

НВ
Фото: НВ

Ця публікація створена НВ за підтримки ІСАР Єднання в межах проєкту Ініціатива секторальної підтримки громадянського суспільства

Читайте цей матеріал у свіжому номері журналу НВ — № 37 від 7 жовтня 2021 року

Редактор: Інна Семенова
Показати ще новини
Радіо NV
X