Пес Патрон. На що йдуть кошти, зароблені на імені хвостатого інфлюєнсера

10 січня, 22:28
Мурал Пес Патрон (парк Відрадний, Київ) (Фото:Rasal Hague, автори муралу: Віталій Гідеван (Gide1) та Олена Нойна (Noyna) / wikipedia)

Мурал Пес Патрон (парк Відрадний, Київ) (Фото:Rasal Hague, автори муралу: Віталій Гідеван (Gide1) та Олена Нойна (Noyna) / wikipedia)

З початку повномасштабного вторгнення пес-сапер Патрон став одним із символів українського супротиву, та сподобався як дорослим, так і дітям.

«Я пес-сапер, талісман чернігівських піротехніків ДСНС України. Я допомагаю знаходити вибухонебезпечні предмети завдяки своєму нюху. Мене спеціально тренували для цього, але я не службовий пес. Я особистий пес сапера Михайла Ільєва (це моя людина). Я маю сім‘ю, дім і 13 качечок (гумових, не справжніх)», — йдеться у закріпленому дописі на сторінці Патрона в Instagram, де за ним слідкують понад 391 тис. підписників. Також у нього є сторінки у Twitter (70,9 тис. читачів) та у Tiktok (523.8 тис. фоловерів).

Відео дня

З його зображенням створюють одяг, іграшки, цукерки, печиво, поштові марки, про нього знімають мультфільми. Патрон став першим собакою в Україні, який отримав титул Пса доброї волі. Кліп гурту Karta Svitu на пісню Пес Патрон набрав понад 2,1 млн переглядів та став вірусним у Tiktok. Володимир Зеленський нагородив його медаллю За віддану службу, а UAnimals запросили на посаду директора у свою організацію.

Використання бренду собаки-зірки не безплатне. Видання Forbes розібралося, що авторські права на образ найпопулярнішого в Україні джек-рассел-тер'єра належить компанії Патрон не спить, яку зареєстрували у серпні 2022 року. За даними YouControl, її кінцева бенефіціарка і генеральна директорка — Юлія Гребеньовська, яка також є директоркою в ТОВ Все сам. Воно належить відомому тревел-блогеру Антону Птушкіну. За словами Гребеньовської, вона реалізує діяльність компанії за дорученням власника собаки Михайла Ільєва. Він не підтвердив Forbes цю інформацію, оскільки вирушив у відрядження на розмінування.

З компанією Патрон не спить уклали угоди:

  • кондитерська фабрика Lukas, що виробляє цукерки Patron;
  • виробники іграшок WP Merchandise, які випустили мʼякі іграшки, подушку і фетрову сумку із зображенням коміксу Патрона;
  • компанія Зробив тато, що створила ялинкові прикраси.

Виробник товарів для тварин Collar, за словами його представниці Анастасії Юдіної, уклав договір з власником собаки Михайлом Ільєви, після чого бренд спільно з WauDogUa випустив лінійку амуніції для домашніх тварин HERRRO.

За словами Гребеньовської, компанія Патрон не спить не отримує прибутку від продажу авторських прав, а усі зароблені кошти передають на благодійність. Зокрема, у UAnimals підтвердили, що їм надійшло від Collar та служби таксі Uklon близько 1 млн грн, які бренди заробили у співпраці з Патроном.

Торгова марка Пес Патрон в Україні поки не зареєстрована, хоча Ільєв подав шість заявок на її реєстрацію в Укрпатент ще з травня минулого року. «За оптимістичним сценарієм, марки за найбільш ранніми заявками будуть зареєстровані не раніше кінця 2023 року», — прокоментував це партнер юридичної фірми Axon Partners Михайло Юдін.

Також на благодійність пішла маржа, зароблена з продажу марки Пес Патрон від Укрпошти. У прес-службі компанії повідомили, що за п’ять місяців вона переказала 16 млн грн. Частину з них спрямують на закупівлю машини для розмінування, а іншу частину передали на оплату вакцин, кормів та будок для притулків і центрів захисту й реабілітації тварин.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Також Гребеньовська розповіла, що розраховує отримати монетизацію на мультсеріалі про Патрона. Отримані кошти планують вкласти у створення нового сезону. Прем'єра мультфільму відбулася 7 січня на MEGOGO та YouTube-каналі Патрона. Створення проєкту фінансувало Агентство США з міжнародного розвитку (USAID).

Виробники та підприємці використовують образ Патрона у своїх продуктах, щоб залучити до них аудиторію пса. «Цей ефект прослідковується в будь-якій кампанії за участі селебріті. Патрон — це про порятунок життя, про цінності, про патріотизм, тепло та турботу», — пояснив співзасновник рекламного агентства TABASCO Олександр Смірнов.

Редактор: Лілія Вітюк
Показати ще новини
Радіо NV
X