Чому співробітники Auchan Україна не бажають змінювати роботу?

7 жовтня, 14:27
Новини компаній
Auchan Україна

Auchan Україна

Раз на 2 роки в Auchan Україна проводиться опитування Залученості та задоволення співробітників. Це анонімне дослідження, метою якого є моніторинг емоційного стану співробітників, їх мотивації та віддачі щодо того, чи подобається їм працювати в компанії. Також раз на рік ми робимо зріз серед менеджерів. Цьогоріч через війну загальний зріз ми провести не змогли, а от менеджерів запитали. Аналогічне дослідження ми робили і минулого року.

Марія Калачова,

HR коуч Auchan Україна

Тож можемо порівнювати цифри. Що ми маємо?

95% залучених керівників

Це на шість пунктів вище, ніж минулого року. Пояснювали свої відповіді співробітники тим, що компанія зробила для них дуже багато у воєнний час. Колеги відмічали супровід компанії під час переїзду, фінансову допомогу, переведення в інші регіони, допомогу з житлом, матеріальну підтримку. Багато вказувало на нашу КСВ діяльність (приготування обідів, гуманітарну допомогу). Звісно, не всі менеджери були залучені до цієї роботи, але відчуття, що твоя компанія робить хорошу справу, робило і тебе дотичним до неї.

Відео дня

Чому важлива залученість?

Вона корелюється з лояльністю. Залучені співробітники є більш ефективними, ініціативними, зацікавленими в тому, що роблять. Люди пишаються роботою в компанії, можуть порадити свою компанію як хороше місце роботи своїм знайомим. Вони створюють наш бренд роботодавця.

94% співробітників пишаються роботою в компанії

До речі, це на десять пунктів більше, ніж минулого року.

Ми з переживанням чекали цьогоріч саме на результати цього пункту. Адже не секрет, що із початком повномасштабної війни, ми спочатку мали протиріччя всередині компанії через позицію, яку зайняла наша материнська компанія у Франції стосовно роботи в росії.

Деякі наші співробітники відчули на собі хейт, який був у певний момент у мережі. Їх особисто звинувачували мало не у спонсоруванні війни. Це при тому, що кожен із нас має щиру проукраїнську позицію та висловлює незгоду із прийнятим рішенням головного офісу.

Auchan Україна
Фото: Auchan Україна

І тут спрацювали базові цінності компанії: право на висловлення власної думки, право бути не згодним із позицією французького офісу.

Кожен співробітник міг на загальних зборах висловити свою незгоду із позицією головного офісу у Франції. На одній із таких зустрічей ми вирішили написати загального листа від імені колективу Auchan Україна до головного офісу та співробітників Auchan інших країн, в якому висловили свою незгоду із позицією Auchan Глобал.

На деяких зустрічах була присутня генеральна директорка Auchan Україна Вікторія Луценко. І співробітники могли поставити, і повірте ставили, всі ці запитання їй також. Усі комунікації від імені компанії у цьому питанні йшли знизу — їх першими висловлювали співробітники. Це все активно обговорювалося і давало співробітникам відчуття підтримки, згуртованості, навіть більше, ніж ми мали раніше.

69% сказали, що залучення команд покращилося. І лише 8% опитаних очікують від керівництва більш прозорих та рішучих комунікацій.

«Чи буде зарплата?», «Чи можна переїхати в інше місто?», «Як я можу допомогти українцям?» — Чому у війну важливо посилювати внутрішні комунікації

Ксенія Лученко,

менеджер із внутрішніх комунікацій Auchan Україна

В Auchan Україна є окремий дайджест новин, який називається Auchangenews. Раніше він виходив раз на два тижні. Це було поєднання із інформації про товари, співробітників (їх роботу та хобі), новини КСВ. Але від початку війни ми переформатували наші традиційні рубрики. І тепер у нас три головні напрямки: «Ми разом із співробітниками», «Разом із клієнтами», «Разом із захисниками».

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Перший «воєнний» номер вийшов на третій день війни

Перший «воєнний» номер вийшов на третій день війни, а перші півтора місяці Auchangenews виходив кожен день.

Випускати свій дайджест ми вирішили щодня. Адже інформаційний вакуум в середовищі, сповненому новинами — це найгірше. Коли ти не знаєш, що буде із тобою і твоєю сім'єю, що буде із твоїм домом, країною. І робота в цьому розрізі неабиякий шмат життя. Всім нам хотілося бути впевненим в тому, що хоча б в цьому питанні в нас все гаразд. Тому ми вирішили, що кожен день будемо давати інформацію для співробітників, аби вони розуміли: компанія працює, компанія допомагає захисникам, компанія гарантує фінансову підтримку. Ще один важливий меседж першого ж воєнного номеру: компанія готова запропонувати колегам із тих регіонів, де велися бойові дії, місце для тимчасового перебування. Наші магазини із західної частини України оперативно надіслали фото облаштованих для переселенців кімнат із інших регіонів. Тому наші колеги були впевнені: їм є куди тікати, їх чекають. І третій посил — фінансова підтримка. Звісно, всі переживали — чи буде можливість отримувати зарплату. Ми від імені керівництва компанії завірили, що ні затримок, ні зменшення заробітної плати не буде. І компанія дотрималася даного слова.

Що змінилося в роботі внутрішніх комунікацій?

Якщо до повномасштабної війни у нас було доволі багато новин, то після її початку потік інформації від співробітників був таким, що ми не встигали її всю оформлювати. Навіть деколи колеги після випуску писали нам: «А де про нас?». Це було дуже важливо для співробітників поділитися своїм позитивом.

Нині наша «воєнна» підшивка — це 62 номери на 276 сторінок.

Auchan Україна
Фото: Auchan Україна

Діджиталізація співробітників пішла за іншим планом

Створити дайджест — лише половина завдання. Далі його треба було розповсюдити серед колег.

До війни ми ставили собі за ціль діджиталізувати співробітників. Компанія має широкий доступ по інструментів Гугл, тому ми хотіли, аби наші колеги користувалися ними по максимуму.

Але під час війни ти можеш бути не залогіненим у свій аккаунт, мати обмежений доступ до інтернету, тому ми почали шукати альтернативу — канали, якими інформація буде швидко розповсюджуватися всередині компанії. Вихід підказала сама реальність — з війною українці для пошуку інформації стали набагато частіше використовувати Вайбер та Телеграм канали. Тому ми вирішили «не вигадувати велосипед», а конвертували все в джипег і пересилали у чати співробітників.

За 5−10 хвилин наш Auchangenews облітав усю компанію. Нас читали у бомбосховищах, де немає комп’ютерів та обмежений доступ до інтернету, а от телефон завжди під рукою. І тут же всі новини обговорювалися в колективі.

Auchan Україна
Фото: Auchan Україна

Телефон замість професійної знімальної групи

З початку повномасштабного вторгнення ми провели для команд три челенджі. Челендж для нас — це певна ідея, яка об'єднує співробітників, додаємо трошки духу змагання та згуртованості. Для наших команд це ніколи було не «з примусу», а залученість завжди була високою, особливо у відео челенджі.

Але якщо раніше це були певні бюджети, пошук підрядників, професійні крутезні ролики, то зараз все, до чого ми мали доступ — це наші телефони. Тому до «воєнних» челенджів ми змінили підхід. Знімали виключно на телефони, зробили їх не командними, а більше індивідуальними, бо у команд не завжди була можливість фізично зібратися разом. Один із челенджів називався «Наближаємо перемогу разом». Нам прислали більше сорока історій, бо дійсно, кожен наближає перемогу зі свого місця: хтось робить обіди для військових чи лікарень, хтось забезпечує роботу магазинів, хто викладає товари на полиці, аби наші клієнти мали до них безперебійний доступ. Це були як менеджери, так і робітники залу. Навіть гендиректорка Auchan Україна зняла свою частину.

Auchan Україна
Фото: Auchan Україна

Челлендж «Наші мрії»: підкорити Говерлу, спекти найбільший торт, зібратися всім разом в офісі.

Нині у нас продовжується ще один челлендж серед працівників — «Наші мрії». Кожен може поділитися своїм бажанням на сторінках корпоративного дайджесту. Найчастіше співробітники мріють про повернення до звичного робочого графіку — побачитися фізично, а не онлайн, відсвяткувати перемогу — мріють, що керівництво компанії виділить для цього кожному співробітнику по три дні оплачуваної відпустки, планують після війни підкорити Говерлу всім колективом, приготувати для клієнтів найбільший в історії Auchan Україна переможний торт, заспівати усіма магазинами та допоміжними службами «Ой у лузі червона калина». Кажуть, що записати мрію — це вже початок до її втілення? Що ж, ми у це віримо;)

Показати ще новини
Радіо НВ
X