Шопінг без розчарувань. Як отримати задоволення від покупок у Чорну п’ятницю та не розоритися

26 листопада 2021, 16:01

30% українців мають намір скуплятися у цьогорічну Чорну п’ятницю, свідчать результати дослідження Gradus Research.

Втім, часто покупці шкодують про товари, які придбали під час шаленого розпродажу, застерігає психологиня Алла Рожкова. На Радіо НВ вона розповіла, як не розчаруватися після шопінгу.

Відео дня

Алла Рожкова

Психотерапевтка

Як мозок реагує на знижки?

[У Чорну п’ятницю] потрібно звертатися до раціонального усвідомлення.

Коли багато знижок, коли навколо все так і манить, тоді хочеться все скупити. Так підключається емоційна [частина] мозку.

У психології для цього явища є поняття — емоційне зараження. Коли дається тут і зараз останній шанс, класна можливість, людина ніби входить в трансовий стан. Емоційний мозок починає активно працювати і раціо відключається.

Вмикаємо раціо, вимикаємо емоції

Перша порада: до чорної п’ятниці скласти список потрібних речей. Для того, щоб раціонально витрачати кошти, варто [проаналізувати], чи дійсно певна річ потрібна.

Ще один лайфхак — підготуватися до покупки. Варто попередньо подивитися, чи дійсно ціна буде зниженою. Можливо, за два тижні [до Чорної п’ятниці] ціна була піднята і це маркетинговий хід. Для цього у багатьох магазинах є можливість відкласти покупку у кошик.

Ці кроки допоможуть повернутися в реальність, в доросле тут і зараз, а також робити раціональні покупки.

Як зупинитися під час шопінгу?

Відволіктися — хороший варіант: подихати, вийти на свіже повітря. Головне — подумати. Я б рекомендувала взяти папірець і скласти, який є дохід, наприклад, в цьому місяці, які основні витрати плануються, чи ці покупки не завадять [бюджету]. Тобто зробити свідомий підрахунок на папірці чи в Excel. Це буде повертати в реальність і створить чітке розуміння: що потрібно, навіщо і коли.

Пожалкували після покупки?

Є люди, які схильні [до неконтрольованих покупок], — або емоційно заряджені, або емоційно заплутані. Їм важко [втриматися від покупок]. Вони вже коли приходять додому, переспали, прокидаються і думають: «Що це за речі? Навіщо вони мені?».

На щастя, такі покупки можна повертати.

Законом України Про захист прав споживачів передбачене повернення товару належної якості з будь-яких причин протягом 14 днів.

Слухайте подкаст на цю тему
Редактор: Юлія Козіна
Показати ще новини
Радіо NV
X