Вертикальні, в авто та бульбашках. Музичний критик Ігор Панасов розповідає, що чекає на концертну індустрію в майбутньому

23 липня 2020, 16:21

Музичний оглядач Karabas LIVE і директор з розвитку премії YUNA Ігор Панасов розповідає у програмі Новий ранок на Радіо НВ про перспективи концертної індустрії під час пандемії.

Через пандемію коронавірусу масові концерти у Штатах можуть відкласти до 2022 року — такий невтішний прогноз зробив засновник фестивалю Lollapalooza Майк Гайгер. Цією новиною шокував меломанів Голос Америки.

Відео дня

В Україні ж після послаблення карантину уряд дозволив (станом на 22 червня) проведення масових заходів за участі більше однієї особи на 5 кв. м площі будівлі або території, де проводиться захід, а дистанція між учасниками має становити не менше 1,5 м. Більшість масштабних українських музичних фестивалів і серед них Leoplis Jazz Fest, Atlas Weekend, UPark, ZahidFest були перенесені на 2021 рік, фестиваль Jazz on Dniper відбудеться онлайн, а ось Respublika Fest, що проходить у Кам’янець-Подільському в кінець вересня, планує відбутися за планом.

Музичний оглядач Karabas LIVE і директор з розвитку премії YUNA Ігор Панасов розповів у програмі Новий ранок на Радіо НВ про те, що чекає на музичну індустрію у майбутньому в епоху коронавірусу, про вертикальні, автомобільні та інші види концертів, що зараз набули популярності в Україні.

Про паніку в музичній індустрії в США

Я би спокійніше оцінював цю заяву співзасновника дуже важливого, але лише одного зі світових фестивалів. Мені здається, що вона дійсно виявляє панічні настрої музичної індустрії американської і світової.

Але я більше довіряю таким новинам, які відповідають зараз стану людей, які покроково йдуть і вибудовують свої плани стосовно того, що очікується найближчим часом, а не заглядають у 2022 рік. Я маю на увазі, наприклад, новину, що близько місяця тому всі найкращі і найвідоміші у світі концертні зали Америки, а це Lincoln Center, Metropolitan Opera, Carnegie Hall скасували всі події, заплановані на кінець цього року. Тобто вони заморозилися до початку 2021.

Я думаю, що вони зараз сидять в очікуванні осені - чи буде друга хвиля, про яку говорять. Ще треба враховувати і те, що Америка живе виборами, які будуть у листопаді, а це, я думаю, також впливає на найбільшу світову музичну індустрію.

Про панічні настрої в Україні, вертикальні і автомобільні концерти

Дехто дійсно перебуває в панічному стані, а ті, в кого вітальні процеси в організмі сильні, намагаються щось придумувати. Так, в Україні запущені декілька форматів, що вже працюють.

Це, по-перше, так звані вертикальні концерти у київському готелі Братислава, де люди збираються на балконах по чотири глядача не більше. Таким чином вже виступили Green Grey, ТНМК, O. TORVALD, у серпні запланований концерт Pianoбой.

Вертикальний концерт гурту O. Torvald (Фото: @olizitch)
Вертикальний концерт гурту O. Torvald / Фото: @olizitch

Інший формат, що розкручується в Україні - це автоконцерти. Першими цим шляхом пішли БЕZ ОБМЕЖЕНЬ (три чи чотири вже, мабуть, концерти провели). Такий формат підхопила й Піккардійська Терція.

А 31 липня нас очікує, на мій погляд, непересічна подія. Це онлайн-концерт Олега Винника, що пройде із допомогою дуже складних сучасних технологій віртуальної реальності. Він буде виступати на НСК Олімпійський, але, звичайно ж, стадіон буде порожній. Трансляція цієї події відбуватиметься в інтернеті, але не буде схожа на звичні онлайн-концерти, до яких ми не просто звикли, а які вже встигли навіть трішки набриднути у березні-квітні. Його зніматимуть великою кількістю камер, а глядач, придбавши квиток (від 200 грн), отримує можливість перемикатися між ними, і може, навіть, побачити, що відбувається у гримерці в Олега Винника…

Про онлайн-концерти та нові можливості

Той час, коли онлайн-концерт вважався «вау», доволі швидко минув, і мені це було зрозуміло ще у березні, коли карантин тільки-но було оголошено. Неякісні виступи і записи не є важливою частиною пам’яті людей, які їх дивилися, бо всі розуміли, що це вимушені умови, в яких музиканти працюють. Зараз же, думаю, приклад з Олегом Винником покаже, що вимоги до онлайн-подій вже змінилися.

Тобто ми пройшли доволі швидко цю стадію, коли будь-який вихід в ефір музикантів це було добре, супер і так далі. Зараз, звичайно, йтиме боротьба за якість, якість у нових форматах і нових прикладах.

До речі, нещодавно Бумбокс оголосив про два концерти у вересні у клубі Stereo Plaza, розрахованому на п’ять тисяч людей, але там будуть столики по чотири глядачі. А при такому форматі це до тисячі глядачів в залі, що відповідає всім карантинним вимогам.

І з одного боку я дуже радий і сподіваюсь, що Бумбокс зберуть два зали, але з іншого боку я бачу таку тенденцію, яку я теж зрозумів на самому початку карантину — при переході на такі формати дуже різко зростає ціна на квиток. Середня ціна на квиток на ці концерти Бумбоксу десь 1 500 — 1 600 гривень, а це в три рази вище, ніж Бумбокс коштував до карантину.

Про майбутнє музичної індустрії і купівлю квитків на онлайн-концерти

Я думаю, що, якщо ось так швидко не закінчиться карантин і не скажуть, що «все, можна так, як було раніше», а є всі передумови, що такого не буде і нам ще рік-півтора так жити в таких умовах, то, звичайно, за ці місяці ми побачимо багато нових форматів.

Ось вчора я прочитав про те, що німецький віолончеліст дав концерт на дні басейну. Води не було, звичайно, а люди просто зібралися і сиділи відповідно до умов карантину, всі дистанції були виконані. А один американський гурт виступав для глядачі, що були у бульбашках.

Якщо концерт буде непересічною подією, як на приклад, технологічний концерт Олега Винника, на який із самого початку квитки продаються (у організаторів навіть не було у думках, що це може бути безкоштовний концерт), то думаю знадобиться десь рік, щоб підтягнулися глядачі, які зрозуміють, що вони отримають від такого формату щось, чого не можуть отримати на живому, звичайному концерті - можливість зазирнути у гримерку до артиста.

А щодо звичайних концертів, де нічого дивувати не буде глядачів, то тут я залишаюся песиміст, адже дуже невеличкий відсоток людей сплачує за легальне користування стрімінгами в Україні. Тому не думаю, що в нас в найближчому майбутньому сформується культура сплати за ось такі звичайні концерти.

Підписуйтесь на подкасти Радио НВ в Soundcloud, Apple Podcasts, Google Podcasts і на платформі MEGOGO.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X