Час, коли ризик дорівнює перемозі. Голова оргкомітету UFW Ірина Данилевська поділилася найважливішими уроками роботи в пандемію

4 березня 2021, 17:13

За час пандемії Covid-19, що лютує в світі вже рік, оргкомітету UFW двічі вдалося провести тижні моди, знайшовши оригінальні рішення в складних умовах. Співзасновниця і голова оргкомітету Ірина Данилевська поділилася з НВ Life своїм досвідом.

Ірина Данилевська

Голова оргкомітету Ukrainian Fashion Week

Не варто сперечатися, яка індустрія втратила через пандемію найбільше. Не варто змагатися в кількості наведених фактів банкрутств чи в розмірі відсотків падіння сфери. Набагато корисніше ділитися тими вдалими кейсами, які є в кожній галузі, і досвідом подолання «перешкод», що на кожному кроці ставить ситуація, викликана COVID-19.

Відео дня

За час свого існування ми не один раз демонстрували власну життєстійкість, адаптуючись до змін у суспільстві, зростаючи та вдосконалюючись в таких умовах, в яких, здавалося, навіть вижити було неможливо.

2020 рік був особливим для всіх. Його найважливіший урок — потрібно ризикувати для того, щоб перемогти. Не треба боятись довіряти та взаємодіяти. Наш 23-річний досвід і репутація стали чудовими складовими того, що ми робили в пандемічному 2020-му. Але тільки складовими. Останні три сезони Ukrainian Fashion Week — лютий і вересень 2020 та лютий 2021 — найяскравіша ілюстрація швидких змін, аби відповідати викликам часу. Кожен сезон відбувався по-іншому, але кожен ставав успішним. Кожного із цих непростих «пандемічних» сезонів ми вирішували найважливіше питання — як бути максимально корисними для українських дизайнерів.

Першим важливим кроком стало наше оголошення концепції No season. Це суперечило світовим традиціям проведення Тижнів моди, але дало можливість брендам, що втрачали кожного дня, показувати і продавати колекції «зараз». Традиційний формат Тижнів моди — «сьогодні показуємо колекції наступного сезону». Але для багатьох «наступного сезону» могло і не бути. Усвідомлюючи ситуацію, ми запропонували брендам два варіанти участі в UFW — показувати колекцію, вже готову для продажу «see now buy now», або, як зазвичай, перспективну, на виготовлення якої піде півроку. І ризик виправдав себе. Вдалою і корисною назвали концепцію No season учасники UFW, українські та міжнародні медіа.

Показ колекції Polina Veller, сезон NO Season 2021 (Фото: @пресслужба)
Показ колекції Polina Veller, сезон NO Season 2021 / Фото: @пресслужба

Купівля дизайнерського одягу — процес емоційний. Про бренд мають чути, з ним мають бути пов’язані певні події та відчуття. Тоді при виборі йому надають перевагу. Як продавати дизайнерський одяг, коли емоції навкруги — страх, апатія та споживчий песимізм? Як отримати аудиторію, коли відсутній головний інструмент — фізичні покази дизайнерських колекцій? Адже світова індустрія працює таким чином, що фізичний контакт необхідний.

Враховуючи все це та розуміючи загальну розгубленість світової індустрії, ми поставили перед собою завдання трансформувати подію Ukrainian Fashion Week таким чином, щоб, з одного боку, все проходило згідно з карантинними обмеженнями, а з іншого — створити відчуття присутності для максимальної кількості глядачів.

Ми оголосили phygital-формат UFW — поєднали фізичне та цифрове, винайшли свою правильну пропорцію цього інноваційного коктейлю.

Ми ризикнули та організували власний знімальний майданчик і власне виробництво контенту. Обмежившись мінімальною кількістю людей на локації, ми запросили дизайнерів відзняти свої шоу разом із нами. З 29 колекцій розкладу Ukrainian Fashion Week No season 2021 двадцять чотири шоу ми відзняли своєю командою. П’ять брендів надали нам готове відео. А медіасервіс MEGOGO забезпечив трансляцію показів безкоштовно з будь-якого носія.

Показ ретроспективної колекції Elena Burenina до 15-річчя бренду (Фото: @пресслужба UFW)
Показ ретроспективної колекції Elena Burenina до 15-річчя бренду / Фото: @пресслужба UFW

Ми допомогли дизайнерам не втратити увагу медіа та клієнтів — медійні ресурси було запрошено працювати на цьому майданчику разом із нами, створюючи оригінальний контент, що відповідає формату і стилю кожного акредитованого видання. Українські та міжнародні журналісти отримали NFC-чип для безконтактного переходу одразу до трансляції.

Результат: колекції українських дизайнерів сезону переглянула найбільша аудиторія за всю нашу історію — до нас приєдналося понад 370 000 глядачів із 22 країн, серед яких США, Велика Британія, Італія, Китай, Канада та інші.

Сьогодні ми всі ухвалюємо складні рішення і шукаємо нові шляхи для їх реалізації. Найголовніше: бути відкритими, щиро взаємодіяти та не боятись змін. Сьогодні наші знання, досвід та прагнення принести реальну користь допомагають залишатися лідером змін модної індустрії в Україні та повноцінним учасником світових fashion-подій.

Редактор: Юлія Найденко
Показати ще новини
Радіо НВ
X