— Юліє, розкажіть, будь ласка, про себе, про те, чим займаєтесь. Як прийшли до психодіагностики? Як поєднуєте цю діяльність з підприємництвом та мистецтвом?
— Мені цікаво жити зараз на стику різних епох, контекстів, ролей. Психодіагност — одна з моїх професійних ідентичностей. Психодіагностика — галузь психології і теж частково мистецтво. Для мене вона стала точкою збирання інтересів, компетенцій, досвіду, здібностей та особистісних потреб. З індивідуального та командного консалтингу ми з колегами і тепер уже партнерами з бізнесу прийшли до створення проєкту Soul* з автоматизації тестування особистості на основі психодинамічного підходу. Результати «на зараз» показують, що ми на правильному шляху. Людина прагне пізнати себе — і це відправна точка нашої роботи.
— А в яких формах реалізується ваш інтерес до мистецтва?
— Реалізується через різні ролі: глядача, дослідника, мецената. Мистецтво більше, ніж результат індивідуальної творчості. Воно має бути видимим і легітимованим, насамперед через інституції, що працюють професійно. Тому зараз, по можливості, я беру участь у реалізації ідеї створення Музею сучасного мистецтва в Україні на національному рівні. Співпрацюю з громадською організацією «Музей сучасного мистецтва» — ГО МСМ, яка працює над цим, дбаючи про професійний консенсус. Поділяю бачення ГО про доцільність мережевого та (еко)системного підходу, налагодження зв'язків і продуктивної взаємодії учасників, які зараз часто розрізнені через комплекс причин. Професійний музей потрібен не лише професійному середовищу, він важливий як екосистемний гравець. І нас поєднує фокусування на тому, що сучасне мистецтво — це про роботу із собою, розуміння.
Мистецтво дає людині різноманіття образів, інтерпретацій, розвиває чуттєве сприйняття, розширює межі норми, що дуже допомагає приймати та взаємодіяти з різноманітністю людської особистості. А також дає можливість рефлексувати та залишатися внутрішньо живим та сміливим, зокрема, зустрічатися зі своїми страхами та з тим, що ти бачиш у глибинах душ інших людей.
— Наскільки мистецтво вплинуло на вас? Розкажіть, будь ласка, про свій перший досвід.
— Значно, і продовжує впливати. Перший досвід — художня школа та практика у майстернях художника і скульптора. Перша професія — дизайнер одягу, в інституті — курс Історії мистецтв та Історії костюма. А кілька років тому сформувався внутрішній запит на занурення в тему. Моїми провідниками у світ сучасного мистецтва стали Ольга Балашова (Оля тоді працювала в команді НАМУ — Національного художнього музею України), Ліза Герман та Маша Ланько (The Naked Room). Наша взаємодія побудована на спілкуванні один одним, з художниками, знайомстві з їхньою практикою, лекціями, виставками, моєю включеністю до деяких проєктів. Декілька років я брала участь у діяльності програми меценатів «Леви Музею» при НАМУ, за нашої підтримки відбулися дуже цікаві проєкти. У тому, як це відбувається, багато людського, взаємопроникного. І саме це поєднання дає унікальний досвід та живить моє прагнення продовжувати. Особливе місце у цьому досвіді належить роботі з Катею Лібкінд. Катя відкрила мені художні практики як спосіб контакту та роботи з будь-яким, абсолютно будь-яким «матеріалом»: текстом, фотографією, природою, побутовими предметами, тілом, спогадами, почуттями. Були моменти, коли я думала, що не впораюся з цим, занадто сміливо, надто суперечить соціальним установкам «припустимо» - «неприпустимо». Цей процес, до речі, примирив моє сприйняття технологічності та творчого хаосу: у мистецтві вони органічно поєднуються. І дуже вплинув на рівень внутрішньої свободи, розвиток не просто «смаку», а «відчуття», глибину і способи мислення. З Катею, «АтельєНормально» та ГО Urban-500 ми зробили проєкт за участі молодих художників із синдромом Дауна та учнів Художньої школи ім. Т.Г. Шевченка.