Перемагають сильні духом. Міфічні істоти разом з українцями стали на захист України у вражаючій рекламі СОSMOLOT - фото
Партнерський проєкт

Перемагають сильні духом. Міфічні істоти разом з українцями стали на захист України у вражаючій рекламі СОSMOLOT

22 листопада, 20:00


Гемблінгова компанія СОSMOLOT запустила нову патріотичну рекламну кампанію Перемагають сильні духом, що символізує єднання українського народу перед загарбниками.

Відео дня

Перемагають сильні духом — це третя патріотична рекламна кампанія СОSMOLOT від початку повномасштабної агресії росії проти України. У серії вражаючих рекламних роликів розповідається про те, що бажання українців прогнати рашистів з України настільки сильне, що навіть потойбічні сили української землі — міфічні істоти — приходять на допомогу.

До роботи над масштабною рекламною кампанію запросили відому українську художницю з костюмів Лесю Патоку, що знайома глядачам своїми роботами для українських музикантів ONUKA, Pianoбой, Сергій Бабкін, дивовижними костюмами для шоу Маска і Маска 2 та романтично-фантазійного фільму Віддана режисерки Христини Сиволап за романом Софії Андрухович Фелікс-Австрія.

Леся Патока

Українська художниця з костюмів

Леся Патока — одна з тих художників, що добре знаються на тому, як створити неймовірну стилізацію українського фольклору, що виглядатиме водночас правдоподібно і фентезійно, з елементами fashion і яку дуже хочеться довго й уважно розглядати. Одним із прикладів такої роботи є співпраця з гуртом ONUKA та її кліп Zenit, що у 2021 році отримав нагороду кінофестивалю ARFF Barcelona.

Називати речі своїми іменами

Сім роликів є своєрідним продовженням попередніх рекламних кампаній (Палімо вату разом, Рашистам пекло), в яких СОSMOLOT підтримує Україну та українців у важкі часи й називає речі своїми іменами: прибічників «руського міра» — ватою, рашистів (рашизм — новий термін, що увійде до підручників історії всього світу поряд із нацизмом) — рашистами, російських солдатів — ваньками, свинособаками тощо.

Растіслав Ріго

Head of Brand Cosmolot

«У серії рекламних роликів Палімо вату разом, потім Рашистам пекло ми стали першою великою українською компанією, що у рекламному просторі публічно заявила про своє ставлення до сусідньої країни, яка розв’язала війну проти України. Ми відкрито сказали те, про що говорять українці між собою вдома, у підвалах, бомбосховищах, в евакуації, — розповів Head of Brand Cosmolot Растіслав Ріго. — Ми як компанія у цих роликах не лицеміримо, а говоримо такою самою мовою, з таким самим натхненням та з такою самою злістю, як і всі українці: „Забирайтесь геть з нашої землі“».

Героями кампанії Перемагають сильні духом стали шість героїв українського фольклору: Відьма, Лісовик, Богатир, Чугайстер, Польова русалка і Мара, а також чорт, уже знайомий глядачам з попередніх роликів.

«Рашисти влипли по самі вуха, бо не перемогти їм Сильних Духом!» — цей меседж проходить через всю кампанію. Кожний окремий ролик пояснює, як саме вони відповідно до своїх чаклунських здібностей стають на захист України: Богатир закидає російських військових важким камінням, Відьма начакловує їм важкі поранення, Чугайстер і Лісовик влаштовують полювання тощо.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів НВ
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

«У нашому первинному списку було набагато більше героїв, адже як український, так і старослов’янський фольклори багаті на цікавих магічних істот, але ми обрали найбільш яскравих персонажів, що зустрічаються у казках і легендах усіх регіонів України. Так, дуже цікавий персонаж Мара, або Мора, або Морена, Марана. Це все її назви в усіх слов’янських народів. Це напівбогиня, володарка смерті. Для кампанії ми взяли поширеніше в Україні ім'я — Мара. Вона приходить, коли закінчується тепла пора року і починаються морози, холод. Мара насправді символізує прихід зими. Вона йде або помирає на початку весни, коли все розквітає. Усі герої виконують свою магічну дію, яку вкладають в допомогу української армії», — додав Растіслав.

У гасла кампанії Перемагають сильні духом подвійне значення. З одного боку, це сильні духи, що існують на межі потойбіччя і реального світу, а з іншого, воно говорить про українців як сильних духом людей, їхню стійкість, запальну волю до свободи, адже дух — це сила, що робить українців непереможними.

«В українського народу є сила, яка їх об'єднує зсередини. Ця сила є не матеріальною, а духовною. Це є те, що не може згоріти, не може загинути, адже воно є вічним. І навпаки наші вороги, схоже, слабкі. Судячи з їхніх дій і вчинків, вони гнилі всередині. У них немає духу, а є тільки оболонка. Через що вони дуже швидко ламаються, бо всередині немає тої енергії, яка б їх об'єднувала. І на цьому протистоянні ми зробили цю кампанію», — так пояснює кампанію Растіслав Ріго.

Крім того, автори рекламної кампанії сподіваються, що вона спонукає українців глибше познайомитися з фольклором, дізнатися більше про героїв казок, міфів та легенд і краще пізнати Україну.

Один із найбільш разючих проєктів періоду війни

Працюючи над проєктом Перемагають сильні духом, Леся Патока не тільки детально вивчила природу й особливості кожного героя кампанії, а продумано, винахідливо і неймовірно детально підійшла до створення костюмів і образів, враховуючи як їхню функцію у роликах, так і властивості, якими наділяє їх народна фантазія у казках та легендах. Як зазначає художниця, їй важливо, щоб у кожного героя було підґрунтя. Саме тому кожен герой у рекламних роликах COSMOLOT буде впізнаваним, живим, збуджуватиме уяву і викликатиме цікавість дізнатися про нього більше.

«Я фанат міфічної та містичної України. І коли я прочитала бриф, який мені надіслала команда COSMOLOT, я була в шоці, бо реклама була написана ніби під мене», — розповіла Леся.

«Перемагають сильні духом — дуже глибоке гасло. Зазвичай усі знають, що перемагає сильніший фізично і більш озброєний. Але Україна зараз показує всьому світу, наскільки важливішим за силу фізичну є твоє нутро. Якщо ти всередині дуже міцний і загартований духом, то можеш перемагати просто завдяки силі духу і бажанню жити вільно», — так прокоментувала Леся Патока своє розуміння гасла кампанії.

Cosmolot

Фото: Cosmolot

Художниця з костюмів називає рекламну кампанію одним із найбільш дивовижних проєктів за весь час війни. І зазначає, що вони з командою отримали від її реалізації величезне задоволення і вірять, що вона підтримає і надихне українців на перемогу.

Над проєктом Перемагають сильні духом від його задуму до реалізації працювала дуже маленька команда, адже вона створювалась в умовах війни. І тому, як зазначив Head of Brand COSMOLOT Растіслав Ріго, класичні підходи до роботи над подібними рекламними кампаніями тут не працювали. Втім, у цьому випадку це пішло тільки на користь проєкту і стало особливою для нього гордістю.

«В умовах, у яких ми зараз живемо, класичний підхід в принципі не працює, бо багато людей або виїхало, або не мають можливостей. І тут має працювати синергія. Нам якраз в цій кампанії вдалося те, що ми інтуїтивно відчували до того, але зробили зараз. Артдиректор час від часу перетворювався на копірайтера, коли той не зміг дотягнути до фіналу. А, навпаки, стратег зміг бути трошечки артдиректором і пропонувати, рекомендувати, що не вдалося артдиректору. Усі ми були трошечки всіма. Зокрема і продюсер Федір Магай, і режисер Віталій Ярмак, який став частиною команди, що просто з глибини серця працювала над цією кампанією», — розповів Растіслав Ріго.

Робота маленької команди в певному сенсі стала маленьким віддзеркаленням того, як зараз працює вся Україна: воює на фронті, волонтерить, передає розвіддані військовим, платить податки, робить усе, щоб держава функціонувала, і кожною своєю дією наближає перемогу України у війні, яку проти неї розв’язала росія.

«Як словак за народженням і як українець серцем, що прожив тут багато років, я мушу визнати, що Україна позбулася цього недоліку: моя хата скраю, в той час як Європа його навпаки набула. Щоразу, повертаючись з Європи до України, я розумію, що тут всі тягнуть за одну нитку і намагаються одне одному допомогти. І намагаються зробити набагато більше. І це дуже надихає», — додав Растіслав.

Особливості образів та костюмів

Леся Патока розповіла про особливості роботи над кожним із шести героїв — трьома жіночими й трьома чоловічими образами — і подробицями створення костюмів. Як зазначила художниця, у роботі їй дозволили створити сучасну подачу і не обмежувати себе. Решту доповнила майстерність усієї команди та акторська гра.

Мара

Фольклорний образ богині потойбіччя Мари (Фото: Cosmolot)

Фольклорний образ богині потойбіччя Мари / Фото: Cosmolot

«У слов’ян Мара — жіночий персонаж, це богиня потойбіччя. Інколи кажуть, що вона богиня ночі, смерті та води. В українській міфології це не надто поширений персонаж. І дуже круто, що ми приділили їй увагу», — розповіла Леся Патока.

Вона пояснила, що розробити Мару було одним із найскладніших і найцікавіших завдань, адже сталого опису її зовнішності немає, а глядач має одразу зрозуміти, кого він бачить.

Тому ми вирішили міксувати естетику мексиканського Санта Муерте з українською. Акцент зроблено на помаранчевому кольорі й чорнобривцях, як одному з символів України.

Cosmolot

Фото: Cosmolot

Вінок створений із чорнобривців та гілок ялівцю. Мара одягнена у чорну сукню, розшиту об'ємними штучними квітами чорнобривців, камінням та шістьма видами мережива, що утворюють візерунок кісток скелета. Важливим акцентом образу є масивне намисто з бурштину та янгусика. Його для Мари спеціально створив український ювелірний бренд. У мейкапі, який також характерний для знаменитого мексиканського Санта Муерте, використані елементи Петриківського розпису.

Богатир

«Багатьом може здатися, що богатир — усталений образ із російських казок і що він не має жодного стосунку до України, але це не так. Богатирі також є героями українських казок та легенд. Просто росія, як часто це буває, їх привласнила і нав’язала думку, що богатирі — це виключно російські герої», — розповіла Леся Патока зі сміхом.

Згідно з легендами богатирі — це вояки, що вирізнялися майже надлюдською міццю та силою і величезним зростом.

Фольклорний образ Богатиря (Фото: Cosmolot)

Фольклорний образ Богатиря / Фото: Cosmolot

За основу команда взяла образ богатиря часів Київської Русі. Щоб показати, що він має надлюдську силу, було візуально збільшено верхню частину тулуба, адже у рекламі герой підіймає обома руками величезну каменюку, щоб збити ворожий гелікоптер. Для цього окремо пошили мускулатуру і, відповідно, зробили дуже велику сорочку і плащ.

Лісовик

Фольклорний образ Лісовика (Фото: Cosmolot)

Фольклорний образ Лісовика / Фото: Cosmolot

«Лісовик — один із наших найулюбленіших героїв. Це дух лісу і, власне, його втілення. Зазвичай його уявляли бородатим сивим дідом, одягненим у звірині шкури. Але оскільки ми animal friendly, то не хотіли використовувати жодних тваринних шкір і взяли за основу все природне, так, щоб він міг ніби розчинитися у лісі. З цікавого, що я дізналася, Лісовик може змінювати зріст, стаючи то нижчим від трави, то нижчим за дерева. Він має зелені очі, які палають лісовою зеленню. І він може постати в подобі вовка або якогось лісового звіра», — поділилася художниця своїми знахідками.

Cosmolot

Фото: Cosmolot
Cosmolot

Фото: Cosmolot

Лісовику зробили дуже винахідливий образ та костюм. Так, це один із трьох героїв, який носить роги. Він вийшов увесь порослий мохом, грибами й лісовими рослинами. На створення образу пішло 10 видів натурального моху різноманітної фактури, форми й відтінків, який привезли з різних куточків України. Роги та гриби створені вручну. Зелене пальто розшите стабілізованим листям папороті, корою дерев тощо.

Мавка

Фольклорний образ Мавки (Фото: Cosmolot)

Фольклорний образ Мавки / Фото: Cosmolot

«В українському фольклорі Мавка — це неупокоєна душа дівчини, що не пам’ятає ані себе живою, ані того, хто її образив, але має глибоку тугу за коханням. Вона зваблює чоловіків, яких зустрічає, заводить їх у лісові хащі і позбавляє життя. У рекламі COSMOLOT Мавка розсипає чорнозем, на який перетворилися російські солдати, що прийшли загарбати українську землю, і на ньому розквітли наші неймовірні соняхи», — розповідає про героїню Леся Патока.

Cosmolot

Фото: Cosmolot

Для ролі Мавки знайшли актрису з порцеляновою шкірою, сяйво якій додали безліччю блискіток на обличчі та руках. А щоб підкреслити, що Мавка польова (в українському фольклорі зустрічаються також лісові, річкові, лугові, степові мавки) їй зробили жовту перуку. Об'єму досягли, використавши п’ять перук та додаткове волосся. Вона прикрашена польовими квітами, пшеницею, житом, квітами та сухостоєм.

Cosmolot

Cosmolot Фото:

На створення сукні пішло понад 30 м трьох різних видів тканини, її прикрасили аплікаціями та об'ємними 3D-квітами. Сукня має характерну для українських вишиванок форму рукавів. Вишивка блискучими лелітками є одночасно і відсиланням до чогось магічного, і нагадує українську вишивку.

Чугайстер

Фольклорний образ Чугайстра (Фото: Cosmolot)

Фольклорний образ Чугайстра / Фото: Cosmolot
Cosmolot

Фото: Cosmolot

Як зазначила Леся, створюючи образ Чугайстра, вона виходила з того, що у переказах його уявляють порослим білою або чорною шерстю. Тому у рекламі він вийшов дещо схожий на єті. Згідно з легендами він рухається, як вітер чи вихор, і може до смерті закружляти у танці. Зазвичай його жертвами стають Мавки, але в рекламі його справжня здобич — рашисти, або, як їх іще називають, свинособаки, що несуть горе на українську землю, тому він їх смажить на багатті.

«Неймовірно цікавий герой. Це фантастичний образ суто української міфології. Як і в Мари, у нього також немає усталеного впізнаваного образу. Тому для мене це було дуже цікаве завдання. І коли він з’явився на знімальному майданчику, усі схопилися за телефони», — поділилася з посмішкою Леся Патока.

Cosmolot

Фото: Cosmolot

Костюм створений зі штучного хутра різної довжини. Голову прикрашає капелюх із рогами різної форми та різним декором. Складною і цікавою деталлю є його кігті, які мали бути дуже міцними, адже у ролику Чугайстер танцює гопак, набиває м’яч і грає на барабані. Спеціально для цього героя відомий український художник з гриму Олег Цьось зробив пластичну маску-грим, тож від актора, що грав Чугайстра, залишилися лише блакитні очі та вміння пластично рухатися, танцювати та грати в м’яч.

Відьма

Фольклорний образ Відьми (Фото: Cosmolot)

Фольклорний образ Відьми / Фото: Cosmolot

«Мені здається, що зараз кожна українська жінка трошки відьма, — посміхнулася Леся Патока. — Згідно із повір'ями, відьми — це жінки, наділені чаклунськими здібностями чи то від природи, чи то від угоди з дияволом. Вони могли вирізнятися як потворністю, так і неймовірною красою. Ми вирішили зробити фантастичну палку зеленооку брюнетку».

Cosmolot

Фото: Cosmolot

Голову героїні прикрашає перука, створена із п’яти перук, декорованих воронячим пір'ям, рогами, великою кількістю перснів, браслетів та безліччю інших декоративних елементів.

Також привертає увагу масивне намисто, яке спеціально для реклами створили українські ювеліри. Його прикрашають коралі, намистини янгусики (має вигляд величезного кулона) та дукати.

Діліться матеріалом




Радіо НВ
X