Я ненавиджу приносити роботу додому. Генеральний директор Rémy Cointreau Валері Шапула-Флоке - про свої правила бізнесу

24 листопада 2017, 10:00
Новини компаній

Валері Шапула-Флоке, генеральний директор французької алкогольної компанії Rémy Cointreau з річним оборотом в 1 млрд євро, розповіла, як це – керувати великим бізнесом і встановлювати свої правила на ринку

Валері Шапула-Флоке (Valérie Chapoulaud-Floquet) – яскравий приклад успішної бізнес-вумен. За її плечима більше 30 років роботи у великих міжнародних компаніях на керівних посадах. Завдяки їй L`Оreal і Louis Vuitton не тільки зміцнили свої позиції, але й вийшли на нові ринки, які принесли багатомільйонні прибутки. Зараз вона – ключова фігура в компанії Rémy Cointreau, де працює з 2014 року.

В Україну Валері приїхала з робочим візитом: ближче познайомитися з командою і ринком. Не бажаючи втрачати можливість поспілкуватися, ми домовилися про зустріч в конференц-залі готелю Fairmont. З перших секунд знайомства з Валері помічаєш її енергійність і привітність, підкріплені щирою посмішкою. Влаштувавшись зручніше і замовивши зелений чай, ми почали нашу розмову.

Дивлячись на ваш послужний список, можна сміливо сказати, що ви зробили блискучу кар'єру. Скажіть, що вас привабило в бізнесі?

Насамперед я завжди хотіла бути частиною великої компанії, створювати цінність, керувати брендами, вести енергійний спосіб життя. Коли постало питання отримання профільної освіти, я не вагаючись вибрала бізнес-школу, де вивчала всі сфери бізнесу: від маркетингу до HR. Після отримання диплома рік пропрацювала в одному з банків Італії, щоб отримати досвід роботи за кордоном, після чого вирішила будувати міжнародну кар'єру. Так я приєдналася до L`Oreal. Звичайно, спочатку я мало що вміла, і мені запропонували попрацювати в різних відділах, щоб зрозуміти, чого саме я хочу. Через 3 роки я була готова зайнятися реальним бізнесом і перейти в один з департаментів. Я захотіла розвиватися у відділі продажів, але, оскільки це було у 80-х, керівництво дуже здивувалося, адже молоді люди вкрай рідко хотіли у них працювати. Ми тоді довго говорили, і в результаті я навела такий аргумент: якщо я добре працюю – ми продовжуємо співпрацювати, якщо я не справляюся – ви запропонуєте мені щось інше, якщо я вам зовсім не підходжу – ми потиснемо руки, і я піду працювати в іншу компанію. В результаті я пропрацювала там 24 роки.

Вважається, що бізнесом правлять чоловіки. Чи стикалися ви з проявами сексизму на свою адресу?

К оли я починала роботу у великій компанії, жінок в бізнесі було значно менше, але якщо чесно, то я ніколи не стикалася з цією проблемою. Я завжди бачила тільки переваги. Якщо ти жінка і ти справляєшся з роботою – ти інша, і люди сприймають тебе інакше. Якщо ти добре працюєш, тобі подобається те, чим ти займаєшся, і ти впевнено себе почуваєш, то люди завжди будуть сприймати тебе як особистість і професіонала.

Бували такі моменти, коли опускалися руки і ви хотіли кинути роботу?

Ні, я ніколи не хотіла здатися, але, як і всі, стикалася з труднощами. Наприклад, коли я перейшла до відділу продажів, мені сказали, що зможуть запропонувати іншу посаду через 6-12 місяців. Але через півроку нічого не запропонували, потім пройшло дев'ять місяців, рік... і теж нічого. Відсутність ясності – це завжди складно. Я почала замислюватися: чи вірять вони в мене, чи будуть взагалі пропонувати нову роботу? У L`Oreal я ніколи не знала, що мене чекає завтра.

Раніше ви працювали над розвитком бренду Louis Vuitton. Чому вирішили піти зі сфери фешн і зайнятися алкогольним бізнесом?

Насмперед мені запропонували хорошу посаду – генерального директора, а також це була прекрасна можливість спробувати щось нове. Я працювала в сфері банкінгу, б'юті, лакшері і тепер алкоголь. Це цікаво. Тоді я не думала, що коли-небудь залишу групу LVMH, але коли надійшла пропозиція – я сказала «вау» і зрозуміла, що такий шанс втрачати не можна. Я не люблю зону комфорту. Коли змінюєш роботу – це вимагає багато енергії й уваги. Потрібно швидко вивчити термінологію і історію компанії. Я завжди звертаюся до колег, щоб вони мені розповіли про ключові події, конкурентів, невдачі, дали будь-яку інформацію, необхідну для розуміння сьогоднішньої ситуації. Насправді я досі вивчаю компанію, тому подорожую і зустрічаюся з командою. Я повинна знати, чому ця країна має таку стратегію, а не іншу, які можливості є на ринку, хто працює в команді. У свою чергу я розповідаю про глобальні цілі компанії і що потрібно для їх досягнення.

Ви займаєте посаду генерального директора в Rémy Cointreau вже 3 роки. Що нового ви встигли привнести в компанію?

Д ля мене пріоритетним завданням було реорганізувати структуру Групи згідно з нашими вимогами. Тому насамперед я розділила бренди на три групи, де в кожної була своя команда, а також призначила нового Старшого Віце-Президента, відповідального за ринок Америки і Азії. Ці люди працюють і звітують про результати. Потім я вирішила, що мені потрібна людина, що відповідає за таланти, і фахівець зі стратегічного планування. Я їх знайшла і сформувала ефективну команду.

Професійна команда і правильна організація – це базові елементи ефективної роботи, але що ще робить Rémy Cointreau успішною компанією?

В алкогольній галузі велику роль відіграють терпіння і послідовність. Наприклад, у нас є товари, які стали успішними через 10 років після запуску. Я раніше з таким не стикалася. Зазвичай, коли ти запускаєш продукт в сферах б'юті або лакшері, то вже через тиждень можеш сказати, чи буде він успішним і наскільки. Тут ти запускаєш продукт, рік за роком цілеспрямовано працюєш, інвестуєш, просуваєш і в результаті можеш нічого не отримати. І ти не знаєш, чому так вийшло. Але буває і навпаки: в один день ти помічаєш велике зростання продажів і починаєш розуміти, що товар стає все кращим і успішнішим.

Зараз багато компаній дотримуються політики соціальної відповідальності. Як ваш бізнес впливає на суспільство?

М и почали вести політику соціальної відповідальності ще 20 років тому з ініціативи Домінік Ерьяр Дюбрей – голови ради директорів на той час. Оскільки у нас є свої виноградники, то ми належимо до сфери сільського господарства. Дюбрей завжди говорила, що нам потрібно дбати про довкілля і своїх співробітників, тому ми стали першою французькою компанією, яка приєдналася до Глобального договору ООН. Але недавно ми задумалися про те, що ж таке Rémy Cointreau і що ще ми можемо дати суспільству. Для цього ми створили Фонд Rémy Cointreau, которий займається підтримкою громадських ініціатив як у Франції, так і за кордоном, щоб передати безцінні знання і досвід. Фонд також буде розвивати і захищати культуру, довкілля і добробут людей.

Ви вперше займаєте посаду генерального директора. Як би ви охарактеризували свій стиль управління?

З одного боку, я дуже вимоглива, а з іншого – дуже довірлива і завжди готова йти на ризик з командою, яку високо ціную. Ми завжди приймаємо спільне рішення щодо будь-яких ідей. Якщо чиясь пропозиція не спрацьовує – ми не звинувачуємо його, тому що рішення було спільним. Я дуже толерантна до помилок, оскільки так люди не припиняють щось пробувати і робити. Мені подобається, що команда добре справляється самостійно, але якщо я їм потрібна, то завжди відкрита до спілкування. Я кожен місяць зустрічаюся з представниками мого виконавчого комітету й обговорюю ключові моменти стратегії, щоб кожна людина в команді була в курсі будь-яких змін. Моя робота полягає в лідерстві – задавати напрям і заряджати енергією.

Якими досягненнями ви особливо пишаєтеся?

Мені складно щось виділити, адже будь-які успіхи шалено радують. Мені подобається, коли у мене з'являється можливість впливати на ринок, людей або бренди, коли ідеї або рішення в корені міняють стан справ. Колись я запускала кілька б'юті-брендів на ринку Гонконгу і буквально змінила правила гри. Всього за кілька місяців Biotherm став номером один. Перед запуском новинок ти не можеш на 100% бути впевненим в результаті, але потім, коли все виходить, ти не можеш не пишатися.

Ви багато працюєте, чи вдалося знайти золоту середину між роботою і відпочинком?

Я завжди ставлю чіткі межі між бізнесом і особистим життям. Я досить організована: приїжджаю в офіс рано, працюю нон-стоп і годині о сьомій намагаюся йти. Як тільки я закрила двері - мене нема. Я ненавиджу приносити роботу додому. Звичайно, якщо якісь термінові справи, то від спонтанних дзвінків нікуди не дінешся. Якщо ти працюєш на міжнародному ринку, то по суті ти на зв'язку 24/7. Я не скажу, що мені складно працювати на цій посаді, адже після роботи я завжди знаходжу час на хобі і зустрічі з дорогими мені людьми.

Назвіть головні правила свого життя.

П ерше, про що хочеться сказати, – це чесність і щедрість. Ти завжди повинен бути чесний насамперед з собою і бути здатним віддавати. Дуже важливі вміння слухати і гнучкість. Іноді буває так, що твої ідеї не зовсім вдалі, тому потрібно бути відкритою до думки інших, щоб в результаті прийняти правильне рішення. Також дуже важливо бути собою і вміти спілкуватися, адже потрібно будувати зв'язку з людьми, тому що ти ніколи не зможеш успішно керувати компанією один.

Про КОМПАНІЮ:

На сьогодні Rémy Cointreau (Ремі Куантро) – це французька сімейна компанія, яка виробляє преміальні алкогольні напої найвищої якості. На українському ринку Rémy Cointreau представлений своїм основним світовим портфоліо: коньяками Louis XIII і Rémy Martin, алкогольним напоєм Metaxa, бренді Saint Rémy, лікером Cointreau, ромом Mount Gay, шотландськими острівними віскі Bruichladdich, Port Charlotte, Octomore і джином The Botanist. Крім того, найближчим часом українським поціновувачам віскі стануть доступні ряд останніх надбань Компанії – американський віскі Westland і французький Domaine des Hautes Glaces.


Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X