Ірина Данилевська – про перші і другі лінії одягу і про те, чому ми купуємо речі певних дизайнерів

12 травня 2017, 13:13

16 травня Ірина Данилевська, співзасновник Ukrainian Fashion Week, в рамках лекцій Принципи перших і презентації нового видання журналу Новий Час, НВ STYLE, розповість про те, як вона створювала власний бізнес, про жінок у бізнесі та про правила fashion-індустрії в цілому

Про українських дизайнерів:

Вони сьогодні диктують моду в нашій країні. Українські дизайнери співзвучні нашому покупцеві. Звичайно, вони співзвучні світу, але не в першу чергу – своїм співвітчизникам. І їх креатив, талант, помножений на хороший піар і правильний маркетинг, дає дуже хороші результати і можливість конкурувати. Висока якість тканин, високий рівень виробництва забезпечує успіх. Звичайно, порівняно невеликі продажу в Україні вони перекривають продажами в інших країнах. Тому багато колекції мають непогані комерційні результати.

Відео дня

Про другі лінії:

Дизайнерські речі у всіх країнах світу коштують дорого. Щоб сформувати ціну, привабливу для більшої кількості людей, потрібно створювати другі лінії. І насправді в 2006-2007 роках їх створення вже було пріоритетним в українській моді. Але, на жаль, це збіглося зі світовою кризою 2008-го. Створення других ліній вимагає великих інвестицій. Мова йде про закупівлю великих партій тканини, про великі контракти на виробництво, продаж цих других ліній. Другі лінії закривалися тоді і в Україні, і в усьому світі. Лілія Пустовіт, Ірина Каравай, Оксана Караванська та ін. згорнули ці процеси. Перед дизайнерами встала інша задача – зберегти бренд, виживати в тих умовах, які запропонував світовий ринок.

А зараз знову почалася, як мені здається, хвиля створення других ліній. Звичайно, навряд чи хтось повторить успіх Андре Тана з його лінією А. Tan або, наприклад, Олени Голець і її Dolcedonna, що дуже давно існує і всіма улюблена. Друга лінія є у RITO, який готує окрему колекцію для UFW і другу лінію – те, що продається в магазинах мережі. Ще є і успішна лінія – Ubernormal Саші Каневського.


01_mf3a5803_0

01_mf3a5803_0 Фото:

Щодо цінової політики:

Тут потрібно завжди пам'ятати про дві дуже важливі речі. Коли ми говоримо про цінову політику того чи іншого бренду, необхідно розуміти, що перші дизайнерські лінії у всьому світі коштують однаково дорого. І не буває дешевою перша лінія дизайнера, тому що, перша лінія – це відносно невеликі тиражі. Але в неї ж вкладена і ціна рекламної компанії, і «гонорар» самого дизайнера і т. д.

І наступний нюанс. Створюючи другі лінії, переходячи в сегмент більш доступною одягу, ти потрапляєш в ще більш жорстку конкуренцію. Це конкуренція з такими «монстрами», як Mango, Zara, з брендами, затраченими мільйони на маркетинг і рекламу. Існуючими десятиліття. І тут все ще складніше і жорсткіше.

Тому другі лінії українських дизайнерів, як я прогнозую, навряд чи будуть затребувані так само активно на світових ринках, як перші, де є ідея, творчість, впізнаваний стиль, якість. Якраз перші лінії дизайнерів більш конкурентними на ринках інших країн, ніж другі. Друга лінія, напевно, хороша для вітчизни.

Якщо робити прогноз, що потребує український ринок, то я погоджуся, що він потребує у других лініях, це правда. Але в Україні ці другі лінії вже підкріплені авторитетом дизайнерів і першою лінією. Тому їм трохи легше працювати.

Про комерцію на подіумі:

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Ми не показуємо комерційні колекції на подіумі UFW тому, що це просто нікому не принесе користі - ні UFW, ні самому дизайнеру. Для просування комерційних брендів є інші маркетингові інструменти, але це точно не подіум. Мені важливо сказати, що UFW – це Тиждень дизайнерських брендів. У світі існують сотні тижнів моди, і кожна країна обирає для себе, на чому зробити акцент. І UFW зовсім не для комерційних брендів, які шиють добротні колекції з нецікавими ідеями. UFW – це не про одяг, це про моду.

Про співзвучність:

Те, що відбувається зараз, останні кілька сезонів, я називаю революцією. Вона полягає в тому, що все складніше змусити кінцевого споживача купити якусь річ. Він сприймає якість цієї речі, акуратність, красу, дорогі тканини, як само собою зрозуміле. І мова починає йти – це кажуть маркетологи всього світу – про емоції, про історію, про якусь причетність, яку може запропонувати дизайнер, і лише тоді людина готовий купити цю річ. Мода – це перш за все бізнес. Але в моді працює емоційна сфера, мозок і душа дизайнера. Ми хочемо бачити в одязі співзвуччя своїм внутрішнім станам і тоді ми купуємо і носимо ці речі. Ось це справжня мода!

Фото: Олександр Медведєв

Показати ще новини
Радіо NV
X