Генії народжуються раз на сто років. Катерина Кухар та Олександр Стоянов про прем'єри балету Діти ночі. Андрогін

19 жовтня 2018, 09:10

У Національному театрі опери та балету України в Києві 19-20 жовтня відбудеться світова прем'єра балету Діти ночі. Андрогін за участю світових зірок балету Катерини Кухар і Олександра Стоянова. Напередодні прем'єри НВ Style зустрівся з артистами, щоб поговорити про те, як йде підготовка до важливої ​​події.

Н ова постановка створена спеціально для Катерини Кухар і Олександра Стоянова хореографом і артистом зі Staatsbalett Berlin Олександром Абдукарімовим. На його думку, саме їх пара настільки гармонійна, що може передати його ідею. За основу взяли грецьку легенду про Андрогінів, міфічних істот, які колись володіли двома парами рук та ніг, двома обличчями на одній голові, але за непокору Зевс їх розділив на дві частини – чоловічу і жіночу. Відтоді кожна з цих частин змушена шукати свою половину. Після Києва спектакль вирушить у великий тур містами України.

Відео дня

Катерина, Олександр, як йде підготовка? Що найскладніше?

Олександр Стоянов: На цьому тижні прем'єра, репетируємо цілими днями.

Катерина Кухар: Графік дуже насичений, особливо перед відповідальною прем'єрою. Зізнаюся чесно, на гастролях, за кордоном, незважаючи на те, що у мене виступів набагато більше, я фізично втомлююся набагато менше, тому що вома мені крім балету доводиться відволікатися ще на багато «термінових справ», організаційні та побутові моменти, на різні примірки, інтерв'ю, зйомки, проекти і при цьому танцювати.

Олександр Стоянов: Єдине чого не вистачає на гастролях – це спілкування з дітьми. Не розумію людей, яких діти втомлюють, я навпаки заряджаюсь енергією спілкуючись з ними.

Перед прем'єрою ви так само цілий день репетируєте чи навпаки більше відпочиваєте, бережете сили?

Катерина Кухар: У день вистави я зазвичай закриваюся як черепашка, вся в собі, накопичую сили і емоції. У такі дні вдома мене не чіпають навіть діти, ходять навшпиньки, знають, що у мами спектакль. Якщо є можливість, вдень сплю.

Олександр Стоянов: А я навпаки в день вистави дуже активний, мені це допомагає. Люблю з кимось поговорити.

Розкажіть про постановку Діти ночі, про що вона, що чекає глядача?

Катерина Кухар: Його чекає містична атмосфера іншого всесвіту, подорож у світ почуттів, кохання, пристрасті, сексу, людських страхів.

Олександр Стоянов: Це буде неймовірна сучасна хореографія, 3D-технології. Дивувати будемо вигаливими підтримками, новими сексуальними рухами, дуетами і костюмами з імітацією оголеного тіла.

Сучасна хореографія буває дуже різна. В якому стилі постановка?

Олександр Стоянов: Неокласика.

Наскільки важко вам в цьому спектаклі переходити від класики до неокласики?

Олександр Стоянов: Нескладно, оскільки хореограф використовує класичні рухи, але інтерпретує їх у своїй стилістиці. Танець, як і технології, йде вперед, розвивається. Складність полягає в тому, що в цій виставі я, майже весь час перебуваю на сцені: то танцюю сольно варіацію, то в дуеті з Катею, то з іншими артистами і у мене протягом 30 хвилин майже немає пауз за лаштунками, як у класичних виставах. Тому ця партія в плані фізичної витривалості для мене в 5 разів складніша ніж, наприклад, Лебедине озеро. Спочатку при постановці вистави Діти ночі, хореограф мені сказав: «Тут ходять чутки, що ти ніколи не втомлюєшся. Так ось, у моєму спектаклі ти втомишся».

Катерина Кухар: У класиці все рівно і чітко, все лінії однаково збудовані, а в сучасній хореографії лінії спрямовані в нескінченність. Все танцюється на надриві, контрасті і на знос. То ти повинен стрибнути натягнутою струною, то через секунду стиснутися в грудочку до мінімальних розмірів. Робота на контрастах збиває дихання – ця робота на знос. Вимагає в 2 рази більше фізичних сил.

Класика живе століттями, сучасна ж хореографія, як правило, живе поки її танцює артист, для якого вона була поставлена, або хореограф, який її створив. Як думаєте, чому так відбувається?

Катерина Кухар: У наше століття стільки всього придумано і написано, що складно створити абсолютно нове, особливо в хореографії. Потрібно бути справжнім генієм, флагманом, мати нестандартне мислення, бути новатором, в опозиції до свого часу, володіти неординарним почерком. Мені здається зараз більше конкуренції, але все ж щось залишиться в музеї шедеврів балету, наприклад, хореографія Баланчина, Бежара. Такі генії, як Петіпа, який створив балетні хіти Лебедине озеро, Спляча красуня, народжуються один раз в сто років.

Олександр Стоянов: Але крім хореографії в балеті дуже важлива музика, на жаль, сучасні композитори не пишуть такі шедеври, як писав, наприклад, П. Чайковський або Ж. Бізе. Саме тому в нашому спектаклі переважає вічна музика Антоніо Вівальді в рекомпозиції Макса Ріхтера.

Наскільки важко зараз в Україні створювати щось нове, робити нові постановки?

Катерина Кухар: Мені завжди хотілося бути попереду планети всієї, хоча бути флагманом дуже складно, відповідально і в той же час дуже цікаво. Ми зараз стикаємося з тим, що ми щось вигадуємо для балетного світу і тут же бачимо, що нас намагаються копіювати. Тому щось пропонувати – це подвійна відповідальність. Але якщо за нами намагаються повторювати, значить, ми йдемо в правильному напрямку.

Олександр Стоянов: Українці зараз відкриті до нового і чекають нових постановок. Ми коли тільки заявили про прем'єру, багато театрів до нас звернулися з проханням привезти і до їх міста спектакль Діти ночі. Саме з цієї причини після прем'єри в Києві ми їдемо в Одесу, Запоріжжя, Харків, Полтаву і багато інших міст. Значить – це людям потрібно, значить балет затребуваний.

Вам хтось допомагає, наприклад, в театрі, в міністерстві культури?

Катерина Кухар: Спочатку до нас придивлялися і не розуміли, який буде кінцевий продукт. Але зараз нам створюють максимально комфортні умови. Це величезна допомога. У той же час не можу сказати, що у нас є меценати, які приходять і кажуть: «Хлопці займайтеся творчістю, нам цікавий результат, а всі фінансові питання ми візьмемо на себе».

А є ті, хто заважає? Чи немає ревнощів у театрі?

Олександр Стоянов: Ревнощі в артистичному середовищі присутні й жили століттями, головне бути цілісною особистістю і на своєму місці.

Показати ще новини
Радіо НВ
X