Динозавр Нової Хвилі. Аньєс Варда про Енді Воргола та про те, як вона відзначила своє 90-річчя

13 вересня 2018, 09:07
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

В кінці травня цього року головний редактор Interview Езра Маркус повідомив про банкрутство і закриття журналу, але власник журналу Пітер Брант викупив видання у самого себе за $1,5 мільйона доларів.

Обличчям вересневої обкладинки Interview Magazine стала французька режисерка Аньєс Варда (вона ж була і на першій обкладинці номерау, що вийшов в 1969 році), якій в цьому році виповнилося 90 років. Режисерка дала інтерв'ю мистецтвознавцю Хансу-Ульріху Обристу. Вони зустрілися в паризькому дворику, де Варда написала свій перший фільм, щоб поговорити.

Відео дня

Ханс-Ульріх Обрист: Ви були на першій обкладинці журналу Інтерв'ю. Як це вийшло?

Аньєс Варда: Як і всі, я хотіла зустрітися з Енді Ворголом. Я була вражена його роботою і яким сміливим він був. Я думаю, він повністю змінив кіно, просто відкривши камеру і відпустивши її. Він займався по-різному з часом і тривалістю, і йому було все одно, як люди це сприймуть. Для мене це змінило кіно. Це не означає, що я любила дивитися його фільми, тому що це вісім годин нудьги, але концепція була революційною.

Ханс-Ульріх Обрист: Коли ви вперше зустрілися з Уорхолом?

Аньєс Варда: Ми зустрічалися тут і там в Нью-Йорку. У 1967 році він запросив Жака і мене відвідати його на його Фабриці. Там було багато людей - Ніко, молоді люди, які грають в його фільмах, красиві жінки, як його муза Віва. Тоді я знімала Lions Love (... і Lies) і хотіла запросити Віву, тому пішла на фабрику, щоб попросити Енді переконати її. Енді був добрий до мене і сказав Віві: «Це Аньєс. Ви повинні працювати з нею. Вона зняла фільм під назвою Cléo з 5 по 7. Це прекрасний фільм. Мені це подобалося». Енді дбав про Віву, і тому вони вирішили зробити обкладинку для фільму. Це зображення обкладинки цікаве, тому що спосіб розміщення трьох символів - це повна копія малюнка Пікассо.

Ханс-Ульріх Обрист: Чи був Пікассо натхненням для вас?

Аньєс Варда: Я не впевнена, що можу називати його натхненням, але я була зачарована його здатністю до винахідництва. Те, як він міняв мистецтво свого часу, дало мені багато сили.

Ханс-Ульріх Обрист: Як це повернутися через 50 років в Каліфорнію, щоб отримати почесний Оскар?

Аньєс Варда: Це був сюрприз в моєму житті. Ці почесні Оскари даються кінематографістам і художникам, яких вони поважають і захоплюються ними, але які ніколи не були в основному. Я був у захваті, звичайно. Кімната була заповнена зірками, і тут я була з родиною. Всередині себе я танцювала, і тоді це дійсно сталося. Анджеліна Джолі дала мені статуетку, взяла мене за руку, і ми імпровізували маленький танець.

Ханс-Ульріх Обрист: Тепер ви більше зайняті, ніж будь-коли. У чому секрет, який дозволив вам залишатися творчо активною протягом майже семи десятиліть?

Аньєс Варда: Я цікавлюсь. Я знаходжу все цікавим. Реальне життя. Підроблена життя. Об'єкти. Квіти. Котів. Але в основному люди. Якщо ви тримаєте очі відкритими і ваш розум відкритий, все може бути цікаво. Секрет в тому, що немає секретів.

Ханс-Ульріх Обрист: Як ви ставилися до того, щоб називатися «бабусею французької Нової хвилі», коли вам було всього 30 років?

Аньєс Варда: Це було пов'язано з моїм першим фільмом La Pointe Courte, який я зробила в 1954 році, за п'ять років до розквіту [Жан-Люка] Годара і Франсуа Трюффо. Раніше я була бабусею Нової Хвилі, але тепер я - Динозавр Нової Хвилі. Тільки ми з Годаром залишилися живими.

Ханс-Ульріх Обрист: Як ви відзначили своє 90-й день народження?

Аньєс Варда: Я плавала в океані.

Читайте також:

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X