За красиві очі. Чому зовнішній вигляд важливий для кар'єрного зростання

10 вересня 2019, 12:35

Як би це не намагалися заперечувати фахівці з HR, зовнішній вигляд надзвичайно важливий для працевлаштування та побудови кар'єри. Про це в своїй книзі пишуть психологи Стівен Мартін і Джозеф Маркс.

У роботі під назвою Messengers: Who We Listen To, Who We Don 't And Why (Посланці: кого ми слухаємо, а кого ні й чому) автори розповідають про те, як люди реагують на візуальні сигнали статусу і, щоб довести свої умовиводи, наводять масу досліджень, пише The Economist.

Відео дня

Обкладинка книги
Фото: Обкладинка книги

Наприклад, Мартін і Маркс пропонують поміркувати, чому пішоходи в три рази частіше слідують в порушення правил дорожнього руху за людиною в костюмі, ніж в джинсах. Або чому водії рідше сигналять в пробці, якщо автомобіль попереду — престижної марки.

Автори стверджують, що люди схильні поважати людей з певними фізичними характеристиками. В одному з наведених досліджень людям показали фото чоловіків-консультантів по бізнесу, в схожому одязі й обличчями в масках — і вони сприйняли більш високих чоловіків позитивніше з точки зору навичок лідерства в команді. І інші дослідження підтверджують: вищі та привабливі чоловіки заробляють більше, ніж їхні низькорослі й непривабливі колеги.

У книзі Мартін і Маркс відзначають, що люди з певним типом зовнішності більш ймовірно отримають підвищення, адже вважається, що вони більш компетентні, ніж всі інші. Також дослідження показують, що чоловіки з квадратною формою обличчя на співбесіді домовляються про більш високу оплату, ніж кандидати з більш округлими рисами.

В іншому дослідженні італійські вчені розіслали резюме різним роботодавцям — з фотографіями і без. Претенденти, яких можна вважати привабливими, мали на 20% більше шансів пройти співбесіду, чим надіславши те саме резюме без фото. Причому ситуація відрізняється для чоловіків і жінок: після резюме з фото з непривабливим чоловіком зв’язувалися в 26% випадків у порівнянні з 7% у разі непривабливих жінок.

Unsplash
Фото: Unsplash

Ситуація виглядає гнітючою для жінок, які намагаються піднятися корпоративними сходами, відзначають автори книги.

Також автори наводять дослідження про те, як рада обирає керівників. При виборі між двома відповідними кандидатами для керівництва успішною компанією рада директорів, швидше за все, вибере лідера, який не виглядає егоїстичним і корисливим. Але якщо у компанії проблеми — у кандидата із зовнішністю нарциса буде більше шансів.

Мартін і Маркс розповідають про давно відоме явище — «ефект ореолу». Якщо людина (або компанія) має високу оцінку по одній характеристиці, вона отримує хороші оцінки за всіма напрямками. Простіше кажучи, менеджери ділять персонал на «хороших» і «поганих» працівників.

Редактор: Марія Кабацій

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X