Ще раз, тепер з душею. Тест-драйв нового Volvo XC40 - фото
Спецпроект

Ще раз, тепер з душею. Тест-драйв нового Volvo XC40

23 лютого 2020, 07:51

Тест-драйв нової версії кросовера Volvo XC40 — T5 Twin Engine, гібрида, що підключається


Євген Алефіренко, ведучий програми Їдемо далі на Радіо НВ, провів тест-драйв нової версії кросовера Volvo XC40 — T5 Twin Engine, гібрида, що підключається

Старші кросовери шведської марки змушені тримати серйозне обличчя і велику нордичну зону комфорту. Інакше не зрозуміють.

Відео дня

XC40 — модель, по-перше, найновіша у всій лінійці Volvo: зараз у виробництві тільки перше покоління, і його почали випускати кілька років тому. А по-друге, це компактний кросовер, націлений на молоду й активну аудиторію. З ним дизайнери могли собі дозволити трохи більш неформальний підхід — чим і скористалися.

Акуратний мінімалізм профілю, характерний для марки? Додамо задирливу діагональну лінію задніх вікон, та ще щоб сходилася з лінією даху, яка може бути і контрастного кольору. Короткий і високий капот? Відмінно, додамо радіаторній решітці невеликий зворотний кут, щоб вона виглядала на компактній машині навіть більш агресивно.

Належить ставити фірмові головні фари з Т-образним малюнком, який називають «молотом Тора»? Точно належить? Ну гаразд, намалюємо його трохи крилатим, щоб молот нагадував щось на кшталт оперення стріли. В інтер'єрах Volvo традиційно використовують приглушені тони, тому що це шановний скандинавський мінімалізм? Ані слова більше! Робимо опцію з помаранчевою оббивкою!


Два справжніх мотори


Зробити з XC40 візуально задирливий автомобіль у дизайнерів вийшло, але інженери забарилися з тим, щоб вловити цей характер і оснастити його повністю підходящою силовою установкою. Вона з’явилася тільки зараз, через два роки, і оснащений нею варіант отримав позначення T5 Twin Engine. Таку ж приставку має флагманська гібридна версія великого кросовера XC90. Вона підкреслює, що всередині встановлено не просто стартер-генератор на додачу до двигуна внутрішнього згоряння, як у сучасних «помірних» гібридах, але — два справжніх мотори.

У випадку з XC40 T5 Twin Engine традиційна частина — це 3-циліндровий бензиновий турбомотор робочим об'ємом 1,5 л. Сам собою він видає 180 сил і 265 Н-м крутного моменту, і навіть такі показники для відносно невеликого автомобіля були б цілком прийнятними. Але в парі з цим двигуном працює повноцінний електромотор, який доводить комбіновану потужність до 262 сил, і також дає додаткові 50 Н-м тяги. Через 7-ступінчастий автомат з подвійним зчепленням вони приводять передню вісь. Це не робить кросовер найкращим вибором для суворого бездоріжжя. Проте, просунутий контроль тяги, вдала геометрія кузова і 21 см дорожнього просвіту покривають переважну більшість ситуацій, які можуть випасти городянам, які займаються активними видами спорту. Сніжок на трасі в горах, двісті метрів піщаного пляжу, грунтовка до лісу з даунхілу, мокрий луг — подібні речі.


І два з половиною характери


За паспортом розгін до першої сотні у T5 Twin Engine займає 7,3 с. Це дуже добре для формату XC40, але я не скажу, що машина стала автоматично спортивною та агресивною. Вона пропонує аргументований вибір між режимами їзди. У звичайному режимі Hybrid додаткова динаміка з’являється за необхідності — наприклад, якщо потрібно прискоритися для обгону на трасі. Основне навантаження бере на себе бензиновий мотор, а електричний йому асистує. Якщо поводитися розумно і застосовувати електричну потужність, коли є потреба, можна розтягнути і на день.

Можна переключитися в спортивний режим Power, і притиснути педаль — тоді машина починає поводитися навіть буйно, хоча і не дуже недовго. Тут встановлено невелику батарею, якої вистачить на 54 км чисто електричного переміщення (для якого знадобиться активувати інший режим — Pure). На практиці все це означає, що можна виїхати повністю зарядженим, вибрати Power і дозволити собі хвилин 20 дійсно активної їзди. А потім вимушено знизити темп, поки запаси електроенергії не відновляться шляхом рекуперації під час уповільнень. Або — до наступної зарядної станції. Залежно від її потужності, батарея повністю зарядиться за період від 3 до 9 годин.

Ще один цікавий паспортний показник — витрати палива. І в змішаному режимі їзди для цього автомобіля вони заявлені на рівні 1,9 л на 100 км шляху. Одного і дев’яти десятих. Це як два літри бензину і відлити половинку склянки. Потрапити в ці цифри — сам собою непоганий виклик. Тести XC40 T5 Twin Engine проходили в складних умовах урагану, який приніс у несподівано безсніжні, як для лютого, Баварські Альпи 30 см снігового покриву за одну ніч. І на тій ділянці гірської дороги, де я збирався їхати так акуратно й екологічно, як тільки зможу, я не вклався навіть у три літри. Але якби я закрив відкриту половинку панорамного даху і трохи прикрутив кліматичну систему, яка повинна була опиратися вітрам з гір, то були б хороші шанси. Тому що це було досить близько.

Ємність паливного бака — 48 літрів. Поділіть числа одне на інше, і ви виявите, що це може бути початком відмінного пробігу довжиною в кілька тисяч кілометрів.


Оснащення та обладнання


У нинішньої лінійки Volvo — один з найкращих наборів систем активної безпеки, управління і розважальних функцій у сучасному автопромі. На XC40 T5 Twin Engine це теж поширюється, причому якщо на старших моделях марки просунута цифрова панель і 9-дюймовий центральний дисплей вертикальної орієнтації виглядають повністю на своєму місці, то в салоні компактного кросовера насиченість устаткуванням істотно перевищує очікування.

Зі змін у порівнянні зі звичайними версіями з’явилися хіба що шкали з урахуванням гібридної специфіки машини. Вони відображають заряд батареї, віддачу електромотора або, навпаки, рекуперацію енергії. І заодно дають додаткову розвагу на кшталт комп’ютерної гри: їдь максимально акуратно і зарядись прямо в дорозі. Або — накопич достатньо до наступної ділянки, де можна буде притиснути педаль акселератора.

Додатковий бонус за те, що не стали зловживати з візуальними вказівками на те, що це саме гібрид. Зовні можна здогадатися лише за окремими лючками для підключення електрокабелю, та крихітною табличкою Twin Engine.


Діапазон цін

Volvo XC40 T5 Twin Engine у комплектації Momentum коштує від 1 млн 329 тис грн.


VOLVO XC40 T5 TWIN ENGINE
8 / 10

Кросовер з «активним» іміджем, нарешті, отримав силову установку, що в точності відповідає характеру. Багато оснащений і якісно оброблений. Усередині просторіший, ніж виглядає зовні. Гібридний запал не вічний, але поки в батареї є заряд, істотно оживляє їзду. Може бути епічно економним.


Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Діліться матеріалом




Радіо НВ
X