
Красивий та впевнений. Що потрібно знати про новий спортивний кросовер Porsche Cayenne Coupe
Porsche представила спортивну версію свого популярного кросовера Cayenne. НВ спробувало нове авто і дізналося, чи зможе воно скласти конкуренцію своїм німецьким побратимам BMW, Audi і Mercedes-Benz.
Кілька місяців тому НВ тестувало нове покоління одного з найпопулярніших спортивних автомобілів в світі — Porsche 911. Інженери зі Штутгарта вкотре довели, що вони можуть втілювати нові технології в життя, залишаючи при цьому майже 60-річний характер і стиль одного конкретного автомобіля.
Ситуація з кросовером Porsche Cayenne трохи інша: на початку 2000-х керівництву німецької компанії все ж довелося піти на компроміс, враховуючи вимоги сучасного ринку, і створити авто, яке буде максимально практичним і водночас збереже фірмові динамічні якості бренда.
Модель сподобалася поціновувачам Porsche і досі є однією з найпопулярніших в сегменті. Але ситуація змінилася в 2008-му, коли їхні баварські конкуренти випустили «спортивне купе для активного відпочинку» BMW X6.
Донедавна у машини практично не було конкурентів, поки в Audi не представили свою Q8, а Mercedes-Benz не створив купе-версію кросовера GLC. Таким чином почалася ера середньорозмірних кросоверів, які поєднують в собі характеристики автівок для бездоріжжя, включаючи повний привід і великий дорожній просвіт, а також спортивну, так би мовити, агресивну форму.
У лінійці Porsche не було прямих конкурентів неофітам їх співвітчизників, оскільки Сayenne залишався занадто великим, а розміри Macan і Panamera поступалися величезним платформам від O7, X5 і GL.
Керівництво Porsche залишило за собою останній хід і представило свою версію спортивного кросовера Cayenne Coupe тільки кілька місяців тому. Ну, а хто ж, як не Porsche, має відповідати за динамічну їзду і максимальні емоції від керування бодай навіть і великим сімейним автомобілем? НВ прокотилося на новому авто і дізналося, чому йому нема рівних у своїй категорії.

Компанія випустила свою спортивну модель в трьох варіантах: Cayenne Coupe, Cayenne Coupe S і Cayenne Coupe Turbo. Примітно, що об'єм двигуна в базовій версії Cayenne Coupe на 100 куб. см більший, ніж у просунутої Cayenne Coupe S. Щоправда, силова установка останньої має дві турбіни, що забезпечує набагато кращі динамічні характеристики, але про це дещо пізніше.

Відмінностями Cayenne Coupe від стандартного Cayenne стала більш низька посадка (авто опустили на 20 мм) і збільшена на 18 мм ширина автомобіля. Набір «спорт» уже забезпечений, але головні зміни — це верхня частина машини: крім традиційного скосу «купе» в задній частині, лобове скло встановлено під більш гострим кутом, що забезпечує найкращі аеродинамічні характеристики. Змінено також форму крил і задніх дверей, тож у хейтерів бренда не вийде звинуватити Porsche в тому, що вони намагаються здерти гроші за старий Cayenne.

Уже в базовій комплектації покупців чекають панорамний дах, світлодіодна оптика й адаптивне антикрило на багажнику, яке можна відкривати в будь-який момент, коли ви захочете підкреслити спортивний характер машини, або ж спойлер активується автоматично на швидкостях понад 90 км/год.


«Найбідніший» двигун, який встановлюють на це авто, — трилітровий турбований V6 з 340 кінських сил потужності і 450 Нм крутного моменту. З такими показниками авто розганяється з нуля до 100 км/год за шість секунд, а до 160 — за 13,9. Непогано, як для «пампушки» вагою в дві тонни.

Але це далеко не межа. Силова установка Cayenne Coupe S має на 100 куб. см менше, проте в ній встановлено подвійний турбонаддув, тому машина має на 100 «конячок» більше, і робить «сотню» всього за п’ять секунд. Ну і для вкрай божевільних автолюбителів — версія Coupe Turbo, яку оснастили чотирилітровим V8, з потужністю 550 кінських сил і обертовим моментом 770 Нм.

У розгоні до сотні у цього монстра немає рівних серед своїх конкурентів в BMW, Audi і Mercedes. 2,2-тонна машина набирає перші 100 км/год за моментальні 3,9 секунди, а вже через 14,6 секунди стрілка спідометра вкаже на 200 км/год.
Всі доступні моделі оснащені системою повного приводу і 8-швидкісною автоматичною трансмісією Tiptronic S. Але розповідати про такий автомобіль в сухих цифрах навіть якось незручно. Щоб передати відчуття від їзди на новому Cayenne Coupe гірськими дорогами Східної Європи, потрібно замовити у Гаспара Ное ще один фільм, а не писати про це статтю.

Машина настільки міцно тримається за асфальт, що на крутих поворотах на швидкості вбік скеровується не задня вісь, а ваше обличчя і зайві кілограми в тулубі. Прискорення від цієї зрілої спортивної панянки, яка щоранку проводить в забігах на стадіоні, дарує не тільки незабутні відчуття, а й приплив потужності, ніби силова установка і об'ємний кузов авто стають продовженням вашого тіла. Такого не знайти в жодному двохдверному «малюкові» з незручною низькою посадкою і майже нульовим дорожнім просвітом.

Не варто забувати, що у вас в наявності будуть комфортні режими їзди, які зменшать звіриний рик і гострий характер двигуна, трансмісії і кермування. При цьому позаду залишається повноцінний ряд сидінь для трьох пасажирів і пристойні 625 літрів доступного обсягу в багажнику. Споряджена маса авто — майже три тонни, що дозволяє поєднати ваші амбіції порочного/ої гонщика/ці разом з необхідністю щовихідні затарюватися продуктами в супермаркеті. До речі, на парковці біля будь-якого ТЦ такий автомобіль точно не оминуть без емоцій.

Схоже, що у Porsche вийшло втерти носа всім, хто претендував на спортивні натяки в своїх класичних моделях кросоверів, і створив те, за що цей бренд цінують по всьому світу вже понад півстоліття.

В Україні за базову модель Cayenne Coupe просять від 2,44 млн грн, а хардкорний Cayenne Coupe Turbo можна купити за ціною від 4,36 млн грн. Щоправда, задоволення і комфорт, яке приносить це авто, коштують в рази дорожче, якщо вони взагалі доступні за будь-які гроші.