Не переймайтеся. Дослідження з’ясувало, що недбало упаковані подарунки подобаються людям більше

23 грудня 2019, 12:00

Вже накупили новорічних і різдвяних подарунків? Витратили купу часу і грошей на те, щоб їх упакувати? Свіже дослідження стверджує, що все це може виявитися даремним.

У статті, що вийшла в Journal of Consumer Psychology Університету Невади, опубліковані результати дослідження, в ході якого професори Джессіка Рікс і Бретт Рікс провели ряд експериментів, щоб вивчити вплив упаковки подарунків, пише Fast Company.

Відео дня

В ході першого експерименту в поведінкову лабораторію в Майамі прибуло 180 студентів. Після прибуття кожному студенту вручили справжній подарунок на знак вдячності за участь.

Подарунком була кавова кружка з логотипом однієї з двох баскетбольних команд NBA — місцевої Miami Heat або її конкурента Orlando Magic. При цьому всі відібрані учасники були фанатами Miami Heat. Тому мета експерименту полягала в тому, що половині студентів дістався бажаний подарунок, в той час як інша половина отримувала те, чого вони не хотіли. У той же час половина подарунків була акуратно загорнута, в той час як інші - абияк.

Після розпакування учасники експерименту оцінювали, наскільки їм сподобалися їхні подарунки. Виявилося, що тим, хто отримав недбало загорнутий подарунок, їх подарунок сподобався значно більше, ніж тим, хто отримав акуратно загорнутий подарунок — незалежно від того, який кухоль вони отримали.

В ході другого експерименту була набрана ще одна група студентів, яких попросили подивитися на зображення акуратно або недбало загорнутого подарунка і розповісти про свої очікування до його розпакування.

Такі подарунки показували учасникам експерименту
Фото: Такі подарунки показували учасникам експерименту

Потім учасникам було запропоновано представити вміст подарунка, яким була однакова пара навушників JVC, і оцінити ставлення до нього.

Результати показали, що очікування щодо акуратно упакованих подарунків були значно вище, ніж щодо недбало упакованих. Після розпакування учасники, які отримали акуратно загорнутий подарунок, повідомили, що він не виправдав їхніх очікувань, в той час як ті, хто отримав недбало загорнутий подарунок, сказали, що він перевершив їхні очікування.

Автори дослідження стверджують, що такі результати говорять про те, що люди використовують упаковку, щоб оцінити, наскільки хорошим буде подарунок. Акуратна упаковка ставить занадто високу планку, натякаючи на те, що подарунок буде чудовим. Неакуратна упаковка обумовлює низькі очікування, натякаючи, що подарунок буде поганим.

Таким чином, недбало загорнутий подарунок веде до приємного здивування, в той час як акуратний вигляд призводить до розчарування.

Редактор: Марія Кабацій

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X