Килим із колесами. НВ провів тиждень з Citroen C5 Aircross — і ось наші враження

14 жовтня 2019, 12:00

Кросовер Citroen C5 Aircross настільки ефектний та економічний, що на його готовність винятково до міського бездоріжжя можна закрити очі до зими.

Н е все є кросовером, що так називається, — цю ідею багато років використовує французький концерн PSA, випускаючи моноприводні псевдопозашляховики. Тамтешні інженери резонно припускають, що в міській машині всі ведучі колеса — не головне. Важливо також те, із чим клієнт стикається щодня: стиль і оригінальність, помножені на практичність.

Відео дня

У березні 2019-го, з майже річною затримкою щодо Європи, PSA випустив на шляхи України черговий багатоокий об'єкт — флагманський для Citroen кросовер C5 Aircross.

Модель має бензиновий двигун 1,6 л на 165 «коней», спарений із 6-ступеневою АКПП, або ж два дизелі — 1,5 л (130 к. с.) і 2,0 л (180 к. с.), які як партнера використовують 8-ступеневий автомат від японської Aisin.

НВ
Фото: НВ

Комплектацій три, топова доступна лише із дволітровим дизелем. У будь-якому разі машина матиме основні системи безпеки, підвіску з особливою системою поглинання коливань (французи впевнені, що вона створює неймовірний ефект) і низку інших цілком собі преміальних елементів оснащення.

Машина в топ-комплектації, прикрашена низкою платних опцій (електропривід задніх дверей із сенсором під бампером, панорамний дах із люком тощо), побувала на тесті НВ. Враження — у кількох пунктах.

1 Майже летючий об'єкт. Кермо C5 Aircross робить три оберти від упору до упору — не гостре. Перепади зусилля дуже помітні: на паркувальних швидкостях кермо взагалі не чинить опору рукам, а на високих важчає.

Загалом керованість — без натхнення. Зате передбачувано.

Кросовер приємно їде завдяки досить потужному дволітровому дизелю. Тяга не паровозна, але машина прискорюється рішуче (9,4 с до 100 км/год) і, що важливо для орієнтованого на сім'ю автомобіля, впевнено тягне в разі повного завантаження.

Гальма різкувато прихоплюють на початку руху педалі.

АКПП із 8-ма передачами перемикається плавно. Не дуже зручний її хитний важіль, але з ним простіше поводитися, ніж, наприклад, із джойстиком VW Touareg.

Автомат має спорт-режим (із затримками перемикань під час розгону) і М — мануальний, який працює через підрульові пелюстки. Пелюстками можна користуватися у будь-який момент, але водій отримає короткочасний контроль над АКПП. Безпосередньо у М-режимі контроль буде повнішим: коробка під час гальмування майже без зволікань сама йде на знижені передачі, але під час розгону затримує перемикання «угору» до 5 тис. обертів двигуна (замість звичайних 2,5−3 тис.).

Підвіска традиційна для Citroen: попереду — макферсон, позаду — П-подібна балка. Але тут є ще й те, що називають «прогресивною системою поглинання коливань», — додаткові гідравлічні відбійники-обмежувачі. Саме через цю причину інженери й маркетологи (радше — другі) обіцяють відчуття «килима-літака».

Насправді нічого неймовірного: на рівному асфальті, дрібних нерівностях або навіть по плитах трамвайних колій — так, ширяє досить комфортно. Але на серйозних перешкодах колеса (особливо задні) чітко б’ються об перешкоди. Благо вся ця жорсткість не передається рівною мірою в салон.

DR
Фото: DR

2 Французький пройдисвіт. Повного приводу в C5 Aircross не може бути. Але французи вже давненько придумали свій варіант підвищення прохідності — електронний: систему Grip-control, яка поліпшує зчеплення ведучих передніх коліс із дорогою. Вона є вже в базі у двох старших комплектацій.

Шайбою можна вибрати режими Grip-control: шосе, пісок, бруд, сніг, відключення ESP. У будь-якому разі водій не отримає чогось рівного 4×4 — буде просто трохи більше, ніж у монорушія.

Ще кросовер має систему утримання під час спуску.

Дорожній просвіт мінімально достатній — 170−175 мм під пластиковим захистом двигуна.

3 Рецепт його галантності. Головне, що позначає у C5 Aircross флагмана модельного ряду, — велика кількість допоміжної електроніки.

Машина сама тримається у смузі та робить це м’яко, хоча і не всяку розмітку бачить. До того ж є контроль сліпих зон і адаптивний круїз-контроль, а також попередження про можливе зіткнення у фронтальній зоні — машина вдарить по гальмах, якщо що. Тому на шосе водій може відпустити кермо, віддавшись автопілотуванню. Але щастя буде коротким: кросовер менш ніж через хвилину вимагатиме повернути руки на місце.

Зовнішні дзеркала великі й опускаються під час реверсного руху — це добре, бо зображення із камери заднього вигляду (із динамічним промальовуванням траєкторії) гальмує, і картинка досить нечітка, особливо коли темно. Є паркувальні датчики по колу.

Французи чомусь зробили спробу з однією камерою формувати на екрані центрального монітора «вигляд зверху» на машину — користь від цього умовна.

Переднє світло (з автоматичним дальнім) хороше. Є підсвічування у поворотах.

Є підігрів керма, передніх сидінь і нижньої частини лобового скла.

НВ
Фото: НВ

4 Внутрішній Париж. У чомусь прекрасний, а в чомусь додає напруги, — так, немов Париж, можна описати салон C5 Aircross.

Оздоблення — за мотивами преміальної сітроенівської лінійки DS: під 8-дюймовим сенсорним екраном у центрі є ряд теж сенсорних кнопок, а нижче ще й тумблери.

Графіка і швидкодія мультимедійної системи ненайкращі, зате вона конектиться з Android-смартфонами й Apple.

Попереду є простора полиця для безконтактної зарядки, там також — 12 В і USB. Ще один USB є в торці центрального боксу — для другого ряду. У багажнику — додаткова розетка на 12 В.

Панель приладів повністю цифрова з діагоналлю 12 дюймів: хоч створюй свою комбінацію показників, хоч виводь карту навігації.

Передні крісла стоять зависоко для високої людини — добре, що між головою і стелею все-таки залишається місце. У Citroen пишуть, що це «командирська» посадка — ну, хоч оглядовість добра.

Водійське місце спочатку здається незручним: подушка короткувата, розташування ніг неідеальне. Хоча французи саме зручність передніх сидінь називають однією з фішок моделі. Головне — зжитися з ними: чим довше їздиш у C5 Aircross, тим приємніше — чи це крісло піддається, чи тіло.

Електрорегулювання є лише у водійського сидіння. Зате обидва передні мають триступеневий обігрів і масаж (із кількома програмами).

Найкраще, що є в другому ряді, — три роздільні сидіння: вони зсуваються у діапазоні 15 см уперед-назад.

Ці ж сидіння — не найкраще, що є позаду: через боковини, що випинаються, сидіти на них у комбінації «три і більше» незручно. Погано це і для дитячих крісел — точка кріплення ременя безпеки губиться під крісельцем, і дитина застібнутися самотужки точно не зможе.

У другому ряді високий пасажир нормально сяде за високим переднім, лише максимально відсунувши своє крісло. Над головою (навіть з урахуванням регульованого кута спинки) запасу не буде: краде місце панорамний дах.

Багажник місткий (580−720 л за другим рядом). Його жорстка полиця може стояти як на рівні зі складеним другим рядом, так і нижче. У підпіллі — докатка і сабвуфер.

Багажні двері мають електропривід, але піднімаються вони не високо. Маніпулювати ними можна без рук, водячи ногою під бампером.

5 Жорстка економія. Витрата — кращий післясмак від спілкування із C5 Aircross: на трасі, навіть якщо не економити, виходить 5,4−6,4 л на 100 км, а в місті з нормальним трафіком — 6,8−7,2 л.


6 Висновок. Добротний (але не більше) та помірний за габаритами (як для флагмана) кросовер, заточений під міське бездоріжжя. Зате він має яскравий дизайн, хороші можливості для візуальної персоналізації та фамільну схильність до економії.

Показати ще новини
Радіо НВ
X