Взуттєвий бренд Kachorovska трансформується у холдинг Kacho Group

12 січня 2021, 14:06
Новини компаній
Kachorovska

Kachorovska

Які проєкти він об'єднає та навіщо це потрібно його клієнтам, Аліна Качоровська розказала Юлії Савостіній (Made In Ukraine).

Юлія Савостіна: Брати у подруги інтерв'ю доволі важко. Я знаю тебе сім з половиною років, знаю, як починалася Kachorovska, які були хвилі підйому або спаду, які помилки були зроблені.

Аліна Качоровська: Це був безцінний досвід.

Kachorovska
Фото: Kachorovska

Отже, я знаю, як все розвивалося… А почну з популярного запитання — як ви пережили карантин і взагалі перехід у новий світ?

Коли ми закладали стратегію на 2020 рік, то не знали, що буде. Але водночас ніби були готові до будь-чого. І тому пережили карантин відносно легко. Тобто, було, як і у всіх, падіння — наші кафе не працювали майже три місяці, офлайн-магазини закрилися на два місяці. Але ми мобілізувалися, переформатувалися, і всі співробітники були готові робити будь-що, аби це було ефективним.

Kachorovska
Фото: Kachorovska

У результаті можу сказати, що ми виграли. Я порівнюю це з тим, що робила ти в 2013-му, коли почала експеримент Made in Ukraine. А потім трапився Майдан. Те, що відбувалося на перетині 2013−2014 років, я називаю першою унікальною можливістю для нас, як маленької компанії. Тоді це було на рівні країни, така можливість зробити стрибок без інвестицій. Без мільйонних бюджетів на рекламу. Кому не розкажеш — італійцю, французу, англійцю — не повірять: «Та камон, світ рухається за іншими правилами». А у нас був повний break the rules. І ти його почала, власне. А зараз друга унікальна можливість для українських компаній — стати в один рівень зі світовими глобальними гравцями на ринку. Коли буде ще такий шанс — не знаю.

Наприкінці 2019 року ти готувала перепозиціонування бренду. І під це була велика рекламна кампанія на початку березня. Ви готувалися півроку, влили немало грошей. А зараз повністю переписали стратегію. Твої відчуття і цифри? Скільки ви витратили? І скільки витрат опинилися неефективними?

Kachorovska
Фото: Kachorovska

Ми дійсно дев’ять місяців готували рекламну кампанію, і вона вийшла 3 березня, за два тижні до старту карантину. Я би не сказала, що ми щось витратили задурно, це було підґрунтям до того, що відбувається зараз. Ми спозиціонували бренд Kachorovska як «Жінка, помножена на два». І це було правильно. Якби спитали «що б ти поміняла?» — нічого. Так, у нас не вийшло масштабувати цю кампанію, тому що відбувся карантин. Але ми задоволені результатами. Відео подивилися більше півмільйона людей, ми отримали десятки тисяч коментарів, репостів, щодня нас відмічають і тегають у соцмережах. Для нас це був перехід на інший рівень. А скільки витратили — точно не знаю, більше трьохсот тисяч гривень.

Взагалі, скільки грошей було витрачено за сім років «на безцінний досвід»?

Думаю, два рази в топові бізнес-школи світу я точно могла б сходити. Якщо враховувати програмне забезпечення, яке ми запустили і закрили, певні помилки при відкритті в Одесі і так далі - мабуть, триста тисяч доларів. Але, якщо завжди вибиратимеш безпечну доріжку, так і залишишся у ліжечку під теплою ковдрою. З цього місця неможливо зробити ніяких стрибків.

Kachorovska
Фото: Kachorovska

Ви робите доволі багато змін — я пам’ятаю з десяток за сім років. Чи не вносять постійні зміни хаос? І рух кадрів. Це ж доволі важко витримати людям?

Треба запитати у людей, які працюють. Мабуть, найбільший челендж — знайти таких людей. І цей процес відбувається постійно. Так, їм важко. Півтора місяці назад я прийшла та сказала: «Друзі, у нас стратегічна сесія відбудеться не в кінці року, а вже сьогодні».

Що виявила стратегічна сесія?

Ми зрозуміли, що рівень нашої експертності у виробництві взуття, продажу взуття, маркетингу набагато більший ніж один бренд. Тому ми вистрибуємо з клітинки бренда Kachorovska. Його ми плекаємо, любимо ніжно, і там своя стратегія на чотирнадцять місяців. Але паралельно ми розвиваємося в холдинг, групу компаній Kacho Group. І під цією парасолькою ведемо одночасно чотири проєкти. Тому що за сім років до нас сиплються запити з різних боків: щось розробити під бренд, купити франшизу, щось робити з кавою і так далі. Нарешті, ми це розділили, упакували та зрозуміли, як будемо ним керувати.

Скільки напрямків буде в Kacho Group?

У нас вже є Kachorovska. І ми стартували роботу над ще трьома брендами. Наш слоган — «щасливий досвід». Тому що те, що вдалося зробити Качоровській, те, що вдалося мені, дівчинці Аліні з Житомира, без інвестицій, за п’ятнадцять років шляхом природнього розвитку стати власником — це щасливий досвід. Звісно, це не тільки моя історія, є мама та чоловік. Просто я її розповідаю. І люди приходять до нас не тільки за взуттям, а й за досвідом. І нам хочеться, щоб усі наші проекти приносили людям щасливий досвід.

Kachorovska
Фото: Kachorovska

Які чотири бренди будуть у холдингу?

Зараз ми працюємо над ребрендингом кафе Kachorovska, воно так само готове зі своєї клітинки вистрибнути. Ще буде сервіс, який ми уже протягом чотирнадцяти років надаємо українським дизайнерам і не тільки. Це сервіс із розробки продуктів і колекцій під чиїсь бренди — Kachorovska laboratory. Тут у нас дійсно велика експертність, наше взуття було на всіх подіумах і тижнях моди — Нью-Йорк, Париж, Мілан, Лондон, Грузія. І ми цим пишаємося. І останнє, також про експертність — Factory 1957, як стартова точка історії. У 1957 році моя бабуся почала шити взуття в Радянському Союзі. Зараз ми виконуємо оптові замовлення для дизайнерів і брендів. Якщо ви готові замовляти партію — це відшивається на Factory 1957. Є ще дві задумки, одна — всеукраїнського масштабу, яка пов’язана з лайфстайлом, над цим ми зараз починаємо працювати.

Збираєтеся підкорювати західні ринки? Або східні?

Зазвичай говорять про західні ринки. Тут більше ймовірності до східних. Побачимо.

Kachorovska
Фото: Kachorovska

На потужний запуск проектів потрібні інвестиції. Зовнішній інвестор, кредити чи реінвестування?

Реінвестування.

Повністю? Ви відмовилися від партнерів, як і колись?

На цьому етапі, так. Ми ж розкладаємо план продажів, бюджетуємося, дивимося — витягуємо чи не витягуємо. Будемо підключати наступний проект — зробимо таку саму розкладку. Не можемо — окей, тоді кредит або інвестори.

Колись ти у мене спитала про свої якості. Я сказала, що ти активна, дуже оптимістична, відкрита. І ще назвала рису, яку ти заперечувала.

Яку?

Амбітність. Ти зараз визнаєш, що амбітна?

Дуже амбітна, визнаю повністю.

На магазини, наприклад, в Мілані, Нью-Йорку, Лондоні — достатньо амбітності?

А я туди не хочу. Мені не цікаво.

В Дубаї та Стамбулі?

Можливо.

В грошах це яка амбітність?

Амбітність не в грошах вимірюється, напевно, а у впливі. В моєму випадку — це вплив і рятувати котиків. Тобто хочеться змінювати світ, робити його кращим.

Kachorovska
Фото: Kachorovska

Але у бізнесу ціль — отримувати прибуток.

Однозначно, ціль — бути прибутковим. Але в цьому кубику бізнеса є душевна складова, я так її назвала. Те, на що далі можна з цим ресурсом прибутковості впливати. Якщо нам вдасться, не знаю, трансформувати естетику українських жінок — вау! Це — класно. І цьому буде допомагати прибутковість.

Ти хочеш, щоби твої діти працювали в сімейній справі?

Я хочу, щоби вони були щасливі. І намагаюся давати максимальну свободу всім трьом.

Мені здається, що точно їм вдасться, або нам уже вдається в 2020—2021 — переламати поняття успішності. Планета довго жила в цій рамочці успіху. Успішність на всіх тиснула, особливо, коли у соцмережах з’явилася можливість порівнювати себе з мільйонами людей. Оцей успіх і успішність, може, взагалі як слова просто зникнуть.

Я теж сподіваюсь на це.

Слово «мода», наприклад, для мене застаріле, неактуальне. Воно зникне. І слово «успіх» теж зникне, тому що сильно обмежує.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X