Взуттєвий бренд Kachorovska трансформується у холдинг Kacho Group

Kachorovska
Які проєкти він об'єднає та навіщо це потрібно його клієнтам, Аліна Качоровська розказала Юлії Савостіній (Made In Ukraine).
Юлія Савостіна: Брати у подруги інтерв'ю доволі важко. Я знаю тебе сім з половиною років, знаю, як починалася Kachorovska, які були хвилі підйому або спаду, які помилки були зроблені.
Аліна Качоровська: Це був безцінний досвід.

Отже, я знаю, як все розвивалося… А почну з популярного запитання — як ви пережили карантин і взагалі перехід у новий світ?
Коли ми закладали стратегію на 2020 рік, то не знали, що буде. Але водночас ніби були готові до будь-чого. І тому пережили карантин відносно легко. Тобто, було, як і у всіх, падіння — наші кафе не працювали майже три місяці, офлайн-магазини закрилися на два місяці. Але ми мобілізувалися, переформатувалися, і всі співробітники були готові робити будь-що, аби це було ефективним.

У результаті можу сказати, що ми виграли. Я порівнюю це з тим, що робила ти в 2013-му, коли почала експеримент Made in Ukraine. А потім трапився Майдан. Те, що відбувалося на перетині 2013−2014 років, я називаю першою унікальною можливістю для нас, як маленької компанії. Тоді це було на рівні країни, така можливість зробити стрибок без інвестицій. Без мільйонних бюджетів на рекламу. Кому не розкажеш — італійцю, французу, англійцю — не повірять: «Та камон, світ рухається за іншими правилами». А у нас був повний break the rules. І ти його почала, власне. А зараз друга унікальна можливість для українських компаній — стати в один рівень зі світовими глобальними гравцями на ринку. Коли буде ще такий шанс — не знаю.
Наприкінці 2019 року ти готувала перепозиціонування бренду. І під це була велика рекламна кампанія на початку березня. Ви готувалися півроку, влили немало грошей. А зараз повністю переписали стратегію. Твої відчуття і цифри? Скільки ви витратили? І скільки витрат опинилися неефективними?

Ми дійсно дев’ять місяців готували рекламну кампанію, і вона вийшла 3 березня, за два тижні до старту карантину. Я би не сказала, що ми щось витратили задурно, це було підґрунтям до того, що відбувається зараз. Ми спозиціонували бренд Kachorovska як «Жінка, помножена на два». І це було правильно. Якби спитали «що б ти поміняла?» — нічого. Так, у нас не вийшло масштабувати цю кампанію, тому що відбувся карантин. Але ми задоволені результатами. Відео подивилися більше півмільйона людей, ми отримали десятки тисяч коментарів, репостів, щодня нас відмічають і тегають у соцмережах. Для нас це був перехід на інший рівень. А скільки витратили — точно не знаю, більше трьохсот тисяч гривень.
Взагалі, скільки грошей було витрачено за сім років «на безцінний досвід»?
Думаю, два рази в топові бізнес-школи світу я точно могла б сходити. Якщо враховувати програмне забезпечення, яке ми запустили і закрили, певні помилки при відкритті в Одесі і так далі - мабуть, триста тисяч доларів. Але, якщо завжди вибиратимеш безпечну доріжку, так і залишишся у ліжечку під теплою ковдрою. З цього місця неможливо зробити ніяких стрибків.

Ви робите доволі багато змін — я пам’ятаю з десяток за сім років. Чи не вносять постійні зміни хаос? І рух кадрів. Це ж доволі важко витримати людям?

Треба запитати у людей, які працюють. Мабуть, найбільший челендж — знайти таких людей. І цей процес відбувається постійно. Так, їм важко. Півтора місяці назад я прийшла та сказала: «Друзі, у нас стратегічна сесія відбудеться не в кінці року, а вже сьогодні».
Що виявила стратегічна сесія?
Ми зрозуміли, що рівень нашої експертності у виробництві взуття, продажу взуття, маркетингу набагато більший ніж один бренд. Тому ми вистрибуємо з клітинки бренда Kachorovska. Його ми плекаємо, любимо ніжно, і там своя стратегія на чотирнадцять місяців. Але паралельно ми розвиваємося в холдинг, групу компаній Kacho Group. І під цією парасолькою ведемо одночасно чотири проєкти. Тому що за сім років до нас сиплються запити з різних боків: щось розробити під бренд, купити франшизу, щось робити з кавою і так далі. Нарешті, ми це розділили, упакували та зрозуміли, як будемо ним керувати.
Скільки напрямків буде в Kacho Group?
У нас вже є Kachorovska. І ми стартували роботу над ще трьома брендами. Наш слоган — «щасливий досвід». Тому що те, що вдалося зробити Качоровській, те, що вдалося мені, дівчинці Аліні з Житомира, без інвестицій, за п’ятнадцять років шляхом природнього розвитку стати власником — це щасливий досвід. Звісно, це не тільки моя історія, є мама та чоловік. Просто я її розповідаю. І люди приходять до нас не тільки за взуттям, а й за досвідом. І нам хочеться, щоб усі наші проекти приносили людям щасливий досвід.

Які чотири бренди будуть у холдингу?
Зараз ми працюємо над ребрендингом кафе Kachorovska, воно так само готове зі своєї клітинки вистрибнути. Ще буде сервіс, який ми уже протягом чотирнадцяти років надаємо українським дизайнерам і не тільки. Це сервіс із розробки продуктів і колекцій під чиїсь бренди — Kachorovska laboratory. Тут у нас дійсно велика експертність, наше взуття було на всіх подіумах і тижнях моди — Нью-Йорк, Париж, Мілан, Лондон, Грузія. І ми цим пишаємося. І останнє, також про експертність — Factory 1957, як стартова точка історії. У 1957 році моя бабуся почала шити взуття в Радянському Союзі. Зараз ми виконуємо оптові замовлення для дизайнерів і брендів. Якщо ви готові замовляти партію — це відшивається на Factory 1957. Є ще дві задумки, одна — всеукраїнського масштабу, яка пов’язана з лайфстайлом, над цим ми зараз починаємо працювати.
Збираєтеся підкорювати західні ринки? Або східні?
Зазвичай говорять про західні ринки. Тут більше ймовірності до східних. Побачимо.

На потужний запуск проектів потрібні інвестиції. Зовнішній інвестор, кредити чи реінвестування?
Реінвестування.
Повністю? Ви відмовилися від партнерів, як і колись?
На цьому етапі, так. Ми ж розкладаємо план продажів, бюджетуємося, дивимося — витягуємо чи не витягуємо. Будемо підключати наступний проект — зробимо таку саму розкладку. Не можемо — окей, тоді кредит або інвестори.
Колись ти у мене спитала про свої якості. Я сказала, що ти активна, дуже оптимістична, відкрита. І ще назвала рису, яку ти заперечувала.
Яку?
Амбітність. Ти зараз визнаєш, що амбітна?
Дуже амбітна, визнаю повністю.
На магазини, наприклад, в Мілані, Нью-Йорку, Лондоні — достатньо амбітності?
А я туди не хочу. Мені не цікаво.
В Дубаї та Стамбулі?
Можливо.
В грошах це яка амбітність?
Амбітність не в грошах вимірюється, напевно, а у впливі. В моєму випадку — це вплив і рятувати котиків. Тобто хочеться змінювати світ, робити його кращим.

Але у бізнесу ціль — отримувати прибуток.
Однозначно, ціль — бути прибутковим. Але в цьому кубику бізнеса є душевна складова, я так її назвала. Те, на що далі можна з цим ресурсом прибутковості впливати. Якщо нам вдасться, не знаю, трансформувати естетику українських жінок — вау! Це — класно. І цьому буде допомагати прибутковість.
Ти хочеш, щоби твої діти працювали в сімейній справі?
Я хочу, щоби вони були щасливі. І намагаюся давати максимальну свободу всім трьом.
Мені здається, що точно їм вдасться, або нам уже вдається в 2020—2021 — переламати поняття успішності. Планета довго жила в цій рамочці успіху. Успішність на всіх тиснула, особливо, коли у соцмережах з’явилася можливість порівнювати себе з мільйонами людей. Оцей успіх і успішність, може, взагалі як слова просто зникнуть.
Я теж сподіваюсь на це.
Слово «мода», наприклад, для мене застаріле, неактуальне. Воно зникне. І слово «успіх» теж зникне, тому що сильно обмежує.