Хоч по бездоріжжю, хоч на бал. Тест-драйв Land Rover Discovery Sport

25 вересня 2019, 03:05

Ведучий програми Їдемо далі на Радіо НВ, провів тест-драйв нового Land Rover Discovery Sport

Євген Алефіренко, ведучий програми Їдемо далі на Радіо НВ, провів тест-драйв нового Land Rover Discovery Sport


К ілька років тому в автожурналістиці зав’язувалася дискусія на рідкісну для цієї спільноти тему — лінгвістичну. Сперечалися, чи правильно називати певний тип автомобілів «позашляховиками». Тому що якщо машина дійсно, на 100%, розрахована на їзду саме поза дорогами, то, каже нам логіка, вона може бути не дуже придатною для доріг. Під строгий критерій позашляхового в сучасному автопромі проходить ледь десяток моделей. Причому, добра третина з них масовій публіці невідома (знаєте Pinzgauer?). Всіх же інших, нібито, потрібно називати «всешляховики».

Відео дня

Під маркою Land Rover багато десятиліть випускають дві дуже серйозні моделі, які прямо з салону можуть проїхати практично через все. А після легкого дооснащення опціями — навіть з моторошною легкістю. І на зворотному шляху ще допоможуть вивернути з колії трактору, який ближче до ночі послали за ними про всяк випадок, тому що мобільне покриття на шляху в дикі місця закінчується на диво швидко, а супутникові телефони в маленький суботній оффроуд беруть ніженки і ганчірки. Я говорю про моделі Defender і Discovery, які давно обросли авторитетом до такої міри, що чіпляють ним придорожні сосенки й лякають лисичок.

П’ять років тому в лінійці у Land Rover з’явилася третя модель, Discovery Sport. З її прибуттям за цим сімейством якраз можна було демонструвати ту маленьку філологічну проблему. Класичний Defender — це безумовний позашляховик. Представники його минулих поколінь досі незворушно їздять в таких куточках світу, де взагалі мало що виживає з речей трохи складніших за конструкцією, ніж сокира.

При цьому вони можуть бути, скажімо, 1969 року випуску, і це нікого не бентежить. Але всередині машина була схожа на ящик для інструментів, до самого останнього часу мала щілинну вентиляцію і зрушене вбік кермо. Кілька днів тому Land Rover показав повністю новий Defender, і він зовсім інший, але це окрема історія.

Discovery за тією класифікацією повинен був претендувати на звання позашляховика, тому що він прохідний на бездоріжжі, але комфортний у місті й здатний на далекі поїздки по шосе в стилі «гран турізмо», а взагалі — місткий універсальний SUV. Від історичних коренів у нього залишилися габарити і загальний об'ємний стиль, але поведінка поза дорогами компенсує ці незначні зауваження.

Discovery Sport в цьому році оновився, і за нашою класифікацією він мав би називатися взагалі кросовером, ну і ви подивіться на нього — він красень. Його глянцеві боки доступні в модних кольорах. У нього космічні розчерки світлодіодної оптики з тривимірним ефектом спереду і ззаду. Його повітрозабірники агресивні, а у версії R-Dynamic — подвійно.

У нього можна сісти в вечірній сукні або добре підігнаному костюмі просто так само, як у звичайний седан, без сходинок, ручок і залізань. У нього в опціях є панорамний скляний дах. Його салон обшитий якісною шкірою, у вимкненому стані масивні плити дисплеїв стильні, як рояль, і приблизно так само просять завжди мати під рукою невелику серветку для протирання, а кнопки на кермі зроблені у вигляді сенсорних екранчиків. Він ділить платформу з новим Range Rover Evoque, а його двигуни зроблені за схемою м’яких гібридів, тобто їм допомагають електромотори. Яке бездоріжжя? На ньому?

Що він може поза дорогами

М іж тим, його прохідність вражає і ламає всю ту струнку логіку, яку я намагався вибудувати досі. Як журналіст, я всюди вожу з собою рекордер, і як людина з досвідом — супернадійний держатель для нього на лобове скло, здорову професійну штуку з алюмінію, і, судячи з усього, дорогоцінних каменів, тому що дорожче за неї в каталозі тільки моделі для авіації. У перший раз вона відвалилася, коли ми висіли носом вниз на гравійному схилі, який закінчувався півсотнею метрів далі, і це були напрочуд довгі метри, повні огидних каменів.

Тобто, я не повинен був їх бачити, тому що схил був реально крутий, і його повністю загороджував рятівний капот, який перекриває огляд і береже нерви водія, але не в цьому випадку. У Discovery Sport після поновлення з’явилася система під назвою Clearsight Ground View. Трьома камерами вона знімає те, що знаходиться в передній півсфері і зазвичай надійно приховано — капотом, двигуном, деталями трансмісії, рульовим управлінням і підвіскою. І все, що вона знімає, вона потім відображає на центральному дисплеї на всю його більш ніж 10-дюймову діагональ.

І це єдина причина, через яку я чітко і безперервно бачив абсолютно неприємний схил, по якому ми рівномірно спускалися носом вниз — і саме тоді повз пролетів мій рекордер, який, вочевидь, вседорожнім не є. В перший раз.

Говорячи «рівномірно спускалися», я маю на увазі, що мені не доводилося судомно тиснути на педалі гальма і акселератора, а також крутити рульове колесо, щоб оминути найзагрозливіші кам’яні уламки, і при цьому не здерти фарбу на крилах об брили, які траплялися по краях стежки.

Насправді, я взагалі не торкався до педалей, тому що саме так було написано в інструкції. Ок, ок, я тримав ноги на вісу над педалями просто про всяк випадок, але це можна пояснити і по-людськи зрозуміло. У Discovery Sport є два парних режими, один з яких забезпечує повністю автоматичний спуск з пагорбів, а другий — таке ж автоматичне видирання на пагорби. І це можуть бути дійсно пекельні горищі з камінням, сипучим піском, вологою травою і бог знає чим ще.

Електроніка на випадок бездоріжжя

І ось тут є тонка грань. Є схили просто трохи загрозливі, а бездоріжжя помірно непрохідне, то можна просто залишатися в автоматичному режимі того, що в Land Rover називають наступним поколінням повного приводу Terrain Response 2. І вона повинна перемикати все сама. А ось якщо умови стають реально пекельними, то режими можна встановлювати вручну. Витонченою шайбою з динамічно змінюваними значками посеред глянсової панелі в нижній частині центральної консолі. Швидкість як автоматичного спуску, так і підйому по горбах регулюється кнопками на кермі, кожна з яких — сама екранчик. На серйозному бездоріжжі, посеред дикої природи це виглядає досить зворушливо.

Параметри геометричної прохідності Discovery Sport, безумовно, скромніші, ніж у старших родичів з Land Rover, і найсуттєвіше обмеження накладає кут в'їзду в 25 градусів. Але це хороший компроміс між дизайном, практичністю і можливістю іноді забиратися туди, де доріг немає взагалі. З іншого боку, інженери компанії вирішили обійтися взагалі без компромісів, коли розробляли і доводили підвіску. Тому що вона — безумовне диво механічного дизайну і електронного ним управління, щільна на швидкості, зібрана в поворотах, комфортна просто завжди і абсолютно непробивна — а, повірте, пробити її я дуже старався.

Як він їде на дорогах і без них


П новлений Discovery Sport отримав кілька двигунів, і дизельних, і бензинових, потужністю від 150 до 250 сил. Як я вже згадував, вони зроблені за м’якою гібридною схемою, і це знімає кілька питань з приводу динаміки і прийомистості. Електромотор підключається першим при рушанні з місця, тягне до 17 км/год, і тому старти з місця проходять бездоганно на будь-якому з двигунів.

Різниця між ними відбивається швидше на характері їзди. Більш моментні дизелі підходять для тих, хто буде вибиратися на бездоріжжя частіше, тому що рух внатяг з ними виходить абсолютно безтурботним. Бензинові мотори це також проробляють, але з підвищеним градусом драми, який проявляється в підвищених обертах і відповідному звуці.

Крім того, найпотужніший бензиновий двигун на 249 сил буде також єдиним варіантом для тих, кому обов’язково потрібно розганяти кросовери до неприродних для них швидкостей — у нього 7,6 с до 100 км/год і максимальна швидкість в 225 км/год. Це не спортивний автомобіль, і до дійсно швидкої їзді він не має в своєму розпорядженні, але швидко залишити світлофор або покрутити хвостом на порожній дорозі, щоб струсити ялинкові голки з даху після лісових поїздок, він вміє.

Що в салоні

К омпания підкреслює можливості трансформації салону, тому що для класичних експедиційних предків це було важливо. Посадкова формула Discovery Sport — 5+2 в три ряди. Ці «плюс два» потрібно сприймати приблизно як у спорткупе — якщо у вас є двоє дітей або зовсім вже нелюбимих родичів, то ви можете спробувати їх туди посадити і роздати планшети, щоб відволікалися: USB-порти для зарядки є на всіх трьох рядах. Але краще скласти їх і використовувати для поклажі. Всі крісла другого і третього ряду складаються незалежно, тож у підсумку виходить 24 варіанти взаємного розташування і без малого 1800 літрів простору в максимумі.

Другий ряд надзвичайно просторий, може прийняти високих сідоків за такими ж високими сідоками на першому ряду. Перший ряд, до речі, сприймається трохи більше стиснутим. Тут позначається як динамічний профіль машини, через який верхня кромка лобового скла нахилена досить агресивно, так і центральна консоль з трансмісійним тунелем, які оперізують водія і переднього пасажира.

Між ними при оновленні моделі з’явився дійсно місткий ящик в центральному підлокітнику, а невелика поличка під консоллю оброблена гумовим покриттям і призначена для бездротової зарядки гаджетів. Мій смартфон спокійно пролежав там всю дорогу і навіть не подумав про те, щоб випасти. Навпаки — це до нього прилітали рекордер разом з кріпленням. Двічі.

Приладова панель Discovery Sport тепер повністю цифрова і реалізована на 12-дюймовому дисплеї з настроюваною розкладкою. Туди можна вивести і карту, і тоді навігаційні вказівки будуть перед очима водія відразу в трьох місцях — включно ще з центральним дисплеєм і покажчиками, які проектуються на лобове скло. Дзеркало заднього виду також пропустити не могли, тому що якщо вже починаєш всюди вставляти дисплеї, то зупинитися буває непросто. Воно діє в двох режимах — як аналоговому, так і цифровому, і перемикати їх, на щастя, так само просто, як двадцять років тому було клацнути важелем проти засліплення.

Цифровий дисплей дуже допомагає на бездоріжжі і при маневруванні на парковках. Але на магістралях особисто мене він збивав, тому що вимагав якихось мілісекунд, щоб перефокусуватися. У звичайному дзеркалі як і раніше є аналогова магія, і вона працює.

Діапазон цін

М ашина при оновленні практично не подорожчала. Молодша версія зі 150-сильним дизелем починається з 1 млн 17 тисяч грн. Найдорожчі, в багатій комплектації HSE і спортивному виконанні R-Dynamic, з найпотужнішими 240-сильним дизелем або 250-сильним бензиновим мотором, коштують близько 1 млн 600 тис.


LAND ROVER DISCOVERY SPORT
9 / 10

Вражаюче поєднання красивого міського кросовера і дуже серйозних позашляхових здібностей. Начинений електронними системами практично для всього. Місткий і комфортабельний. Повинен замовлятися з панорамним дахом

Фото: Надано Land Rover

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Діліться матеріалом




Радіо НВ
X