Дар'я Шаповалова: в житті можливо все, потрібно тільки дуже багато працювати не покладаючи рук, кожен день – це моя філософія

28 листопада 2016, 10:00
Через кілька днів в Україні відбудеться перший в Україні міжнародний форум індустрії моди і нових інформаційних технологій, організований Дар'єю Шаповаловою, засновником і креативним директором міжнародного тижня моди Mercedes-Benz Kiev Fashion Days. Ми зустрілися з Дар'єю , щоб поговорити про новий проект і українську моду

– Дар'є, вже можна підбивати підсумки року. Чим ви можете гордитися за цей рік?

– У мене є ще кілька проектів у розробці, які я повинна зробити в цьому році. Тому планів багато. Але в цілому це два сезони Mercedes-Benz Kiev Fashion Days, які пройшли відмінно. Звичайно, це не тільки моя заслуга, це робота команди. У нас було безліч закордонних шоукейсов, 4 шоу-руми More Dash в Парижі. Ми єдині на ринку, хто займається експортом українських та східноєвропейських дизайнерів, і успішно робимо це вже два роки. Ми додали нові магазини, з'їздили в Сеул, де зустрілися з величезною кількістю нових людей, нових баєрів, і тепер будемо працювати над тим, щоб у них також незабаром продавалися наші дизайнери. Ми відновили Kiev Fashion Institute, який вже провів два форуми і безліч курсів, відкрили його філію в Одесі з нашими партнерами. Я зробила два благодійні проекти - один з фондом Таблеточки, також допомогли ведмедям з моєю подругою, супермоделлю Аліною Байковою.

Відео дня

– Яким ведмедям?

– Є на озері Синевир неймовірний заповідник, який називається Brown Bear Rehabilitation Center. Він поки що єдиний в Україні. Якщо знаходять ведмедів, або в цирку, чи в ресторані, яких не мають права там тримати, везуть у цей заповідник, де їх виходжують і далі відпускають. Не можна сказати, що на волю, їх уже не можна відпустити на волю, тому що вони не пристосовані до життя в дикій природі. Це закриті 12 гектарів, де вони можуть проводити час. Ми збирали гроші на ліки цим тваринам, робили колаборацію з українськими дизайнерами. Вони виготовляли іграшкових ведмедів. Ось дві іграшки залишилося, їх треба відправити за кордон, і ми як раз дополучаем зараз гроші і вважаємо кількість ліків, які повинні купити ведмедю.

Потім я бігла марафон і збирала для "Таблеточек" Олі Кудиненко 100 тисяч гривень. Я вважаю, що це взагалі найкраще, що було в моєму житті. У цьому році точно. Це було дуже цікаво, прекрасний для мене досвід. Я ненавиджу бігати і ніколи у людей особливо до цього грошей не просила, але так вийшло, що я взяла участь у цій події, мені дуже сподобалося. У мене є кілька друзів, які займаються благодійністю. Якби не вони, я б, напевно, цього не зробила. Але я зрозуміла, в чому полягає ця радість допомоги.

Я вважаю, це дуже важливо, тому що ми повинні показувати приклад, вчити людей хоча б невелику частину свого доходу перераховувати на різні благодійні потреби саме в фонди, тому що фонди можуть якось змінити становище, суттєво вплинути на вирішення проблеми.


image2
image2 Фото:

- Ви вірите в те, що систему можна змінити?

- Я вірю, що це можливо. Зараз суспільство більш відкрите, політики більш відкриті. Я сподіваюся на те, що в Україні якісь певні речі можна поміняти. Звичайно, я не експерт, не беруся коментувати політиків і якісь серйозні питання, я в них просто не розбираюся, але я вірю, що у покоління миллениалов, мого покоління, інші цінності. Я була в Кореї, там люди працюють кожен день, у них тільки один вихідний у неділю. У Китаї теж набагато менше вихідних, ніж у нас. У нас то річниця двох Майданів, то якесь релігійне свято, то День захисника вітчизни. Я часто працюю в такі дні, але не працюють банки, що не працюють держустанови. Тобто яка кількість грошей втрачається просто на якихось вихідних! Я думаю, у нас люди не готові до того, щоб працювати так, як в Китаї, в Кореї, в будь-якій іншій країні Азії. Тут можна нарікати на політиків, але починати потрібно з себе.

Якщо повернутися до року, то він пройшов добре, незважаючи на те, що високосний. Високосні роки завжди несуть з собою складну енергію. Я думаю, що наступний буде набагато кращим, але, мені здається, щоб він пройшов добре, потрібно зробити ще щось дуже хороше в цьому році. Тому у мене в розробці є один благодійний проект, який я встигну зробити до Дня святого Миколая. Поки не буду розповідати, бо тільки зараз його готую.

- Повернемося до роботи. Скажіть, будь ласка, скільки баєрів у вас було на останньому Mercedes-Benz Fashion Days?

- Ми порахували, що було близько 50 було. Це включаючи й зарубіжних і українських баєрів, тому що до нас почали приїжджати баєри з регіонів і більше регіонів почали продавати Український дизайнерів.

- З українських регіонів?

- Так, Харків, Одеса, Дніпро. У них є свій рітейл, і багато хто почав працювати з українськими дизайнерами. Зрозуміло чому. Тому для нас український ринок стає все більш важливим, що ми самі починаємо вчитися з ним працювати, тому що це теж і вибудовування відносин і спілкування з баєрами і т. д. Step by step.

- Скільки ви очікуєте байєрів в лютому на Mercedes-Benz Fashion Days?

- Теж, думаю, людина 50-60 буде. Місцевий ринок добре розвивається. Ми як завжди запросимо баєрів з-за кордону.

- Чи зарубіжні зірки-дизайнери показувати колекції?

- Нам здається, що поки не час привозити їх, тому що важливо вирощувати своїх зірок, не відволікати уваги. Краще привести баєрів або журналістів, це ми будемо робити.

- Часто буває, що дизайнер, який показав свою колекцію, не вистрілює взагалі?

- Звичайно, буває. Але потрібно розуміти, що з першого сезону практично ні в кого не вистрілює, тому що в світі величезна кількість нових дизайнерів. Якщо поїхати на будь-яку виставку, ви побачите, що це величезний конкурентний ринок, і дуже багато вже навчилися все дешево виробляти з хороших тканин. І якщо хтось не вистрілив у перший сезон, це нормально.

Звичайно, бувають історії, коли, наприклад, Віта Кін зробила вишиванки, і їх все купили, але це поодинокі випадки. Вона потрапила в тренд, поставила правильну ціну, налагодила виробництво, тобто тут багато факторів. Випадково такого не буває. Тобто це відбувається з тими людьми, які або вже давно працювали в індустрії, або у них є якийсь новаторський продукт, але тоді обов'язково все скопіюють.

Є люди, які дійсно хочуть бути дизайнерами, а є ті, хто просто прагне прославитися. Вони бачать, що дизайнери – це публічні люди, їм нема чого робити, вони вирішують: а спробую-но я бути дизайнером. Такі історії часті, взагалі в світі моди дуже багато зайвих людей, тому цілком нормально, коли дизайнеру дається час на пошуки. До цього весь світ моди звик, і всі чекають. Чекають рік, два, іноді більше, коли дизайнер розгойдається, знайде свій стиль, зрозуміє свого клієнта. Це найголовніше – знати свого клієнта.

- Що потрібно українському дизайнеру, щоб вийти на таких ритейлерів, як Нет-а-порте, наприклад?

- Дуже просто, потрібно показуватися на правильній платформі. В Україні вона існує – це Mercedes-Benz Fashion Days, коли ти відразу потрапляєш в закордонні медіа. Далі – поїхати в правильний шоу-рум. Це може бути і наш шоу-рум More Dash, який проходить в Парижі, до нас всі ці баєри приходять. І якщо у вас гарна, вдала колекція, то вас закуплять. Взагалі я знаю, що якщо продукт хороший, то його побачать і замовлять усі, кому це треба.

- Тобто його можуть побачити навіть тут?

- Через Instagram зараз можна дивитися на все з будь-якої країни і взагалі нікуди не їхати. Але байєру все одно необхідно побачити і помацати цей продукт. Тобто якщо вони хочуть замовити, вони захочуть вас побачити в Парижі, а дистанційно у вас навряд чи замовлять.

- Які типові помилки допускають молоді бренди?

- Недостатньо працюють над якістю, над позиціонуванням. Тобто вони, наприклад, дивляться, що в Lanvin якийсь певний шов, і вони точно такий же зроблять. Ну, може, Lanvin прощають якусь недбалість у виробництві або якийсь поліестер, а молодому дизайнерові не пробачать. Неправильний маркетинг, покази на неправильних майданчиках, коли ви втрачаєте час і показуєтесь неправильним людям. І дизайнер починає звинувачувати всіх навколо, окрім себе і свого продукту.

image

image Фото:

- Якщо молодий дизайнер зробив відмінну колекцію, але немає грошей заплатити за показ, як бути?

- Якщо колекція класна, то вона продається, заробляються гроші. Це не про мистецтво, про це гроші.

- Але він не покажеться, так?

- Поки не покажеться.

- Він продає через Instagram, через якісь свої соцмережі та сайти?

- Так, заробляє на показ, йде і показує.

- Тобто якихось програм лояльності немає?

- У світі багато конкурсів для дизайнерів, але вони трохи про інше. Там дають гроші, але не кажуть, що дизайнер на них повинен обов'язково зробити показ. У рамках Mercedes-Benz Kiev Fashion Days працює одна програма: через Kiev Fashion Scout можна потрапити, подати свою роботу. Шанс має бути завжди, це важливо. Але до цього не потрібно привчати. Коли дизайнери привчаються до того, що за них хтось заплатить, вони перестають працювати і творити. У багатьох процес творчості залежить від того, що вони розуміють, що їм потрібно рухатися далі, заробляти гроші і працювати над собою.

- Ваш освітній проект, який зараз буде, Kiev Fashion Technology Forum, триває два дні. За два дні люди можуть чогось навчитися?

- Ми Kiev Fashion Institute робимо курси, які йдуть по 2-3 тижні, по місяцю, і на таких курсах є можливість відточити всі свої вміння і майстерність. Але форум, який ми проводимо, унікальний, тому що ми вперше об'єднаємо світ моди і світ технологій. Я вважаю, що ці два світи повинні тісно один з іншому взаємодіяти, тому що навіть на українському ринку є онлайн-платформи, рітейлери, через яких продається 20 % дизайнерів з тих, хто потенційно може продаватися і заробляти більше грошей. Не всі вміють користуватися цими інструментами, які доступні як на українському, так і на зарубіжному ринку.

У нас мало хто знає, що великі технологічні компанії часто роблять свій маркетинг через модну індустрію. Я хочу, щоб про це знали більше. Тому що світ моди – це не просто якась індустрія моделей, як у нас досі багато хто думає. Це велика індустрія одягу. І в Україні це теж є і буде поліпшуватися і структуруватися, над цим завжди працювали. Через форуми я хочу дати хоча б загальне уявлення про те, як працюють і як повинні взаємодіяти ці дві індустрії. Зараз весь світ рухається по шляху технологічного прогресу. І якщо у світі моди будуть якісь революції, вони будуть пов'язані з технологіями, відповідно, потрібно знати основні тренди.

Тому за два дні ми розповімо про те, які головні тренди на ринку, які є продукти для того, щоб поліпшити свій бізнес і його результативність. У нас буде лекція від фахівців «Google», які розкажуть, як правильно таргетувати рекламу, правильно продавати, які в сучасних дизайнерів є історії успіху. У нас будуть всі великі інтернет-магазини, які розкажуть про дизайнерів, які у них представлені.

Вперше приїдуть Yoox NET-A-PORTER. Коли-то, тільки щоб подивитися і послухати Yoox NET-A-PORTER, я в Мілан їздила на конференцію, яка коштувала в 7 разів дорожче, ніж у Києві. Це ще при тому, що треба долетіти, а рівень спікерів той же. Тобто потрібно розуміти, що за кордоном вже звикли: ви повинні вкладати в освіту, в свої знання, слідкувати за усіма новими трендами, інакше ви просто заробите менше, ніж могли б. У нас вже вийшло зруйнувати стереотип, що дизайнери працюють з ательє і обшивають своїх клієнтів. За ці 6 років ми всім показали, що треба професійно займатися експортом, і люди змінили своє уявлення про те, як функціонує бізнес. А далі потрібно розуміти, що є безліч інших інструментів, крім продажу через шоу-руми.

- Ви якось відбираєте дизайнерів на Mercedes-Benz Fashion Days?

- Звичайно, відбираємо, ми дивимося всіх дизайнерів, вони повинні відповідати певним критеріям, але це вже роблю не я особисто, а команда. Я тут більше як засновник проекту. Мені здається, я дуже багато для нього зробила, і пора рухатися далі. Проект відбувся, тепер потрібно просто покращувати його якість.

- Ви не вважаєте, що в Україні дуже багато дизайнерів?

- Це добре для ринку, для конкуренції. Чим вище конкуренція, тим краще продукт у підсумку. Звичайно, деяким з них можна було б зайнятися чимось іншим. Коли я говорю з черговими молодими дизайнерами, то прошу їх подумати, чи не краще їм стати менеджерами дизайнера. Тобто я знаю, що модна індустрія приголомшливо цікава. Звичайно, багатьом людям там хочеться працювати, але не обов'язково всім бути дизайнерами. У світі моди достатньо інших цікавих професій, якими можна зайнятися. Журналіст, наприклад, одна з них.

- У вас багато одягу?

- У мене багато одягу, а ношу в підсумку мало, одні і ті ж речі улюблені. Я колись давно дивилася інтерв'ю з Альоною Долецький, (вона приголомшлива, ми багато часу проводимо разом, коли виходить). Її запитали про гардероб, і вона показала такий маленький шафка. І журналіст запитує: "Це все?". Вона каже: "А навіщо більше?". Я тоді подумала, що Олена не всю правду каже, бо там, мабуть, де-то величезна гардеробна є, яку ми не бачимо, яку оператор не зняв. Я потім в неї запитала, правда, в цьому шафці все вміщається, вона говорить: "Звичайно, а навіщо більше?". Я зараз теж це розумію.

- Що ви робите з речами, які не носите?

- Вони залишаються у мене вдома. Частина. У мене 4 троюрідні сестри, є кому віддати. До речі, один з моїх наступних благодійних проектів буде пов'язаний з речами.

- Чи був у вас якийсь життєвий урок, який для вас виявився головним, вирішальним?

- Їх було багато. Я постійно працюю над собою, всі мої близькі друзі, яких не так багато, але я ними всіма дорожу, знають, що зі мною буває важко. Думаю, один з головних уроків – це те, що можливо все, потрібно тільки дуже багато працювати не покладаючи рук, кожен день – це моя філософія. Може, в інших це інакше.

- Емоційне вигоряння?

- Треба боротися, ходити на йогу, медитацію, на природу, на красивий вид з вікна дивитися і працювати.

Показати ще новини
Радіо НВ
X