Чому парфуми — вже не розкіш? Революції і тренди в світі парфумерії

12 квітня 2021, 19:17

Що привело до революції в світі парфумів? Чи всі парфуми створені з синтетичних матеріалів? Які парфумерні смаки українців? Розповідає голова Гільдії парфумерів України Влад Зварич ведучому шоу Це розкіш на Радіо НВ Олексію Тарасову.

У минулому парфуми були малодоступною розкішшю, а тепер це величезний ринок зі своїми законами, трендами, злетами та падіннями. Ось кілька цікавих фактів про світ парфумів від парфумера за покликанням Влада Зварича.

Відео дня

«Раніше парфумерія мала в більшості своїй у складі натуральні компоненти. Це були якісь рідкісні олії, конкретні квітів, відповідно, такі композиції могли собі дозволити не всі. Крім того, натуральна парфумерія досить нестабільна, тобто вона недовго пахне, і цей букет ніби розвалюється. Революційні зміни відбулись тоді, коли винайшли синтетичні духмяні речовини. Це сталося на початку XX століття, коли винайшли багато альдегідів, винайшли кумарин і їх синтез став дешевим. Після цього парфуми стали доступними».

«Зараз є величезний дефіцит в натуральних коштовних компонентах, які входили до складу парфумів, адже плантації скоротились. Але тепер вони не потрібні, тому що це дорого і є більш стабільні компоненти, можна зробити, скласти будь-який пазл із цих компонентів і тепер не треба вишукувати якісь врожаї. Хоча до цього часу іноді використовують натуральні компоненти, які дуже здорожчують парфуми. Наприклад, олія флорентійського ірису може коштувати, в залежності від урожаю, від 75 до 125 тисяч євро за кілограм. Такий парфум буде коштувати п’ять-сім тисяч за флакон, якщо там будуть такі компоненти».

«Європейці сприймали парфумерію як частину високої моди, як аксесуаринг і те, що людину оточує, супроводжує, робить її фльор. Революція в парфумерії в Америці сталася під час розквіту поп-апу і поп-мистецтва, тобто 1960−1970-ті роки, і американці зробили революцію у всій світовій парфумерії. Якщо вона в європейській парфумерії - це аксесуаринг, то американці почали вчити світ говорити парфумерією. Це як піти на роботу і когось придушити“ тим, як звучить парфум, когось звабити».

Криза 2020 року особливо не вплинула на парфумерію, тому що якщо ви один раз приміряли аромат, ви знаєте його і можете точно дистанційно купити.

«Українці дуже вибагливі до парфумерії. Крім того, спостереження і наукові дослідження говорять про те, що українці мислять образами, тобто нам подобається або те, що нас вражає, наприклад, запах чорнозему, чи, наприклад, запах праски, щойно відірваної від білої сорочки. Це вражає, дуже незвично європейцям, а нам це дуже цікаво, тобто ми сміливі. Але ми дуже романтичні і нам треба, щоб композиція відповідала якомусь образу: якщо це троянда, то вона у нас обов’язково має бути в росі, ми хочемо їсти не варення зі смородини, а ми згадуємо кисленьку порічку тощо. Українці люблять аромати, в яких найбільше втілені образи».

Повну розмову можна прослухати у подкасті за посиланням нижче.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X