
Кар'єра у сфері beauty. Чотири історії про роботу в індустрії краси
Кожен з нас мріє знайти роботу мрії, стати найкращим у своїй справі або, за бажання, зробити блискучу кар'єру. Для цього важливо визначити дійсно цікаву для себе сферу, знайти правильного роботодавця і повною мірою використовувати всі надані ним можливості. Готовність іти на ризик, змінювати вектор руху, не боятися пробувати нове — теж важливо. Наприклад, почавши кар'єру в балеті, можна стати директором одного з найкращих магазинів країни. Зі шкільного вчителя української мови та літератури перетворитися на керівника відділу кадрів компанії, що має 1800 працівників. Або, здобувши вищу економічну освіту за спеціальністю «Менеджмент організацій», стати неперевершеним консультантом у питаннях краси.
С ьогодні ми розповімо про людей, які працюють в компанії «Брокард-Україна» — найбільшій у країні мережі магазинів парфумерії та косметики преміальних брендів. Цікаво, що багато хто приходить в магазини мережі на посаду продавця-консультанта, щоб «спробувати», а залишається на десятиліття. За статистикою, плинність кадрів у ритейлі 30%, а в BROCARD — у 3 рази менше. Топменеджери тут взагалі працюють 15, 20 років. Найкращі продавці-консультанти — по 10−18 років і завдяки бонусам дуже гідно заробляють. У чому ж секрет такого «довгожительства»?
1,6 мільйона осіб є постійними покупцями мережі, а більше ніж тисяча професіоналів щодня допомагають їм консультацією, зокрема, онлайн. Але посада консультанта може стати лише першою сходинкою в кар'єрі — якщо хтось приходить з мрією вирости до керівника, тут це може легко здійснитися. Поділитися досвідом свого професійного становлення погодилися кілька співробітників компанії, які починали свого часу з консультацій у торговому залі.
Максим Пічахчі,
Максим Пічахчі, директор флагманського магазину BROCARD у столичному ТРЦ Ocean Plaza, працює в компанії вже 21 рік. Свого часу він став одним з перших консультантів-чоловіків, а сьогодні його колеги називають не інакше, як «директор з відкриттів».
Так, за статистикою компанії, 97 відсотків директорів магазинів BROCARD виросли з консультантів, тому що талантам тут допомагають розвиватися.

Продавцем-консультантом у BROCARD працювати цікаво — за роки набираєшся і досвіду, і знань: постійно змінюються продукти, з’являються нові марки, запити покупців стають все різноманітнішими. Вже своєрідним професійним азартом стає бажання представити інноваційний продукт або спілкування з найвимогливішими клієнтами.

Компанія надає можливість переходу з одного магазину до іншого, коли цього вимагають життєві обставини або з’являється бажання зануритися в атмосферу іншого міста. Пропрацювавши три роки в Одесі, Максим вирішив спробувати сили в Києві, пізніше з особистих мотивів переїхав до Львова, де стався великий кар'єрний стрибок:

Тетяна Бірюкова,
Тетяна Бірюкова, консультантка магазину BROCARD у київському ТЦ «Україна» — найкращий продавець-консультант за всю історію компанії. З деякими своїми клієнтами Тетяна працює понад 15 років і може продати новинку, зробивши лише один телефонний дзвінок. На запитання, як їй це вдається, Тетяна розповідає:
Щоб досконало знати величезний асортимент продукції і допомагати клієнтам з вибором, у компанії особливу увагу приділяють тренінгам і навчанню, розвивають важливі навички і знання. Адже кожен продавець-консультант повинен знати про переваги, наприклад, засобів Clinique — легендарного бренду догляду за шкірою, або про найкращі сторони торгової марки Dior, декоративна косметика і парфумерія якої в топі шедеврів для підкресленої жіночності.

Свого часу «Брокард-Україна» створила перший в Україні тренінг-центр для продавців-консультантів. Навчання в ньому проводилося постійно: кожен фахівець проходив до восьми тренінгів на рік. Тренери були як штатні, так і запрошені — представники різних брендів, «зірки» світової величини у сфері догляду та парфумерії. До початку пандемії багато сесій навчання проходили за кордоном. Наприклад, в Париж щорічно компанія відправляла понад 300 співробітників. За підсумками мотиваційних програм проводили поїздки на навчальні семінари в багато країн світу — від Польщі до Мальдівських островів.
Щоб бути хорошим сейлом, вважає Тетяна, потрібно володіти і великими знаннями:

Єлизавета Хома,
Тетяну повністю підтримує колега — Єлизавета Хома, яка починала працювати продавчинею-консультанткою в Хмельницькому, а тепер, через два роки, вона — операторка інтернет-магазину brocard.ua:

Бесіда в просторі магазину і консультація в розмові по мобільному — дуже відрізняються. Єлизавета освоїла навички роботи онлайн і навчилася відчувати покупців. Тому для неї не проблема за сорок секунд спілкування підняти за необхідності настрій людині.

Наталія Рожнятовська,
У «Брокард-Україна» є практика не тільки зростання кар'єрними сходами, а й переходу з одного відділу або напряму в інший. Так, Наталія Рожнятовська, керівниця відділу кадрів — приклад людини, яка зробила блискучу кар'єру в компанії. Свого часу Наталія два роки консультувала клієнтів у торговому залі магазину.
У 2002 році вона перейшла працювати до відділу кадрів і створила на новій позиції настільки ефективну систему обліку персоналу, що навіть через двадцять років платформа практично не змінилася. Тепер, будучи керівницею відділу кадрів, Наталія Рожнятовська координує процес підбору співробітників для мережі магазинів і ділиться професійними секретами:

Плинність кадрів дуже невелика в «Брокард-Україна», тому що хорошим фахівцем в компанії вигідно бути і фінансово. Директори магазинів у переважній більшості — в минулому консультанти.

У кожного є можливість реалізувати свої професійні амбіції. Так, Максим Пічахчі, розповідаючи про свій досвід призначення на посаду директора магазину в Києві, згадує:
Деякі досвідчені консультанти з часом стають тренерами і навчають інших. Наставниками виступають успішні й досвідчені продавці, а також адміністратори магазинів. Вони супроводжують новачків у перші кілька місяців роботи.

Єлизавета Хома, наприклад, в компанії працює відносно недавно, але з цікавістю згадує свій перший досвід і відчуття:
З розвитком e-com багато співробітників перекваліфікувалися і зайнялися інтернет-торгівлею. Адже можливість переходу з одного підрозділу в інший є завжди, і компанія таке рішення фахівця максимально підтримує і заохочує.

Відчуття стабільності — це той важливий момент, чому в «Брокард-Україна» охоче йдуть люди. Компанія на ринку 25 років, всі процеси офіційні, зарплата, як вимагає закон, виплачується двічі на місяць. Складне для більшості компаній на ринку України питання декретної відпустки тут не стоїть: співробітниці йдуть і з часом повертаються на своє робоче місце.