Кар'єра у сфері beauty. Чотири історії про роботу в індустрії краси - фото
Партнерський проєкт

Кар'єра у сфері beauty. Чотири історії про роботу в індустрії краси

19 грудня 2021, 19:28

Кожен з нас мріє знайти роботу мрії, стати найкращим у своїй справі або, за бажання, зробити блискучу кар'єру. Для цього важливо визначити дійсно цікаву для себе сферу, знайти правильного роботодавця і повною мірою використовувати всі надані ним можливості. Готовність іти на ризик, змінювати вектор руху, не боятися пробувати нове — теж важливо. Наприклад, почавши кар'єру в балеті, можна стати директором одного з найкращих магазинів країни. Зі шкільного вчителя української мови та літератури перетворитися на керівника відділу кадрів компанії, що має 1800 працівників. Або, здобувши вищу економічну освіту за спеціальністю «Менеджмент організацій», стати неперевершеним консультантом у питаннях краси.

Відео дня

С ьогодні ми розповімо про людей, які працюють в компанії «Брокард-Україна» — найбільшій у країні мережі магазинів парфумерії та косметики преміальних брендів. Цікаво, що багато хто приходить в магазини мережі на посаду продавця-консультанта, щоб «спробувати», а залишається на десятиліття. За статистикою, плинність кадрів у ритейлі 30%, а в BROCARD — у 3 рази менше. Топменеджери тут взагалі працюють 15, 20 років. Найкращі продавці-консультанти — по 10−18 років і завдяки бонусам дуже гідно заробляють. У чому ж секрет такого «довгожительства»?

1,6 мільйона осіб є постійними покупцями мережі, а більше ніж тисяча професіоналів щодня допомагають їм консультацією, зокрема, онлайн. Але посада консультанта може стати лише першою сходинкою в кар'єрі — якщо хтось приходить з мрією вирости до керівника, тут це може легко здійснитися. Поділитися досвідом свого професійного становлення погодилися кілька співробітників компанії, які починали свого часу з консультацій у торговому залі.

Максим Пічахчі,

директор флагманського магазину BROCARD у столичному ТРЦ Ocean Plaza

Максим Пічахчі, директор флагманського магазину BROCARD у столичному ТРЦ Ocean Plaza, працює в компанії вже 21 рік. Свого часу він став одним з перших консультантів-чоловіків, а сьогодні його колеги називають не інакше, як «директор з відкриттів».

«Я почав працювати консультантом у магазині на Дерибасівській в Одесі. Уже в ті далекі часи компанія хотіла створити магазини європейського формату, в яких консультантами були б не тільки дівчата, а й хлопці. У Києві тоді вже працювали двоє хлопців-консультантів, і в Одесі теж стали набирати хлопців. На той момент я був артистом балету Театру музичної комедії. Грошей нам не платили, і у мене була мета — знайти роботу зі стабільним заробітком. Пам’ятаю, як на співбесіді мене запитали: «А вас не бентежить, що косметика — зовсім не чоловіча сфера?» Я кажу: «Ні, не бентежить. Ми, артисти, і грим наносимо, і вії фарбуємо. Я прийшов спробувати і не думав, що затримаюсь так надовго», — згадує Максим.

Так, за статистикою компанії, 97 відсотків директорів магазинів BROCARD виросли з консультантів, тому що талантам тут допомагають розвиватися.

«Коли я починав, професії „консультант“ практично не існувало, це було щось нове, щось незвичайне. А зараз консультанти є в дуже багатьох сферах. Люди переходять з однієї галузі в іншу, і це нормально. Я вважаю, що всі техніки продажів — це добре, але клієнт їх легко „зчитує“. А ось коли ти ламаєш схему, коли виявляєш індивідуальний підхід, це особливо цінується», — резюмує Максим Пічахчі.

Максим Пічахчі
Фото: Максим Пічахчі

Продавцем-консультантом у BROCARD працювати цікаво — за роки набираєшся і досвіду, і знань: постійно змінюються продукти, з’являються нові марки, запити покупців стають все різноманітнішими. Вже своєрідним професійним азартом стає бажання представити інноваційний продукт або спілкування з найвимогливішими клієнтами.

poster
Дайджест головних новин
Безкоштовна email-розсилка лише відбірних матеріалів від редакторів NV
Розсилка відправляється з понеділка по п'ятницю

Компанія надає можливість переходу з одного магазину до іншого, коли цього вимагають життєві обставини або з’являється бажання зануритися в атмосферу іншого міста. Пропрацювавши три роки в Одесі, Максим вирішив спробувати сили в Києві, пізніше з особистих мотивів переїхав до Львова, де стався великий кар'єрний стрибок:

«У той період відкривалося багато магазинів у Західному регіоні, і так вийшло, що я допомагав їх запускати і налагоджувати роботу. Тож я чимало поїздив регіоном — Рівне, Ужгород, Івано-Франківськ, Тернопіль. У 2010 році відкрився новий магазин у ТРЦ King Cross Leopolis, і мене призначили його директором. Потім відкрився наш магазин у ТРЦ Forum Lviv. Це було незвичайне відкриття: магазин був чорно-білий, другий магазин такого типу після універмагу „Україна“ в Києві. Ми його позиціювали як VIP-магазин. Самі так вирішили: чорно-білий, значить VIP. Потім був магазин у ТРЦ Victoria Gardens».

BROCARD

Фото: BROCARD

Тетяна Бірюкова,

консультантка магазину BROCARD у київському ТЦ «Україна»

Тетяна Бірюкова, консультантка магазину BROCARD у київському ТЦ «Україна» — найкращий продавець-консультант за всю історію компанії. З деякими своїми клієнтами Тетяна працює понад 15 років і може продати новинку, зробивши лише один телефонний дзвінок. На запитання, як їй це вдається, Тетяна розповідає:

«Мої клієнти — дуже різні й цікаві люди. Наприклад, Лорі Яківні вже за 80 років, але вона регулярно приїжджає в магазин з водієм. Є зовсім юні клієнтки: Насті 11 років, і вона приходить в наш магазин з мамою мало не з народження. Настя добре розбирається в продуктах. Їй зазвичай потрібні косметичка, м’яка піна для вмивання і блиск для губ. Насправді найвищий пілотаж для консультанта — це коли у тебе повне взаєморозуміння з клієнтом і він тобі повністю довіряє. Ти рекомендуєш йому якісь цікаві нові продукти навіть у телефонному режимі, а він присилає водія, щоб ці продукти забрати».

Щоб досконало знати величезний асортимент продукції і допомагати клієнтам з вибором, у компанії особливу увагу приділяють тренінгам і навчанню, розвивають важливі навички і знання. Адже кожен продавець-консультант повинен знати про переваги, наприклад, засобів Clinique — легендарного бренду догляду за шкірою, або про найкращі сторони торгової марки Dior, декоративна косметика і парфумерія якої в топі шедеврів для підкресленої жіночності.

BROCARD

Фото: BROCARD

Свого часу «Брокард-Україна» створила перший в Україні тренінг-центр для продавців-консультантів. Навчання в ньому проводилося постійно: кожен фахівець проходив до восьми тренінгів на рік. Тренери були як штатні, так і запрошені — представники різних брендів, «зірки» світової величини у сфері догляду та парфумерії. До початку пандемії багато сесій навчання проходили за кордоном. Наприклад, в Париж щорічно компанія відправляла понад 300 співробітників. За підсумками мотиваційних програм проводили поїздки на навчальні семінари в багато країн світу — від Польщі до Мальдівських островів.

«Все засноване саме на довірі клієнта до мене як експерта. Багато постійних клієнтів стали для мене справжніми друзями. Я повинна бути відкритою, доброзичливою, спокійною, врівноваженою. Звичайно ж, це досягається не відразу… Але я займаюся йогою, тому у мене до цього трохи інший підхід. За допомогою йоги я знаходжу свій внутрішній баланс. Іноді буває складно впоратися з великим емоційним навантаженням, адже через мене проходить величезна кількість людей. Це серйозні енергетичні затрати», — каже Тетяна Бірюкова.

Щоб бути хорошим сейлом, вважає Тетяна, потрібно володіти і великими знаннями:

«Наша компанія створила чудову платформу для того, щоб ми були ерудовані. Нас постійно знайомлять з новинками. В Україну регулярно приїжджають цікаві спікери. Кілька років тому у нас був дуже пізнавальний досвід — ми працювали разом з професійним візажистом — освоювали ази візажу, колористику, тестували продукти. Я їжджу на тренінги в різні країни. У Парижі була вже багато разів і тепер — це одне з моїх улюблених міст».


BROCARD

Фото: BROCARD

Єлизавета Хома,

операторка інтернет-магазину brocard.ua

Тетяну повністю підтримує колега — Єлизавета Хома, яка починала працювати продавчинею-консультанткою в Хмельницькому, а тепер, через два роки, вона — операторка інтернет-магазину brocard.ua:

«На тренінгах нам дають дуже багато інформації про товари, представлені в BROCARD. Це величезний асортимент — засоби догляду, декоративна косметика, парфумерія — навіщо потрібен засіб, куди його наносити, як розкривається аромат… Ми вивчаємо особливості сотень брендів, і кожен по-своєму унікальний».

Бесіда в просторі магазину і консультація в розмові по мобільному — дуже відрізняються. Єлизавета освоїла навички роботи онлайн і навчилася відчувати покупців. Тому для неї не проблема за сорок секунд спілкування підняти за необхідності настрій людині.

«У професії консультанта важливо вміти зберігати внутрішню рівновагу, навіть у найнестандартніших, тим більше стресових ситуаціях. До роботи в BROCARD у мене був досвід роботи з клієнтами — серед них зустрічалися адекватні і не зовсім, тому в цілому я розуміла, як поводитися. В BROCARD я удосконалила навички управляти своїм настроєм і не піддаюся впливу ззовні».

BROCARD

Фото: BROCARD

Наталія Рожнятовська,

керівниця відділу кадрів

У «Брокард-Україна» є практика не тільки зростання кар'єрними сходами, а й переходу з одного відділу або напряму в інший. Так, Наталія Рожнятовська, керівниця відділу кадрів — приклад людини, яка зробила блискучу кар'єру в компанії. Свого часу Наталія два роки консультувала клієнтів у торговому залі магазину.

«Потрапила на роботу в „Брокард-Україна“ я випадково. Працювала вчителем української мови та літератури в школі, але в якийсь момент мені захотілося чогось нового. Зовсім випадково дізналася, що відкривається магазин косметики і парфумерії. На той момент назва BROCARD мені ні про що не говорила. Це був кінець 1999 року», — згадує Наталія.

У 2002 році вона перейшла працювати до відділу кадрів і створила на новій позиції настільки ефективну систему обліку персоналу, що навіть через двадцять років платформа практично не змінилася. Тепер, будучи керівницею відділу кадрів, Наталія Рожнятовська координує процес підбору співробітників для мережі магазинів і ділиться професійними секретами:

Наталія Рожнятовська
Фото: Наталія Рожнятовська
«Є певні вимоги до людей, яких ми беремо на роботу. Існує думка, що в торгівлі може працювати будь-хто. Насправді це не так. Щоб бути хорошим продавцем, треба мати певні вроджені якості, які неможливо розвинути. Людина повинна бути не просто комунікабельною, а клієнтоорієнтованою, — впевнена Наталія Рожнятовська. — Є запитання, за яким я чітко розумію, буде ця людина довго працювати у нас в компанії чи ні. Один кандидат запитує: „Скільки я буду отримувати?“ А інший: „Скільки я буду заробляти?“ „Отримувати“ не передбачає ніякої ініціативи з його боку, а ось „заробляти“ — так. Людина розуміє, що все залежить від неї, від її старання і зусиль».

Плинність кадрів дуже невелика в «Брокард-Україна», тому що хорошим фахівцем в компанії вигідно бути і фінансово. Директори магазинів у переважній більшості — в минулому консультанти.

BROCARD

Фото: BROCARD

У кожного є можливість реалізувати свої професійні амбіції. Так, Максим Пічахчі, розповідаючи про свій досвід призначення на посаду директора магазину в Києві, згадує:

«Всередині компанії був оголошений конкурс на позицію директора столичного магазину-флагмана. Треба було подати резюме і запропонувати своє бачення розвитку. Мабуть, запропонована мною концепція сподобалася керівництву. Можливо, на мою користь спрацював і досвід відкриття інших магазинів, які стали успішними. Мені дуже подобається, що в нашій компанії, хоч ти і працюєш давно, у тебе завжди є можливість щось міняти, кудись рухатися в кар'єрі. Навіть залишаючись на одній позиції — позиції директора магазину».

Деякі досвідчені консультанти з часом стають тренерами і навчають інших. Наставниками виступають успішні й досвідчені продавці, а також адміністратори магазинів. Вони супроводжують новачків у перші кілька місяців роботи.

BROCARD

Фото: BROCARD

Єлизавета Хома, наприклад, в компанії працює відносно недавно, але з цікавістю згадує свій перший досвід і відчуття:

«Новачків у BROCARD завжди підтримують: все роз’яснюють, розповідають про особисті напрацювання, допомагають швидше влитися в колектив і робочий процес. Взагалі, взаємодопомога і взаємовиручка у нас в компанії виведені на якийсь феноменальний рівень. Щоправда, клієнтами ніхто не хоче ділитися :). Щоб знайти й утримати своїх клієнтів, знання продукції недостатньо — потрібні ініціативність і наполегливість — за увагу покупців у залі доводиться „боротися“ з більш досвідченими колегами».

З розвитком e-com багато співробітників перекваліфікувалися і зайнялися інтернет-торгівлею. Адже можливість переходу з одного підрозділу в інший є завжди, і компанія таке рішення фахівця максимально підтримує і заохочує.

«У період карантину багато хто почав здійснювати покупки в інтернеті. Локдаун закінчився, а звичка залишилася. Мені часто дзвонять клієнти, які у мене з’явилися під час роботи в магазині, консультуються щодо продукції — просто тепер віддалено. Я ніколи не відмовляюся допомогти. Так, це не входить у перелік моїх прямих обов’язків, але моїм клієнтам приємно, а мені не складно. В онлайні асортимент на стільки ж широкий, як в офлайн-магазинах, регулярно проходять акції, дуже багато вигідних пропозицій. Тепер я про все це знаю й активно просуваю наш інтернет-магазин серед давніх і нових клієнтів», говорить Єлизавета Хома.

BROCARD

Фото: BROCARD

Відчуття стабільності — це той важливий момент, чому в «Брокард-Україна» охоче йдуть люди. Компанія на ринку 25 років, всі процеси офіційні, зарплата, як вимагає закон, виплачується двічі на місяць. Складне для більшості компаній на ринку України питання декретної відпустки тут не стоїть: співробітниці йдуть і з часом повертаються на своє робоче місце.

«В середньому у нас 170−200 осіб одночасно перебувають у декретній відпустці. Я сама йшла в декрет, а потім спокійно повернулася. Це рідкість на нашому ринку, і люди це дуже цінують», — впевнена Наталія Рожнятовська.

Діліться матеріалом




Радіо NV
X