Скандал навколо Etnodim. Український бренд вишиванок розкритикували за публікацію фото Володимира і Олени Зеленських

22 травня 2020, 11:24

Президент і перша леді України відзначили День вишиванки, поділившись фото у вишиванках українського бренду Etnodim. Бренд розкритикували за публікацію цього знімка.

Українських бренд Etnodim захейтили у Мережі за фото з Володимиром і Оленою Зеленськими у його вишиванках, яким вони поділилися на своїй сторінці у facebook. «Гортаючи стрічку, ми ніколи не знаємо на чиїх профілях зустрінемо наші дизайни. Але точно знаємо, що по-особливому любимо цей день і те, що ви проводите його з Etnodim. З Днем вишиванки!», — підписав бренд пост з фото президента України та його дружини.

Відео дня

Публікація моментально отримала політичне забарвлення. Фоловери сторінки розділилися на два табори: частина людей привітала бренд, а частина — обурилася через фото, звинувативши бренд в неправильному піарі.

«О, тепер точно знаю, де не буду купувати вишиванок… Напишіть ще, що потенційними клієнтами можуть бути Бужанський, Дубинський, Брагар, Портнов, наприклад…», — прокоментував пост журналіст Віталій Гайдукевич.

«Геніальні причинно-наслідкові зв’язки журналіста з багаторічним стажем. Інтелектуальна еліта, яку ми заслужили. ETNODIM у вас крутий вибір стильних вишиванок — хто б їх не носив — законно обраний президент країни, або якийсь актор, який мені не подобається. Так тримати! Дякую за чесний і ефективний бізнес! Не звертайте уваги на хейтерство людей, які через отримані травми не здатні відрізнити свої політичні уподобання від оцінки виробленого продукту», — парирував Гайдукевича телеведучий Єгор Гордєєв.

До суперечки двох журналістів підключилися інші користувачі Мережі, і вона дуже швидко перейшла на особистості. Фото набрало більше 300 репостів, частина з яких можна передати такою цитатою: «Ось це коментарі! Цікаво — це хтось спеціально топить бренд українських вишиванок, чи реально так люди ставляться до президента?».

@ Instagram / Olena Zelenska
Фото: @ Instagram / Olena Zelenska

«Яке прикре самогубство накликати на себе такий негатив серед своєї ЦА в день, коли навпаки можна було підвищити лояльність до бренду — це треба вміти. Яка патова ситуація: і видалити не можна, і вибачатися невідомо як, і люди плюються», — пишуть у коментарях.

Крім написання гнівних коментарів з бажанням відписатися від бренду і викинути куплені раніше вишиванки, є коментарі з поясненням позиції: «Ви переплутали аудиторію. Більшість з тих, хто дійсно поважає українське і відзначає свято, жодного відношення до тих двох, що ви взяли в рекламу, не має».

@ Instagram / Zelenskiy_official
Фото: @ Instagram / Zelenskiy_official

У коментарях звучать слова на захист бренду: «Спеціально прийшла підтримати ваш бренд. Зеленський — точно не мій президент, але потрібно вміти розділяти зерна від плевел. Етнодім — чудові вишиванки за доступною ціною, які роблять етнічний одяг високої якості доступним масам. Шкода, що ці маси так розчаровані нинішнім президентом, що накинулися на бренд так, ніби його представники виявилися расово нетерпимими, що схвалюють домашнє насильство і пропагують бодішеймінг».

«Дуже прикро що більшість людей своє невдоволення президентом висловлюють на сторінці магазину. Вишиванки Етнодім настільки чудові, що їх не зіпсують ані люди, які їх носять, ані гнівні коментарі».

«Дивний народ у нас. Я не голосувала за Зеленського. Але я розумію чому важливо для бренду викласти фото, де перші особи країни одягли їх одяг. Адже це показник того, що вони — в тренді, працюють якісно і добре. Інакше перших осіб країни навряд чи б одягли в їхній виріб. Ну, були б на їхньому місці Барак Обама з дружиною — була б купа захоплених відгуків».

Модератори сторінки відреагували на реакцію під постом, і написали, що завжди намагалися обходити політику стороною, роблячи своє:

«Ми створюємо вишиванки і популяризуємо їх в світі вже більше 10 років. Політику завжди обходимо, бо в нас є справа, якій присвячуємо себе повністю. Нам здалося хорошим показником, що президент і перша леді обрали саме наші вишиванки. Але судячи з реакції, тепер не розуміємо, це добре чи погано?»

Така реакція викликала нову порцію негативних коментарів, яких набралося більше 500. Дописувачі сторінки почали пояснювати, що бренд вишиванок не може обходити стороною політику, коли в країні йде війна за право носити вишиванки:

«Ви, напевно, дійсно не зрозуміли. Вишиванка — це ідентифікація себе як українця. Але це і близько не має відношення до Зе як ТВО президента України. І хвалитися тут точно нічим. Це як раз той випадок, коли краще було промовчати».

Багато в коментарях також припустили, що публікація Etnodim в День вишиванки стане хрестоматійним прикладом для розбору антикризових комунікацій:

«Кейс яскраво показує - якщо ти не знаєш свою цільову аудиторію — ти поганий бізнесмен».

«Напевно, ця ситуація стане хрестоматійною в smm-співтоваристві на найближчі пару років. Бажаю терпіння модератору сторінки, знаю, що ти бачиш цей репост. Нікому не побажаєш опинитися в такій ситуації. В черговий раз розумієш силу соціальних мереж і їх вплив на бренди. Розумієш наскільки важливо знати свою аудиторію, наскільки важливо не публікувати контент бездумно, а аналізувати, як він вплине на твою аудиторію, а вона в свою чергу на твій бізнес. Вони швидше за все не подумали. А тепер влипли і ймовірно втратять нормальний шматок клієнтів, у без того непростий для бізнесу час».

Нагадаємо, перша леді України Олена Зеленська часто з’являється у вбранні українських дизайнерів, але це перший раз, коли бренд розкритикували за те, що він поділився зі своїми шанувальниками новиною, що його одяг обрали президент і перша леді України.

Редактор: Юлія Найденко

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

Показати ще новини
Радіо НВ
X