Велике повернення та досліди з міцелієм. У Києві стартував Ukrainian Fashion Week сезону FW 2022−23
У четвер, 4 лютого, у Мистецькому Арсеналі стартував Ukrainian Fashion Week сезону FW 2022−23. На гостей чекають чотири дні шоу, презентацій та низка інших подій.
Покази сезону осінь-зима 2022−23 відкрили ювілейний рік, адже у 2022 році Ukrainian Fashion Week святкує своє 25-річчя. За ці роки на Тижні моди відбулося понад 1600 показів та презентацій, які покази більш як 400 брендів, які UFW відкрив Україні, і, без зайвої скромності, світу. З цієї нагоди у холі Мистецького Арсеналу працює велика фотовиставка, що демонструє досягнення дизайнерів з 1997 по 2021 роки зі знаковими моделями від не менш знакових українських дизайнерів.

Традиційно життя у Мистецькому Арсеналі під час Ukrainian Fashion Week насичене не тільки на подіумі, а у холлі. Кожного дня там проходять все нові і нові презентації та виставки.
Так, дуже цікаво зазирнути у корнер UFEG — освітнього проєкту з Харкова Ukrainian Fashion Education Group, які представляють на цьому тижні biofashion-лабораторію та цифровий перформанс. UFEG — перша і єдина українська інституція, що займається найбільш екологічним і перспективним напрямом моди — біодизайном. Об'єднуючись із вченими, ми будуємо взаємно корисні стосунки з природою, що і наглядно продемонстровано на UFW.

Протягом чотирьох днів гості тижня моди зможуть пересвідчитися у потенціалі мікроорганізмів у моді, спостерігаючі за ростом грибного міцелію у пробірках та пігментуванням мікроорганізмів у чашах Петрі, що перетворюються на безпечну натуральну фарбу, а також вироби із міцелію — іноваційного натурального матеріала, що потенціально може замінити частину штучних матеріалів, що забруднюють світ. У корнері представлені готові матеріали з міцелію та роботи із них від студентів UFEG.

У перший день тижня моди український дизайнер Серж Смолін представив свій спільний із Суспільним мовником медіапроєкт — Візуальний код. Його ідея — через традиції минулого та сьогодення допомогти глядачам зрозуміти культуру представників різних народів, що живуть поруч з етнічними українцями у різних регіонах України. Серж Смолін представив шість весільних суконь, що є варіаціями на тему жіночих національних костюмів єврейської, грузинської, угорської, румунської, вірменської та німецької громад, що живуть в Україні.


Мистецький Арсенал зустрів гостей трьома монументальними скульптурами від українських скульпторів — Колос, що тримає світ та Зсув свідомості Єгора Зігури і жовтими черешнями із картою світу Глобальне потепління Микити Зігури. Таким чином український бренд Overall та Zigura Art представили колаборацію аксесуарів — дроп ювелірних прикрас та ременів, створених за мотивами цих робіт.


Гостей UFW також вразила величезна гора з уживаного одягу, що виросла під однією зі стін. Це проєкт What’s next, мета якого привернути увагу до надмірного споживання, зокрема одягу, і впливу цієї звички на довкілля. У цьому корнері UFW протягом усіх днів збиратимуть вживаний одяг для благодійного фонду Речі, які допомагають.

Також на цьому тижні моди можна побачити колекцію ювелірних виробів від українського бренду SOLO for diamonds. У перший день UFW бренд представив першу колекцію біоприкрас Special, створених з етичних діамантів. Це безцвітні, білі та жовті діаманти, що були вирощені у штучних умовах.


Тим не менш події на подіумі - це те, що привертає увагу на Ukrainian Fashion Week найбільше. Отже, у перший день у Мистецькому арсеналі свої новій колекції показали п’ять брендів.
Відкрив покази досвідчений український дизайнер, зірка кінця 90-х початку 2000-х Сергій Бизов. Він повернувся із новим брендом Heart Rate і колекцією люксового багатофункціонального вуличного одягу для міського життя після пандемії, яку він створив спільно зі Світланою Суркіс. Колекцію одягу яскравих життєстверджуючих кольрів виготовлено із 100% органічної, антиалергенної волопоглинаючої бавовни від європейських виробників.




Олена Ворожбит та Тетяна Земскова представили динамічну міську колекцію осінь-зима 2022−23. Вона вирізняється багатошаровістю одягу — хіт сезону. У ній є дуті куртки, oversize пальто, масивні светри, що ховають тендітні фігури. Також у колекції представлений ще один тренд — балаклави. У колекції переважає одяг сірих відтінків із вкрапленням смарагдового, білого та рожевого. Також дизайнерки знову роблять акцент на стьобаних елементах у комбінаціях із різноманітними матеріалами: оксамитом, вовною, твідом.



Бренд YADVIGA NETYKSHA потішив яскравою колекцію чоловічого одягу SS22−23, що отримала назву Gospodin L. Вона присвячена історії кохання естрадного співака XX ст. Петра Лещенка до Віри Білоусової-Лещенко. У колекції легко вгадується любов дизайнерки до естетики історичного мілітарі та еклектики. Бренд здивував поєднанням варіацій на тему шинелі із костюмами для гри у регбі та морською тематику, адже герой, що став натхненням колекції, виступав в Одесі, коли познайомився зі своїм коханням.




Дизайнерка Юлія Перекрьостова, засновниця бренду Julia Kros, представила на UFW колекцію FW 2022−23, яку вона назвала Ельза. А натхненням стали спогади з дитиства, коли для улюбленої ляльки створювалося безліч образів та навіть цілих гардеробів. Акцентні деталі колекції - рукави складного крою та принти з написами. Основу модельного ряду складають сорочки складного крою в біло-синіх тонах і піджаки оверсайз виконані з різних матеріалів, що поєднуються один з одним.



Завершило перший день показів ще одне велике повернення — свою нову колекцію представив досвідчений дизайнер Віктор Анісімов. На подіумі UFW він представив позасезонну колекцію, яку назвав I’m going slightly mad. Анісімов був одним із перших українських дизайнерів, що експериментував із гендерною нейтральністю образів. І у цій колекції він не зрадив собі. Колекція складається із 10 монохромних гендерно-нейтральних образів, у кожному з яких є певна вада, що розкриває зворотній бік творчого процесу дизайнера. До таких відносяться деконструкція, представлена в колекції речами-трансформерами, та умисна незавершеність деяких виробів.




Нагадуємо, усі бажаючі зможуть подивитися покази завдяки онлайн-трансляції на медіасервісі MEGOGO та діджитал-платформах UFW. Водночас як представники медіа, баєри, клієнти брендів та інфлюенсери запрошені відвідати Тиждень моди та ознайомитись із колекціями дизайнерів offline, дотримуючись карантинних обмежень.