Знайти свою нішу. Як і для кого створюється авторська парфумерія

2 серпня 2021, 15:04

Нішева парфумерія представлена на нашому ринку вже близько 20 років, але багато хто досі не розуміює, що в ній такого особливого і чому парфум від Paolo Terenzi коштує дорожче, ніж від Dior. У чому унікальність ніші, чим вона відрізняється від класичної парфумерії та як знайти свій унікальний аромат — розповідає експерт.

Лариса Голованова

Керівник напрямку нішевої парфумерії мережі BROCARD

Ніша — це ексклюзивні авторські аромати. Високе мистецтво світу парфумерії.

У чому особливість нішевої парфумерії

Перша і основна відмінність ніші - це нетривіальність. Кожен аромат унікальний і неповторний. Їхні творці не орієнтуються на комерційний успіх, тобто не прагнуть догодити якомога більшому колу споживачів. Для них це мистецтво заради мистецтва. За кожним їхнім витвором стоїть якась дуже особиста історія. Щось вразило парфумера, щось його надихнуло — і він вклав свої емоції і враження в композицію.

Відео дня

Один з найталановитіших і найуспішніших нішевих парфумерів італієць Паоло Терензі докладає до кожного свого парфуму міні-книжечку з історією його створення. Якщо перш ніж знайомитися з ароматом, ви прочитаєте цю історію, то зможете краще вловити ідею автора і зрозуміти, співзвучна вона вам чи ні. Ваша уява намалює якийсь образ, а коли ви послухаєте аромат, цей образ наповниться відчуттями.

Друга відмінність — це сировина. У комерційній парфумерії часто використовують замінники — синтетичні аналоги дорогих натуральних інгредієнтів. У ніші ніхто на сировині не економить: за рідкісним виключенням це тільки натуральні інгредієнти найвищої якості. Прикладом виключення є парфум Escentric Molecules, для якого німецький дизайнер Геза Шоен синтезував хімічний елемент Iso E Super, який не існує в природі.

Третя особливість ніші - оригінальні, часто несподівані і неймовірні композиції. Так, уже згаданий мною Геза Шоен створив цілий напрям — молекулярні аромати. Це не парфум в звичному сенсі слова, а особлива речовина, яка підсилює власний аромат людини. У різні дні, при різних обставинах композиція звучатиме на вас по-різному. Інший цікавий приклад — датський бренд Zarkoperfume. Остання їхня новинка — лінія двофазних композицій Cloud Collection. У кожному флаконі - дві незмішувані рідини різних кольорів. Перед тим як нанести аромат, флакон треба гарненько струснути. Це теж молекулярна технологія.

У ніші можна зустріти найбільш незвичайні інгредієнти і їх поєднання. Наприклад, композиції, які мають ноту паленої гуми, мокрої землі, розпеченого асфальту, крові або сперми. Досить часто зустрічаються ноти алкоголю (рома, віскі, абсенту), тютюну та канабісу. Це не означає, що в ніші не використовуються класичні інгредієнти: квіти і фрукти, амбра і мускус, сандал і пачулі. Всі ці елементи, безумовно, є в арсеналі парфумерів, але в кожній композиції обов’язково присутня якась «родзинка».

І, мабуть, остання важлива відмінність — нішева парфумерія не піддається жодним трендам. Якщо великі бренди орієнтуються на широкого споживача і дружно додають в нові композиції інгредієнти, що увійшли в моду в цьому році - півонія, ірис, мускус або щось ще, то ніші мода не стосується. Тут все залежить тільки від настрою і бачення самих творців.

Хто вибирає нішу

З ніші зазвичай не починають. З неї важко починати. Коли непідготовлені люди стикаються з авторськими ароматами, вони можуть їх не сприйняти. Ще один нюанс ніші - висока концентрація парфумерних інгредієнтів. Тому, як правило, композиції звучать інтенсивніше. Такий аромат треба бути готовим носити — це як сукня haute couture.

Парадоксально, але сьогодні в нішу приходять дуже молоді люди. Вони інші по суті. Якщо серед старшого покоління споживачі ніші - це люди, яким на якомусь етапі життя захотілося піти від уніфікації і підкреслити свою індивідуальність, то покоління 20-річних — це люди, вже народжені індивідуальними і принципово не йдуть за жодними модними трендами. Для них ніша — один із способів самовираження. А людина, що носить нішевий аромат, ніколи не залишиться непоміченою. Вона завжди виділиться з натовпу.

Як підібрати нішевий аромат

BROCARD Niche Bar
Фото: BROCARD Niche Bar

Якщо в двох словах, то за велінням серця. Ніша — це абсолютна свобода. Тут немає поділу на чоловічі і жіночі аромати. Нішеві парфумери вкрай толерантні в цьому відношенні і нічого нікому не нав’язують. Людина вибирає аромат на свій смак, не дотримуючись якихось штучно створених стереотипів: квіткові ноти — для жінок, тютюнові - для чоловіків. З тим же успіхом можна привласнити гендер смакам: солодкий — жіночого роду, гіркий — чоловічого. Думаю, що гендерну приналежність ароматів придумали маркетологи великих брендів.

Нішеві бренди дуже різні. Це можуть бути крихітні сімейні компанії, що виробляють продукти у себе вдома, у яких немає навіть рекламних іміджів. А є такі марки, як Tom Ford, творець якої встиг побувати креативним директором декількох найбільших світових брендів, і блискуче володіє всіма інструментами маркетингу і реклами.

До речі, відсутність реклами часто називають ще однією особливістю ніші. Ці аромати вибирають не під впливом реклами, прагнучи приміряти на себе створений брендом образ. Підхід до вибору парфумів тут більш глибокий. Треба слухати сам аромат. Якщо він співзвучний вашому самовідчуттю, якщо в ньому ви відчуваєте себе органічно — він ваш. Якщо ні, ніхто не буде намагатися вас переконати. Аромат — це дуже особисте. Це твій невидимий образ, твій вірний супутник. Він може тебе заспокоювати, надихати, збуджувати, мотивувати.

Знайомитися з нішею потрібно в жодному разі не онлайн — тільки вживу. Тут не може бути ніякої суєти. Треба сповільнитися, видихнути, обнулити емоції і відчуття, налаштуватися — і вже потім «включити ніс». Якщо вам сподобався аромат, нанесений на блоттер, нанесіть його на шкіру і поживіть з ним якийсь час. Не можна поспішати з вибором — потрібно зрозуміти, як аромат сів, як звучить, чи не дратує. Я рекомендую досліджувати світ нішевої парфумерії поступово — не більше 5 ароматів за одну ітерацію. Ніша — це не про швидкість, не про покупку за порадою друзів. Ніша — це те, до чого необхідно підходити з душею.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X