Для краси і молодості. Космецевтика — це більше про дерматологію чи про фармакологію?

14 квітня 2021, 20:29
Вы также можете прочесть этот материал на русском языке

Що таке космецевтика, чим вона відрізняється від звичайної косметики і які її переваги — розповідає експерт.

Молодість і краса в усі часи були пріоритетними цінностями, зберегти які в наші дні допомагає сучасна косметологія. Сьогодні це ціла наука, яка гармонійно покращує стан шкіри за допомогою апаратних методик, фармакологічних препаратів, створених на основі сучасних знань дерматологів і технологій, які безперервно розширюють свої можливості. Про те, яка наука знайшла більше відображення в космецевтиці, розповідає експерт Obagi Medical, косметолог-естетист з 10-річним досвідом Марина Ковальова.

Відео дня

Марина Ковальова

Косметолог-естетист

Слово «косметика» походить від грецького слова «kosmeo», що означає «прикрашаю» або «мистецтво прикрашати». У доісторичні часи косметичні засоби мали цілком практичне значення: очищали шкіру і волосся, захищали від впливу зовнішнього середовища, дозволяли прикрашати обличчя і тіло і одночасно несли лікувальну функцію. Паралельно з накопиченням знань про властивості лікарських рослин, розробкою експериментальних прийомів в хімії та вивченням впливу різних речовин на шкіру людини з'явилися нові форми і способи застосування косметичних засобів.

Як з'явилася косметична хімія

Таким чином, з'явився новий самостійний прикладний напрям у науці - косметична хімія, що зв'язує в єдине ціле досягнення медицини, ботаніки, хімії, фізики, фармацевтики.

Косметична хімія - це наука про будову і властивості речовин, що використовуються в косметичних цілях, технології виготовлення косметичних засобів і їх вплив на шкіру, волосся, нігті людини. Сучасна косметична хімія - це синтез фізики, хімії природних і синтетичних сполук, біології, біохімії, фармацевтики, медицини та інших суміжних наук.

Gоняття «rосметика» і «ліки» тісно перепліталися протягом всієї історії людини. У стародавньому світі всі засоби догляду виходили з рук служителів релігійних культів і знахарів. У середні віки ця роль перейшла до монахів. Це логічно, оскільки саме вони знали властивості лікарських трав, мінералів, лікувальних вод.

Перші спроби відокремити косметику від ліків були зроблені в 1938 році. Конгрес США видав Указ, за яким можна було відрізнити лікарський засіб від косметичного. Згідно з Указом, косметикою вважався засіб, «спрямований на прикрасу і створення більш привабливого зовнішнього вигляду». Ліки ж визначалося як «засіб, що використовується з метою діагностики, догляду та профілактики захворювання, здатний змінювати функціональні та структурні характеристики організму».

За косметикою залишалося право вирішувати чисто естетичні завдання, а все, що стосувалося функціонального захисту організму, в тому числі і шкіри, ставало прерогативою ліків. Важливо розуміти, що за якісним і кількісним складом косметика і ліки дуже різняться. Ліки - це активний інгредієнт, зазвичай в простому наповнювачі. У ньому все спрямовано, сконцентровано, сфокусовано саме на активній складовій  (токсичність, доза, чистота, контроль якості, санітарний контроль і т. д.). Тексти анотацій суворі, лаконічні і, як правило, однозначні.

Косметика - це багатофункціональний комплекс з великою кількістю інгредієнтів, що забезпечують загальний ефект, спрямований на комфортні відчуття, задоволення при застосуванні, високу спорідненість зі шкірою; приємні текстури і аромат. У косметиці важливу роль відіграє зовнішній вигляд і упаковка.

Розвиток космецевтіки

Історичні потреби і потреби споживачів вели косметичний ринок в сторону розвитку космецевтіки. Якщо раніше від косметичного продукту вимагали тільки зволоження або живлення шкіри, то зараз косметичний продукт повинен бути досить інтенсивним за своєю дією, багатофункціональним, ефективно вирішувати специфічні проблеми шкіри, маскувати існуючі косметологічні дефекти, безумовно, бути якісним і забезпечувати пролонгований повсякденний догляд. Така сукупність вимог не може бути забезпечена звичайними косметичними засобами загального догляду.

Законодавчо термін «Космецевтика" не визнаний ні в одній країні світу, але тим не менш, складні за складом, косметичні засоби інтенсивної дії на практиці все більше завойовують ринок.

Космецевтика - це якась проміжна галузь між косметикою і ліками, що включає в себе складові обох категорій. Це вдосконалений тип косметики, що містить висококонцентровані активні інгредієнти, які здатні проникати в глибокі шари шкіри, попереджати і коригувати її естетичні недоліки.

Якісна космецевтіка може вирішити такі проблеми, як гіперпігментація, розацеа, заломи, зморшки і фотостаріння. «У своїй практиці я віддаю перевагу засобам, які включають в себе потужний комплекс антиоксидантів і клінічно схвалених інгредієнтів, завдяки яким шкіра завжди виглядає більш красивою, молодою і сяючою, - зазначає Марина Ковальова. - Найбільш ефективний результат забезпечують продукти з ретінальдегідамі, алое і біоактивними компонентами, які борються з вільними радикалами. Важливо забезпечувати шкірі багаторівневий відхід. Наприклад, почати з м'якою пінки, що дбайливо очищає шкіру, нормалізувати рН шкіри за допомогою тоніка з пантенолом і зволожити шкіру, додавши крем з полігідроксікислотами».

Вибираючи космецевтичні кошти, головне - правильно підібрати продукти, щоб вони доповнювали один одного і давали результат. Як правило, в їх складі не містяться аромати або барвники - потенційні алергени, що вже є великим плюсом для шкіри. Спробувавши кілька разів космецевтику на собі, ви навряд чи повернетеся до мас-маркету. І вже повірте, різниця в результатах буде колосальна.

Основні особливості космецевтіки

  • Багатофункціональний комплекс з великою кількістю інгредієнтів, що забезпечують загальний ефект, спрямований на вирішення заявлених проблем;
  • Біологічно активні речовини в складі, що підвищують проникність шкірного бар'єру і впливають на стан шкіри;
  • Інтенсивна дія засобів, забезпечена фармакологічними агентами в концентраціях нижче терапевтичних;
  • Комфортність відчуттів від застосування не має вирішального значення;
  • Розрахована доза застосування;
  • Наявність обмежень щодо використання;
  • Може бути відсутнім аромат.

Приєднуйтесь до нас у соцмережах Facebook, Telegram та Instagram.

poster
Підписатись на щоденну email-розсилку
матеріалів розділу Life
Залишайтесь в курсі подій з життя зірок, нових рецептів, краси та моди
Щосереди
Показати ще новини
Радіо НВ
X