Овеча шерсть та ручна робота. Рожеву панаму, в якій Kalush Orchestra виграв Євробачення, створив український бренд

Рожева панамка, у якій виступав Kalush Orchestra, створена українським брендом (Фото:@Shkoura/Instagram)
Гурт Kalush Orchestra із піснею Stefania приніс Україні третю перемогу у міжнародному пісенному конкурсі Євробачення. НВ розповідає про рожеву панаму, в якій виступав Олег Псюк.
Переможцями Євробачення 2022 став гурт Kalush Orchestra. Він змусив Європу не лише співати пісню Stefania, а й закохав у чудернацький аксесуар — рожеву панаму, що є частиною сценічного образу лідера гурту Олега Псюка. Деякі учасники Євробачення, а також гості вже роз'їхалися по домівках у рожевих панамках, що можуть стати трендом цього літа. Наприклад, у рожевій панамці вже ходить Сем Райдер, представник Великої Британії, що посів друге місце у міжнародному конкурсі.

Ще на етапі підготовки до Євробачення режисер-постановник українського шоу Олексій Жембровський пообіцяв, що знакова рожева панама обов’язково залишиться частиною образу Kalush Orchestra на сцені Євробачення.
В інтерв'ю НВ напередодні виступів українського гурту на Євробаченні, Жембровьский розповів, як команда міксувала українську ідентичність із сучасними трендами. Такий самий підхід застосувався й до образів на сцені. Народні строї поєднуються із сучасними речами. Наприклад, вовняною рожевою панамою. Її автори — молодий український бренд Shkoura. Ці панами у лінійці бренду з 2020 року.


Бренд із Західної України створює вовняний одяг на старовинних ткацьких верстатах зразка XVIII ст. з овечої шерсті, яку стрижуть і прядуть вручну. Майстерня знаходиться в Яворові, Косівського району. Вовняне полотно граблюють (розчісують), вивалюють у гірській річці і сушать на відкритому повітрі.


Серед найпопулярніших речей, що створюють майстри Shkoura, — вовняні пальта, кардигани, шуби-єті, жакети та лляні сукні.


«Ідея бренду з’явилась 10 років тому в Карпатах. Це був неймовірний період мого життя, саме тоді я познайомилась із дивовижною культурою ткацтва й надихнулась її красою. У мене з’явилося бажання створити в цій техніці щось особливе», — розповіла дизайнерка бренду Олеся Заїка.
Shkoura пропагує собою відповідальне та вдумливе споживання. Тому в роботі використовуються екологічно чисті процеси, навіть без використання електрики.


Створення такого виробу може займати понад місяць, адже екологічно чисті процеси, побудовані за традиційними моделями вимагають багато зусиль та ручної праці. Кожна річ має персональний паспорт, у якому є інформація про одяг, догляд за ним та навіть температура води у річці, при якій він формувався.

Нагадаємо, після перемоги у Євробаченні 2022 гурт Kalush Orchestra представив лімітовану колекцію рожевих панам, які одягає під час виступів лідер гурту Олег Псюк. Панами із логотипом Kalush Orchestra можна в Instagram придбати за 500 грн.